Κορονοϊός: Μπορεί να κρύβεται στο DNA όπως το AIDS! Τι έδειξε νέα έρευνα

Ο κορονοϊός μπορεί να κρύβει και να ενσωματώνει τμήματα του γενετικού κώδικά του μέσα στα ανθρώπινα χρωμοσώματα, κάνοντας κάτι ανάλογο με τον ιό HIV και άλλους ρετροϊούς, σύμφωνα με όσα ανέφεραν για πρώτη φορά Αμερικανοί επιστήμονες.

Αν όντως αυτό συμβαίνει – και μάλιστα όχι σπάνια  τότε μπορεί να προκαλεί διάφορες επιπτώσεις, από τις ψευδείς ενδείξεις για ενεργή λοίμωξη σε μερικούς ανθρώπους μέχρι παραπλανητικά αποτελέσματα στις κλινικές μελέτες για τη θεραπεία του,

Είναι γνωστό ότι ορισμένοι άνθρωποι που αναρρώνουν από τη νόσο, μετά από κάποιο διάστημα βγαίνουν ξανά θετικοί στα τεστ για τον κορονοϊό, κάτι που συνήθως ερμηνεύεται ως αδυναμία του ανοσοποιητικού συστήματός τους να καταπολεμήσει μια δεύτερη έκθεση του σώματός τους στον ιό ή ως παρατεταμένη υφέρπουσα ενεργή λοίμωξη.

“Κρύβεται” στο DNA

Όμως η νέα μελέτη παρέχει μια εναλλακτική εξήγηση: ότι ο κορονοϊός έχει κρύψει μέρος του γενετικού υλικού του -ευτυχώς όχι όλο- μέσα στο ανθρώπινο DNA.

Οι ερευνητές των πανεπιστημίων ΜΙΤ και Χάρβαρντ, με επικεφαλής τον μοριακό βιολόγο Ρούντολφ Τζένις του ΜΙΤ, οι οποίοι έκαναν τη σχετική προδημοσίευση στο bioRxiv (δεν έχει υπάρξει ακόμη δημοσίευση σε επιστημονικό περιοδικό), σύμφωνα με το «Science», βάσισαν τα συμπεράσματα τους σε μελέτη κυττάρων στο εργαστήριο.

click4more: Κορονοϊός: 1 στους 7 ασθενείς που βγαίνει από το νοσοκομείο ή ξαναμπαίνει ή πεθαίνει

Τόνισαν ότι τα ευρήματα δεν σημαίνουν πως ο SARS-CoV-2 εγκαθιστά μόνιμη γενετική παρουσία στα ανθρώπινα κύτταρα, ώστε από εκεί να παράγει συνεχή αντίγραφά του, όπως ο ιός HIV του AIDS. Ο Τζένις υπογράμμισε πως η γενετική ενσωμάτωση του κορονοϊού δεν μπορεί να οδηγήσει στην παραγωγή μολυσματικού SARS-CoV-2.

Όλοι οι ιοί εισάγουν το γενετικό υλικό τους στα κύτταρα που μολύνουν, όμως αυτό παραμένει ξεχωριστό από το DNA των ανθρωπίνων κυττάρων. Η νέα μελέτη δείχνει ότι ο νέος κορονοϊός μπορεί να ενσωματώσει ένα μέρος του δικού του γενετικού υλικού RNA στο DNA μέσα στα ανθρώπινα χρωμοσώματα που υπάρχουν στα κύτταρα μας, μετατρέποντας με τη βοήθεια ενός ενζύμου το RNA του σε DNA.

Οι αμφισβητήσεις

Άλλοι επιστήμονες εμφανίζονται διχασμένοι για την ορθότητα και τη σημασία της νέας μελέτης. Ο διακεκριμένος βετεράνος ειδικός στους ρετροϊούς δρ Ρόμπερτ Γκάλο, επικεφαλής του Ινστιτούτου Ανθρώπινης Ιολογίας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου του Μέριλαντ, τη χαρακτήρισε «πολύ ενδιαφέρουσα μοριακή ανάλυση με αρκετά υποστηρικτικά δεδομένα» και «πιθανώς σωστή», αν και, όπως είπε, «δεν νομίζω ότι είναι ολοκληρωμένη σε αυτό το στάδιο».

