Παρασκευή, 26 Απρ.

10χρονη βρήκε… supernova

Άλλα παιδιά βρίσκουν μπάλες, άλλα νάρκες ξεχασμένες από τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Μια 10χρονη Καναδή τους… νίκησε όλους γιατί βρήκε ένα αστέρι supernova!

Το 10χρονο κορίτσι είναι ερασιτέχνης αστρονόμος όπως και ο πατέρας της και όταν ανακάλυψε τον αστέρα έγινε ο πιο μικρός σε ηλικία άνθρωπος που έχει κάνει μία τέτοια ανακάλυψη, αναφέρει η Βασιλική Εταιρεία Αστρονομίας του Καναδά σε ανακοίνωσή της.

Η Κάθριν Ορόρα Γκρέι, που ζει στην πόλη Φρέντερικτον στην επαρχία Νέο Μπρούνσγουικ, στον ανατολικό Καναδά, εντόπισε το supernova, καθώς εξέταζε στην οθόνη του υπολογιστή της, μαζί με τον πατέρα της, τις εικόνες μακρινών γαλαξιών που είχαν καταγράψει με τη βοήθεια τηλεσκοπίου.

Η Γκρέι ανακοίνωσε την ανακάλυψη ενός supernova μεγέθους 17 στον γαλαξία UGC 3378, 240 εκατομμύρια έτη φωτός μακριά από τη Γη στον αστερισμό της Καμηλοπάρδαλης.

Η ανακάλυψη της μικρής Καναδής επιβεβαιώθηκε από δύο ακόμη ερασιτέχνες αστρονόμους: τον Αμερικανό Μπράιαν Τίμαν και τον Καναδό Τζακ Νιούτον, ενώ στη συνέχεια ενημερώθηκε και το κεντρικό γραφείο της Διεθνούς Αστρονομικής Ένωσης το οποίο κατέγραψε τον supernova με την ονομασία “supernova 2010t”.