Παρασκευή, 26 Απρ.
21oC Αθήνα

Mercedes EQA 250: Ηλεκτρικό και λαμπρό αστέρι

Mercedes EQA 250: Ηλεκτρικό και λαμπρό αστέρι

Η Mercedes EQA είναι ο βενιαμίν της οικογένειας των αμιγώς ηλεκτρικών SUV της γερμανικής εταιρείας και με το δικό της μοναδικό χαρακτήρα… λάμπει στην απαιτητική κατηγορία των C-SUV.

Η Mercedes EQA είναι εκείνο το άτομο στην αίθουσα που όπως και να εμφανιστεί λάμπει διά της παρουσίας του, κλέβοντας τα βλέμματα από τους υπόλοιπους στο χώρο- περισσότερο ή λιγότερο ικανούς, δεν έχει και ιδιαίτερη σημασία.

Το ηλεκτρικό compact SUV βασίζεται στη δεύτερη γενιά της συμβατικής GLA, έχοντας δεχθεί φυσικά τις απαραίτητες προσαρμογές από τους μηχανικούς της Mercedes, ώστε να εξεληκτριστεί πλήρως και να χωρέσει μπροστά το ηλεκτρικό σύστημα και στο κάτω μέρος του δαπέδου τη μπαταρία των 66,5kWh.

Εξωτερικά δεν διαφέρει ριζοσπαστικά από την GLA, αλλά σίγουρα καταλαβαίνεις από μακριά ότι πρόκειται για τον ηλεκτρικό συγγενή της, με διαφορές στα σημεία, όπως η κλειστή μάσκα και η πίσω φωτεινή μπάρα.

Μπαίνοντας στο εσωτερικό, διαπιστώνεις αμέσως ότι εκεί βρίσκεται το δυνατό χαρτί της EQA: πολυτελές, υλικά υψηλής ποιότητας με άριστη συναρμογή, όμορφο σχεδιαστικά, εργονομικό, high-tech και υπέρλαμπρο! Ναι, και εδώ το «αστέρι της Mercedes» δίνει το στίγμα της λάμψης του μόλις βραδιάσει με τον υπέροχο φωτισμό στο σαλόνι σε κρυφά και φανερά σημεία, που μετατρέπει την οδήγηση σε μία εξαιρετική εμπειρία και σε πείσμα των καιρών, άκρως αγχολυτική.

Ανάλογα με τη διάθεσή σου, αλλάζεις πανεύκολα χρωματισμό από το menu στην κεντρική οθόνη αφής των 10,25 ιντσών (2 οθόνες windscreen των 10,25 ιντσών στην Advanced Plus έκδοση δοκιμής μας), χωρίς να χρειάζεσαι PhD για να το βρεις. Για εμάς τους καθαρόαιμους κυνηγούς εμπειριών και καλοπέρασης, η αλλαγή του φωτισμού ανάλογα με τη διάθεση και την περίσταση αποτέλεσε μέρος της καθημερινότητάς μας. Ροκ διάθεση-κόκκινο, χαλαρή-μπλε, μωβ σε συνδυασμό με τη γιορτινή ατμόσφαιρα και τα χριστουγεννιάτικα τραγούδια από το εξαιρετικό ηχοσύστημα που συμπεριλαμβάνεται στην έκδοση δοκιμής και πολλά άλλα ακόμα!

Επιστρέφοντας στην πρακτική πραγματικότητα, παρόλο που αρχικά μοιάζουν όλα λίγο πολύπλοκα στη διαχείρισή τους, τελικά δεν είναι καθόλου και αμέσως αξιοποιείς όλες τις ανέσεις που προσφέρονται απλόχερα. Οι επιλογές παραμετροποίησης στις δύο οθόνες, οι οποίες δίνουν την εντύπωση μίας γιγάντιας, είναι πολλές και όρεξη να έχεις να τα φτιάξεις όπως θέλεις και σε βολεύουν.

