Σάββατο, 24 Φεβ.
13oC Αθήνα

Στικάκια νικοτίνης: «Όλες οι διεγερτικές ουσίες είναι δυνητικά θανατηφόρες σε μεγάλη ποσότητα»

Στικάκια νικοτίνης: «Όλες οι διεγερτικές ουσίες είναι δυνητικά θανατηφόρες σε μεγάλη ποσότητα»
ΦΩΤΟ ΑΡΧΕΙΟΥ EUROKINISSI

Με αφορμή την υπόθεση με τους τρεις μαθητές από το Ηράκλειο της Κρήτης, που βρέθηκαν στο νοσοκομείο αφού χρησιμοποίησαν στικάκια νικοτίνης, η καθηγήτρια Πνευμονολογίας ΕΚΠΑ και υπεύθυνη του ιατρείου διακοπής καπνίσματος του «Ευαγγελισμού», Παρασκευή Κατσαούνου, τονίζει ότι μπορεί να προκαλέσει σοβαρές βλάβες η λήψη νικοτίνης σε μεγάλες ποσότητες ή με λάθος τρόπους.

Μιλώντας στο iatropedia.gr η κυρία Κατσαούνου είπε μεταξύ άλλων ότι «η υπερβολική δόση νικοτίνης μπορεί να σου προκαλέσει πολλά και σοβαρά προβλήματα».

Και εξήγησε: «Η νικοτίνη -πέρα από τα υπόλοιπα- είναι διεγερτική ουσία. Αν πάρεις κάτι σε πολύ μεγάλη δόση μπορεί να πάθεις σοβαρές βλάβες. Και υπερβολική δόση καφεΐνης αν πάρεις κινδυνεύεις. Απλώς δεν ξέρουμε τι ακριβώς έκαναν αυτά τα παιδιά».

Τους βρήκαν ημιλιπόθυμους στις τουαλέτες του σχολείου

Τους τρεις μαθητές βρήκαν οι συμμαθητές τους ημιλιπόθυμους στις τουαλέτες με τις αρχικές υποψίες να κινούνται προς τη χρήση ναρκωτικών. Όμως τα ίδια τα παιδιά είπαν στους γιατρούς που τα ρώτησαν στη συνέχεια στο νοσοκομείο, ότι είχαν χρησιμοποιήσει στικάκια, τα οποία είχαν αγοράσει από το περίπτερο για να κόψουν το κάπνισμα.

Η Καθηγήτρια κυρία Κατσαούνου, διευκρινίζει πως από την κανονική χρήση αυτών των προϊόντων δεν κινδυνεύει κάποιος:

«Δεν ξέρουμε τι ακριβώς έκαναν αυτά τα παιδιά. Τι πήραν και πως ακριβώς το πήραν δεν ξέρουμε αυτή τη στιγμή. Κάτι πρέπει να έκαναν λίγο διαφορετικό. Αν πάρεις νικοτίνη από τα στικάκια αυτά με τον νορμάλ τρόπο δεν παθαίνεις νικοτινίαση.  Ή πήραν υπερδοσολογία, ή κάτι άλλο», εξήγησε.

Τα στικάκια νικοτίνης είναι σκευάσματα που περιέχουν νικοτίνη. Κάποιοι άνθρωποι τα χρησιμοποιούν ως υποκατάστατα τσιγάρου. Σύμφωνα με τις αρχικές πληροφορίες, ένας 14χρονος  προμήθευσε με αυτά τους  στους ανήλικους συμμαθητές του, οι οποίοι πιθανόν από λάθος ή υπερβολική χρήση κατέληξαν σε άσχημη κατάσταση στις τουαλέτες του σχολείου.

Η κυρία Κατσαούνου εξηγεί: «Και η δόση έχει σημασία, αλλά και ο τρόπος χρήσης. Άλλο να παίρνεις κάτι σε φαγητό, άλλο να το εισπνέεις άλλο να το πιεις. Δεν ξέρουμε τι έκαναν, αλλά πιθανότατα και ποια είναι η οδός χορήγησης», όπως λέει η γιατρός.

Τα συμπτώματα της νικοτινίασης

Νικοτινίαση παθαίνεις εάν πάρεις νικοτίνη σε υψηλή δόση. Στην περίπτωση αυτή παθαίνεις, σύμφωνα με την Παρασκευή Κατσούνου:

«Διέγερση, ταχυκαρδία, ζαλάδα. Μπορεί να είναι και απειλητική για τη ζωή σε πολύ μεγάλη δόση η νικοτίνη. Ό, τι κι αν πάρεις σε μεγάλη δόση μπορεί να είναι απειλητική για τη ζωή. Οι μαθητές αυτοί κάτι δεν κάναν καλά. Έλαβαν την ουσία σε υπερβολικά μεγάλη ποσότητα; Δεν είμαι και σίγουρη αν τα παιδιά λένε και ακριβώς τι έχουν κάνει, ή φοβούνται. Είναι περίεργο και τα τρία μαζί. Κάτι έκαναν με λίγο παράδοξο τρόπο», καταλήγει η ίδια.

 

Υγεία Τελευταίες ειδήσεις