Ειδήσεις ΤΖΟΚΕΡ· ΣΕΙΣΜΟΣ· ΟΑΕΔ· ΤΡΑΜΠ· ΙΤΑΛΙΑ Bροχή 6 Αθήνα ΚΑΙΡΟΣ

Αναζητώντας απαντήσεις στα συντρίμμια – Η αμέλεια των πιλότων

Αναζητώντας απαντήσεις στα συντρίμμια – Η αμέλεια των πιλότων
ΦΩΤΟ REUTERS
Διαδώστε αυτό το άρθρο

 

Επιλογή κατηγορίας

Τελευταία ενημέρωση: 12.04.2010 | 09:14
Πρώτη δημοσίευση: 12.04.2010 | 09:14

Γιατί μερικές φορές οι πιλότοι αγνοούν τις καιρικές συνθήκες αλλά και τις οδηγίες του πύργου ελέγχου;

 
Ο Charles Βremmer προσπαθεί σήμερα μέσω άρθρου του στην εφημερίδα THE TIMES να δώσει τις δικές του εξηγήσεις για την πτώση του πολωνικού αεροπλάνου.
 
Ας αφήσουμε για λίγο στην άκρη τον θάνατο τόσων ανθρώπων στο πολωνικό αεροπορικό δυστύχημα και ας δούμε τους πιθανούς λόγους που το προκάλεσαν. Το δυστύχημα στο Σμολένσκ έχει όλα τα χαρακτηριστικά της κλασικής προσπάθειας των πιλότων να αψηφήσουν τις άσχημες καιρικές συνθήκες και να προσπαθήσουν να προσγειώσουν το αεροσκάφος με πολύ κακές συνθήκες ορατότητας. Θεωρείται ότι ο πιλότος δέχθηκε μεγάλη πίεση να προσγειώσει το σκάφος με τόσους αξιωματούχους που θα έπαιρναν μέρος στην ιστορική τελετή στο Κατίν. Η επιθυμία να προσγειωθεί το αεροσκάφος με κάθε κόστος μπορεί να ασκήσει μεγάλη πίεση και οι πιλότοι εκπαιδεύονται στο να αντιστέκονται. Υπάρχουν όμως αναπάντητα ερωτήματα.
 
Αγνοήστε όσα ακούτε για την παλαιότητα του αεροσκάφους. Το προεδρικό Τupolev 154 του προέδρου μπορεί να είχε ηλικία 20 ετών, πρόσφατα όμως είχε ανανεωθεί με τα πιο σύγχρονα μηχανήματα. Τα Τupolev 154 που σχεδιάστηκαν στη δεκαετία του ΄60 είναι σχεδόν τόσο αξιόπιστα όσο και τα αντίστοιχα αεροσκάφη των δυτικών αεροπορικών εταιρειών. Σύμφωνα με τις ρωσικές αρχές, οι πιλότοι του προεδρικού αεροσκάφους έκαναν την τέταρτη προσπάθεια για προσγείωση. Ομίχλη είχε σκεπάσει την περιοχή και υπήρχε ορατότητα μόνο λίγων εκατοντάδων μέτρων. Οι κανόνες προβλέπουν ότι έπειτα από δύο αποτυχημένες προσπάθειες οι πιλότοι θα πρέπει να εγκαταλείψουν το εγχείρημα και να κατευθυνθούν σε άλλο αεροδρόμιο. Το στρατιωτικό αεροδρόμιο του Σμολένσκ δεν διαθέτει ένα συγκεκριμένο σύστημα προσγείωσης, το οποίο επιτρέπει στα αεροσκάφη να κατεβαίνουν πολύ χαμηλά μέσα σε σύννεφα καθώς προσεγγίζουν τον διάδρομο. Οι πιλότοι μπορεί να χρησιμοποίησαν το στρατιωτικό ραντάρ ακριβούς προσέγγισης- μια μέθοδος που χρησιμοποιείται σπάνια στην πολιτική αεροπορία. Με αυτό, οι πιλότοι δέχονται οδηγίες από τους ελεγκτές οι οποίοι χρησιμοποιούν τα ακριβή ραντάρ «ψηλά, χαμηλά, δεξιά» κ.λπ.
 
Γνωρίζουμε ότι οι Ρώσοι στρατιωτικοί ελεγκτές παρακολουθούσαν από κοντά την προσέγγιση και ενημέρωσαν τους Πολωνούς ότι ήταν πιο χαμηλά από όσο έπρεπε, ζητώντας τους να εγκαταλείψουν την προσπάθεια. Όμως ο πιλότος παίρνει την τελική απόφαση. Το αεροπλάνο χτύπησε στα δέντρα ένα χιλιόμετρο από τον διάδρομο προσγείωσης και λίγο πιο βόρεια από την κανονική του πορεία. Τα αίτια του δυστυχήματος δεν θα είναι δύσκολο να διαπιστωθούν, επειδή υπάρχουν τα μαύρα κουτιά. Ο ρώσος πρωθυπουργός Βλαντίμιρ Πούτιν είναι επικεφαλής της ρωσικής έρευνας. Το αποτέλεσμα είναι κρίσιμο, διότι μπορούμε να φανταστούμε τις συνέπειες που θα έχει οποιαδήποτε ευθύνη των Ρώσων στον λάθος χειρισμό της πτήσης...
 
 


   Διαδώστε αυτό το άρθρο
close button

Κάντε Like: Newsit.gr στο Facebook