Ανάμεσα σε άλλα, εκεί θα δεις με κάθε λεπτομέρεια το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης, τη διαχείριση ενέργειας, κατανάλωση, αυτονομία, κ.λπ. Στο τιμόνι θα δεις και τα κλασικά μικρούλικα pads που έχουν το ρόλο των χειριστηρίων και ρυθμίζεις με τους αντίχειρες ό,τι χρειάζεσαι για τις απαραίτητες πληροφορίες. Το infotainment είναι η τελευταία γενιά του συστήματος πολυμέσων MBUX της Mercedes, και μπορείς να το χειριστείς μέσω της οθόνης αφής, του pad που βρίσκεται ανάμεσα σε οδηγό και συνοδηγό, καθώς και με φωνητική εντολή. Είναι συμβατό με Android και Apple CarPlay και εκτός από όμορφο είναι και εύχρηστο.

Η θέση οδήγησης είναι θαυμάσια με πολλαπλές ρυθμίσεις σε κάθισμα και τιμόνι, ώστε να βρει κάθε σωματότυπος την ιδανική. Έχεις πολύ καλή ορατότητα μπροστά και πίσω χάρη στις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες, αν και αισθητήρες και 360ο κάμερες βοηθούν παραπάνω στις μανούβρες. Οι πλαϊνοί καθρέπτες, επίσης προσφέρουν πολύ καλή ορατότητα, ενώ το σύστημα υποβοήθησης ορατότητας της νεκρής γωνίας τόσο ως φωτεινή ένδειξη όσο και ως ηχητική, όταν τείνεις να αλλάξεις λωρίδα ενώ πλησιάζει όχημα, διευκολύνουν τα μέγιστα. Αξίζει να σημειωθεί ότι το εν λόγω σύστημα παραμένει σε λειτουργία και προειδοποιεί ακόμα και όταν ανοίξετε την πόρτα καθώς έρχεται όχημα.

Παρά τις compact διαστάσεις, οι μπροστινοί επιβάτες εννοείται πως είναι άρχοντες, όμως δε θα ακούσετε παράπονα ούτε από τους πίσω, αφού υπάρχει ικανοποιητικός χώρος για κεφάλι και πόδια, αρκεί το μπάσκετ να μην είναι το επάγγελμα που βγαίνουν τα προς το ζην. Κάποια παράπονα βέβαια ενδεχομένως να ακουστούν για το πόσα πράγματα δύναται να πάρουν μαζί τους στις διακοπές. Μπορεί η καμπίνα να έχει αρκετές θήκες, αλλά ο χώρος των αποσκευών αγγίζει τα 340lt, και αν δεν είσαι υπέρμαχος της τάσης του μινιμαλισμού στον τρόπο ζωής σου, μάλλον θα χρειαστεί να γίνεις. Η θερμική GLA προσφέρει επιπλέον 95lt, αλλά η συστοιχία των μπαταριών κάτω από το δάπεδο, προφανώς «έκλεψε» από αυτό το χώρο. Δεν πειράζει, αφού το σχήμα του βοηθάει χωροταξικά να τοποθετηθούν περισσότερες βαλίτσες, αλλά ακόμα και αν δεν τα καταφέρετε η κουλτούρα του μινιμαλισμού ταιριάζει απόλυτα με αυτή της ηλεκτροκίνησης και του οικολογικού τρόπου ζωής.

Τι κινεί οικολογικά λοιπόν την EQA; Η EQA 250 διαθέτει έναν ηλεκτροκινητήρα που αποδίδει 190PS με 375Nm ροπής, με την κίνηση να περνά στους εμπρός τροχούς. Η μπαταρία έχει ενεργειακή χωρητικότητα 66,5kWh και η Mercedes υπόσχεται 426km αυτονομίας, ωστόσο η ρεαλιστική εκτιμώμενη αυτονομία των 365km -και παραπάνω εάν οδηγείς σωστά και προσεκτικά- που ζήσαμε είναι μια χαρά. Στη συμβίωση με την EQA και υπό νορμάλ συνθήκες, το νούμερο που είδαμε ήταν κατά μέσο όρο στις 21,5kWh/100km (17,7kWh/100km σύμφωνα με τον κατασκευαστή).

