Driveit

BMW: Στα εργοστάσιά της τα αυτοκίνητα κινούνται αυτόνομα

Μπορεί ο όμιλος BMW να έχει ξεκινήσει από το 2022 να δοκιμάζει την αυτοματοποιημένη οδήγηση μοντέλων του, εντός των εργοστασίων, ωστόσο τώρα διευρύνει αυτή τη πολιτική με περισσότερα μοντέλα.

Στο πλαίσιο του BMW iFACTORY, ο όμιλος BMW προωθεί την ψηφιοποίηση και την αυτοματοποίηση στις διαδικασίες παραωγής και σε αυτό εντάσσεται και η αυτοματοποιημένη οδήγηση εντός του εργοστασίου (AFW).

Η αρχή έγινε με νέα οχήματα στο μεγαλύτερο ευρωπαϊκό εργοστάσιο του ομίλου, που βρίσκεται στο Ντινγκόλφινγκ, όπου κατασκευάζονται η Σειρά 5 και η Σειρά 7 αλλά και η μονάδα στη Λειψία που παράγει το ΜΙΝΙ Countryman έχει επίσης τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσει σε ευρεία κλίμακα αυτή τη τεχνολογία. 

Στο Ντινγκόλφινγκ, τα νέα οχήματα κινούνται πλήρως αυτόνομα – χωρίς οδηγό – σε μια διαδρομή μεγαλύτερη του ενός χιλιομέτρου που περνά μέσα από τον «μικρό χώρο δοκιμών» συνδέοντας τις δύο αίθουσες συναρμολόγησης με τον χώρο τελικής επεξεργασίας του εργοστασίου.

Για να συμβεί αυτό, υπάρχουν τοποθετημένοι αισθητήρες κατά μήκος της διαδρομής, οι οποίοι δημιουργούν τη μεγαλύτερη υποδομή LIDAR στην Ευρώπη, ενώ λειτουργεί και ένα μοντέλο περιβάλλοντος και κίνησης, που διαχειρίζεται τις αυτοματοποιημένες κινήσεις του οχήματος, ανεξαρτήτως των επιλογών εξοπλισμού που το συνοδεύουν, χρησιμοποιώντας την προηγμένη αρχιτεκτονική του cloud. Μέρη της τεχνολογίας παρείχε η νεοφυής ελβετική εταιρεία Embotech AG, με την οποία το BMW Group είχε ήδη συνεργαστεί σε πρώιμα στάδια μέσω της BMW START-UP Garage. 

Αξίζει να σημειωθεί ότι το εργοστάσιο της Λειψίας προγραμματίζει να κινούνται αυτόνομα περίπου το 90% των μοντέλων BMW και MINI που παράγονται εκεί, ενώ τα εργοστάσια στο Ρέγκενσμπουργκ και την Οξφόρδη θα το κάνουν το 2025. Επίσης, το νέο εργοστάσιο στο Ντέμπρετσεν της Ουγγαρίας θα υιοθετήσει την εν λόγω τεχνολογία από την επίσημη έναρξη της μαζικής παραγωγής.

Στο μέλλον, ο γερμανικός όμιλος θα επεκτείνει τη χρήση της αυτοματοποιημένης οδήγησης εντός του εργοστασίου και σε άλλους τομείς της παραγωγής, όπως για την οδήγηση στο χώρο δοκιμών και σε εξωτερικούς χώρους διανομής. Ένας άλλος βασικός παράγοντας για την επέκτασή της είναι η αυξανόμενη χρήση της on-board τεχνολογίας, η οποία θα υποστηρίξει μακροπρόθεσμα τους εξωτερικούς αισθητήρες.

Driveit
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Δείτε επίσης
Driveit: Περισσότερα άρθρα
Formula E: Στην πρίζα του Σάο Πάολο
Άνοιξε η αυλαία του παγκοσμίου πρωταθλήματος Formula E για τη σεζόν 2024-2025, των ηλεκτρικών μονοθεσίων, με τα ελεύθερα δοκιμαστικά χθες στο...
Formula E: Στην πρίζα του Σάο Πάολο