Ο νομπελίστας ιολόγος Ντέηβιντ Μπάλτιμορ του Ινστιτούτου Τεχνολογίας της Καλιφόρνια (Caltech) χαρακτήρισε τη νέα μελέτη «εντυπωσιακή» και τα ευρήματα «απρόσμενα», όμως σημείωσε ότι μόνο τμήματα του γονιδιώματος του SARS-CoV-2 ενσωματώνονται στα ανθρώπινα χρωμοσώματα. «Συνεπώς αυτό δεν μπορεί να οδηγήσει σε μολυσματικό RNA ή DNA, άρα είναι πιθανώς ένα βιολογικό αδιέξοδο. Δεν είναι επίσης σαφές αν τα ανθρώπινα κύτταρα που φιλοξενούν το υλικό του κορονοϊού, διατηρούνται για πολύ καιρό ή πεθαίνουν. Η μελέτη εγείρει πολλά ενδιαφέροντα ερωτήματα».

Η ιολόγος Μέλανι Οτ του Ινστιτούτου Ιολογίας και Ανοσολογίας Gladstone του Σαν Φρανσίσκο χαρακτήρισε «ιδιαιτέρως προκλητικά» τα ευρήματα, αλλά τόνισε την ανάγκη να επιβεβαιωθούν. Ο ιολόγος Τζον Κόφιν του Πανεπιστημίου Ταφτς της Μασαχουσέτης δήλωσε ότι δεν έχει πειστεί ακόμη και εξέφρασε «αμφιβολία ότι το φαινόμενο έχει μεγάλη βιολογική σημασία». Αλλά και η ιολόγος Ζάντρια Αμπρόουζ του Πανεπιστημίου του Πίτσμπουργκ χαρακτήρισε την ενσωμάτωση του γενετικού υλικού του κορονοϊού «υπερβολικά σπάνια, αν όντως συμβαίνει».

Υγεία Τελευταίες ειδήσεις

Τρόμο στην Ευρώπη φέρνουν οι νέες μεταλλάξεις – Εξαπλώνονται τα κρούσματα και επιβραδύνονται οι εμβολιασμοί

Σε κρίσιμη καμπή βρίσκεται για μια ακόμη φορά η Ευρώπη εξαιτίας της πανδημίας του κορονοϊού. Το μεταλλαγμένο στέλεχος της Μεγάλης Βρετανίας με τη μεγάλη μεταδοτική ... Διαβάστε περισσότερα
Τα εμβόλια αντέχουν για την ώρα τη νέα μετάλλαξη – Στο μικροσκόπιο άλλα 10  κρούσματα

Τα εμβόλια αντέχουν για την ώρα τη νέα μετάλλαξη – Στο μικροσκόπιο άλλα 10 κρούσματα

Σε αυξημένη επαγρύπνηση βρίσκονται οι επιστήμονες και στη χώρα μας για το νέο, μεταλλαγμένο στέλεχος του κορονοϊού που έκανε πρώτα την εμφάνιση του στο Ηνωμένο Βασίλειο. Την ίδια ώρα, 10 νέα, ύποπτα κρούσματα στη χώρα μας βρίσκονται στο μικροσκόπιο των ειδικών.
Πολλές ώρες μπροστά σε οθόνες ελέω πανδημίας: Βοηθούν τα γυαλιά με φίλτρο για το μπλε φως;

Η πανδημία COVID-19 έχει αποδειχτεί πολύ προσοδοφόρα για τη βιομηχανία των γυαλιών όρασης με φίλτρο για το μπλε φως. Καθώς οι άνθρωποι, λόγω των πολύμηνων ... Διαβάστε περισσότερα