Στην πολύ προσεκτική οδήγηση και στο πρόγραμμα Eco, το νούμερο κατέβηκε κοντά στο εργοστασιακό, αλλά ρεαλιστικά μιλώντας δε γίνεται να οδηγείς πάντα έτσι. Δεξιά από το τιμόνι βρίσκεται ο μοχλός για την επιλογή κίνησης. Πίσω από το τιμόνι είναι τα paddles μέσω των οποίων, πραγματοποιείται η ανάκτηση ενέργειας κατά την επιβράδυνση σε λιγότερο έντονο και πιο έντονο επίπεδο, αλλά δεν έχει λειτουργία One Pedal drive για την απόλυτη ακινητοποίηση και πάντα απαιτεί συνειδητό πάτημα του πεντάλ του φρένου, προφανώς για λόγους ασφαλείας. Τον περισσότερο χρόνο της συμβίωσης, οδηγήσαμε έχοντας επιλέξει ανάκτηση ενέργειας, ωστόσο, στο έντονο επίπεδο ανάκτησης, η επιβράδυνση δε γίνεται πάντα τόσο ομαλά όταν αφήνεις το πεντάλ του ροοστάτη.

Στην EQA μπορείς να επιλέξεις ανάμεσα σε τρία προφίλ οδήγησης μέσω της ροδέλας που είναι τοποθετημένη στην κεντρική κονσόλα: Eco, Comfort και Sport, όλα εξίσου ικανά και αποδοτικά ανάλογα την περίσταση. Στο πρόγραμμα Eco εξασφαλίζεις την καλύτερη κατανάλωση, αλλά η απόδοση του ηλεκτροκινητήρα είναι πιο περιορισμένη σε σχέση με τα άλλα δύο προφίλ, χωρίς βέβαια να προβληματίζει, αλλά εδώ ο στόχος είναι η καλύτερη δυνατή κατανάλωση. Η αλλαγή στην παρεχόμενη δύναμη μεταβάλλεται αισθητά ανάλογα με το πρόγραμμα. Η επιτάχυνση σε Comfort και ακόμα περισσότερο στο Sport είναι αρκετά εντυπωσιακή στην αίσθηση, αν και σε απόλυτα νούμερα το 8,9sec που χρειάζεται από στάση για να φτάσει τα 100km/h, μπορεί να μη δείχνει τόσο εντυπωσιακό. Στην πράξη, όμως, νιώθεις τη ροπή να ξεχύνεται με το πρώτο πάτημα του δεξιού πεντάλ και φυσικά κάνεις ανενόχλητος και με ασφάλεια τις προσπεράσεις σου, ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 160km/h για λόγους κατανάλωσης μπαταρίας.

