Υγεία

Ο θηλασμός μειώνει τον κίνδυνο καρδιαγγειακής νόσου και εγκεφαλικού

Προσθήκη του newsit.gr ως προτεινόμενη πηγή στην Google

Αυξάνονται διαρκώς οι μελέτες που μιλούν για τα οφέλη του θηλασμού, καθώς πλέον γίνεται σαφές πως το μητρικό γάλα και η επαφή με το βρέφος ευνοούν τόσο την μητέρα όσο και το μωρό. Μια νέα αυστριακή μελέτη οι γυναίκες που έχουν θηλάσει μωρό είναι λιγότερο πιθανό να εμφανίσουν καρδιοπάθεια, να πάθουν εγκεφαλικό ή να πεθάνουν από καρδιαγγειακή νόσο. 

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον καθηγητή Κλινικής Επιδημιολογίας Πέτερ Βιλάιτ του αυστριακού Ιατρικού Πανεπιστημίου του Ίνσμπρουκ, οι οποίοι έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο αμερικανικό καρδιολογικό περιοδικό «Journal of American Heart Association», αξιολόγησαν οκτώ έρευνες από διάφορες χώρες, που αφορούσαν συνολικά σχεδόν 1,2 εκατομμύρια γυναίκες, αναλύοντας τη σχέση ανάμεσα στον θηλασμό και στην κατοπινή καρδιαγγειακή υγεία της μητέρας (εμφάνιση καρδιοπάθειας). Το 82% των γυναικών είχαν γεννήσει και θηλάσει κάποια στιγμή στη ζωή τους.

Η μελέτη (μετα-ανάλυση) βρήκε ότι, σε σχέση με όσες δεν είχαν θηλάσει ποτέ, εκείνες που είχαν θηλάσει είχαν κατά μέσο όρο 11% μικρότερο κίνδυνο για εμφάνιση καρδιαγγειακής νόσου. Είχαν, επίσης, 14% μικρότερη πιθανότητα για στεφανιαία νόσο, 12% μικρότερη πιθανότητα εγκεφαλικού και 17% μικρότερο κίνδυνο θανάτου καρδιαγγειακής αιτιολογίας.

Οι γυναίκες που θήλασαν για τουλάχιστον 12 μήνες στη διάρκεια της ζωής τους είχαν μεγαλύτερη μείωση κινδύνου. Δεν υπήρχε κάποια αξιοσημείωτη διαφορά στον κίνδυνο καρδιαγγειακής νόσου ανάμεσα σε γυναίκες διαφορετικής ηλικίας.

Τα οφέλη του θηλασμού για την υγεία τόσο του παιδιού όσο και της μητέρας έχουν αναγνωριστεί εδώ και καιρό. Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (ΠΟΥ), ο θηλασμός μειώνει τον κίνδυνο αναπνευστικών λοιμώξεων στα παιδιά, καθώς και τον κίνδυνο θανάτου τους από λοιμώδεις νόσους. Επίσης, ο θηλασμός μειώνει την πιθανότητα της μητέρας να εμφανίσει διαβήτη τύπου 2 και καρκίνους των ωοθηκών ή του μαστού. Η νέα μελέτη αναδεικνύει και τα καρδιαγγειακά οφέλη για τις γυναίκες που θήλασαν μωρά.

Ο ΠΟΥ και άλλοι επιστημονικοί φορείς, όπως τα Κέντρα Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων (CDC) των ΗΠΑ, συνιστούν τον αποκλειστικό θηλασμό των μωρών για τουλάχιστον έξι μήνες μετά τη γέννησή τους, κάτι που, όμως, εκτιμάται ότι συμβαίνει μόνο στο ένα τέταρτο των βρεφών.

Σύνδεσμος για την επιστημονική δημοσίευση: https://www.ahajournals.org/doi/full/10.1161/JAHA.121.022746

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Υγεία
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Υγεία: Περισσότερα άρθρα
Hydra Shot και New Born C: Το δίδυμο της λάμψης για υγιή και ανανεωμένη επιδερμίδα το καλοκαίρι
Η βαθιά ενυδάτωση και η αντιοξειδωτική προστασία συνδυάζονται σε δύο σύγχρονες, μη επεμβατικές θεραπείες που χαρίζουν άμεσα φωτεινότητα, φρεσκάδα και νεανική όψη στην επιδερμίδα
Πηγή φωτό: iStock
Ενέσιμες θεραπείες κατά της παχυσαρκίας: Τι προσφέρουν και τι πρέπει να γνωρίζουν οι ασθενείς
Οι νέες φαρμακευτικές επιλογές συμβάλλουν σημαντικά στη διαχείριση του σωματικού βάρους, αλλά η αποτελεσματικότητά τους εξαρτάται από την ιατρική παρακολούθηση και τον συνδυασμό τους με σωστή διατροφή και άσκηση
Πηγή φωτό: iStock
Smartwatches: μια νέα τεχνολογία σύμμαχος της καρδιάς μας
Γράφει ο Δημήτρης Τσιαχρής, Καρδιολόγος - Επεμβατικός Ηλεκτροφυσιολόγος, Επίκουρος Καθηγητής Καρδιολογίας, Επιστημονικά Υπεύθυνος Εργαστηρίου Βηματοδότησης και Ηλεκτροφυσιολογίας του Πρότυπου Κέντρου Καρδιάς και Αγγείων «Athens Heart Center», Ιατρικό Κέντρο Αθηνών
Man use smart watch for health care technology monitoring, ai analysis body to report and check health. Application track health Concept