Πέμπτη, 18 Απρ.
22oC Αθήνα

Τι προβλέπει η μελέτη αναβάθμισης του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης

Τι προβλέπει η μελέτη αναβάθμισης του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης

Παρουσιάστηκε σήμερα στο Διοικητικό Συμβούλιο του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης η μελέτη αναβάθμισης του Βόρειου Οδικού Άξονα του νησιού.

H μελέτη αναβάθμισης του ΒΟΑΚ που θα κατατεθεί στο υπουργείο Υποδομών, ώστε μετά την αποδοχή της να μπουν στην τελική ευθεία οι διαδικασίες για τη δημοπράτηση του έργου, περιλαμβάνει το τμήμα από το Βαμβακόπουλο Χανίων μέχρι τον Άγιο Νικόλαο, μήκους 191 χιλιομέτρων και με προϋπολογιζόμενο κόστος 1,8 δισ. ευρώ.

Όπως δήλωσε, κατά τη διάρκεια της παρουσίασης της μελέτης ο διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης, Φώτης Καζάσης, «με τη βοήθεια του υπουργείου Υποδομών και της Περιφέρειας ολοκληρώσαμε μία πολύ σημαντική μελέτη που προτείνει την τεχνική λύση για το κομμάτι Χανιά-Άγιος Νικόλαος. Είναι μία σημαντική ημέρα».

Ο κ. Καζάσης σημείωσε ότι για τη μελέτη θα υπάρξει ενημέρωση και των φορέων της Κρήτης, ενώ, όπως τόνισε, (η μελέτη) συνοδεύεται από τον φάκελο των περιβαλλοντικών απαιτήσεων.

Τι προβλέπει η μελέτη

Συνολικά, σύμφωνα με τη μελέτη, θα γίνει αναβάθμιση στο 80% του συνολικού μήκους του Βόρειου Οδικού Άξονα. Στο πλαίσιο της αναβάθμισης, προβλέπεται η κατασκευή 40 νέων γεφυρών και οκτώ νέων σηράγγων. Ακόμη, προβλέπονται νέες χαράξεις στα τμήματα Καλάμι-Καλύβες, Βρύσες-Πετρές-Ατσιπόπουλο, περιοχή Σισών, Αγία Πελαγία-Παλαιόκαστρο και Ταρμαράς-Σεληνάρι.

Σε όλο το μήκος του δρόμου θα υπάρχουν τέσσερις λωρίδες κυκλοφορίας, ενώ προβλέπεται και η δημιουργία παράπλευρου οδικού δικτύου. Επίσης, θα υπάρχει κεντρικό προστατευτικό στηθαίο. Με βάση τη μελέτη, θα κατασκευασθούν και 51 ανισόπεδοι κόμβοι όπου θα υπάρχει φωτισμός.

«Πρόκειται για ένα έργο κοστολογημένο, για μία μελέτη προϊόν εποικοδομητικής συνεργασίας με τον ΟΑΚ το υπουργείο Υποδομών και την Περιφέρεια» επισήμανε ο Παναγής Τονιόλος, ο οποίος εκπόνησε τη μελέτη. «Σήμερα έχουμε μία λύση από τη Δύση έως την Ανατολή» συμπλήρωσε.

Με βάση τη μελέτη, προκύπτουν χαμηλό κόστος κατασκευής, μικρές απαλλοτριώσεις, μικρό κόστος λειτουργίας, μειωμένο ρίσκο διέλευσης από αρχαιολογικούς χώρους και δίνεται η δυνατότητα πρόσβασης και εξυπηρέτησης των παρόδιων ιδιοκτησιών.

πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ

Τοπικά Νέα Τελευταίες ειδήσεις