Μέσα στην πόλη, η συνύπαρξη με την EQA αναβαθμίζει την ποιότητα ζωής του κάθε κατόχου, είναι άνετη, ευέλικτη και το σχετικά ελαφρύ τιμόνι βοηθάει στα στενά και τις μανούβρες. Περνώντας από το πεδίο μάχης που λέγεται ελληνικό οδόστρωμα στις γειτονιές της Αθήνας, με σύμμαχο την ανάρτηση έδειξε να μην προβληματίζεται ιδιαίτερα. Ωστόσο, λόγω έξτρα βάρους, όπως κάθε ηλεκτρικό, κινούμενοι σε μεγαλύτερη ταχύτητα και σε πολύ συγκεκριμένες περιπτώσεις, όπως εγκάρσιες ανωμαλίες, νιώθεις το πίσω μέρος πιo «ξερό». Ο γενικός κανόνας, όμως, έχει να κάνει με ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο βάρους 2.040 κιλών με καλορυθμισμένη ανάρτηση που τα οφέλη της απολαμβάνεις τόσο στην αστική καθημερινότητα όσο και στα ταξίδια σε αυτοκινητόδρομο και επαρχιακούς δρόμους. Η ποιότητα κύλισης είναι εξαιρετική, κάτι αναμενόμενο αφού μιλάμε για Mercedes και δη ηλεκτρική. Απουσία κλασικών θορύβων και κραδασμών που έχουμε συνηθίσει από τους θερμικούς κινητήρες, εξαιρετικό επίπεδο ηχομόνωσης με ελάχιστο αεροδυναμικό θόρυβο να εισχωρεί μόνο σε ταχύτητες αυτοκινητοδρόμου, με την EQA καταπίνεις τα χιλιόμετρα με την ίδια ευκολία και απόλαυση που νιώθεις όταν καταπίνεις κρυφά δυο δυο τα μελομακάρονα.

Σε επαρχιακού στιλ διαδρομή, και πάλι η EQA ανταποκρίνεται πολύ καλά παρά τον αέρα της πρωτευουσιάνας. Οι κλίσεις είναι ίσως πιο περιορισμένες από το αναμενόμενο, έχει καλό κράτημα και υψηλή πρόσφυση. Στην περίπτωση αυτή, όμως, το σχετικά ελαφρύ τιμόνι που βοηθάει πολύ μέσα στην πόλη, αν και ωραίο σε αίσθηση, δείχνει να χρειάζεται περισσότερη ακρίβεια για τον απόλυτο έλεγχο του μπροστινού μέρους. Λεπτομέρεια που δε προβληματίζει, γιατί πρόκειται για ένα SUV με σκοπό την ασφαλή και premium μετακίνηση και όχι την οδήγηση σε πίστα. Τα φρένα είναι αποδοτικά, αλλά όπως συμβαίνει σε πολλά ηλεκτρικά, η αίσθηση του πεντάλ είναι περίεργη και χρειάζεται εξοικείωση.

H EQA ως γνήσια Mercedes έχει το θέμα ασφάλεια με κεφαλαία γράμματα στο λεξιλόγιό της. Από τη βασική έκδοση διαθέτει πληθώρα συστημάτων ασφαλείας μέσω του Intelligent Drive, όπως και συστήματα υποβοήθησης του οδηγού.

Μια χαρά τα είπαμε για την κατανάλωση και το εκτιμώμενο επίπεδο της αυτονομίας. Τι γίνεται όμως όταν χρειαστεί να φορτίσουμε; Η Mercedes EQA ξεχωρίζει για τη γρήγορη φόρτιση. Η φόρτιση μπορεί να πραγματοποιηθεί με εναλλασσόμενο ρεύμα με το standard φορτιστή 11kW και ο χρόνος που χρειάζεται για να φτάσει το 100% από το 10% σε wallbox ή σταθμό φόρτισης είναι λιγότερο από 6 ώρες. Σε σταθμό DC ταχείας φόρτισης από το 10% μέχρι το 80% χρειάζεται μόλις 30 λεπτά.

Η Mercedes EQA είναι ένα premium αυτοκίνητο που από την πρώτη στιγμή συμβίωσης μαζί του, αναβαθμίζει την ποιότητα της καθημερινότητάς σου. Εκπληκτική ατμόσφαιρα, υπέροχος διάκοσμος, ήσυχο εσωτερικό, άνεση και ποιότητα κατασκευής.

Η κατανάλωση μπορεί να μην κυμαίνεται στα πιο χαμηλά επίπεδα, ωστόσο η EQA υπερέχει χάρη στη γρήγορη φόρτισή της. Η τιμή της ξεκινά από 49.590 ευρώ και με την κρατική επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά» φτάνει τα 43.600 ευρώ.

Αυτοκίνητο Τελευταίες ειδήσεις