Κυριακή, 5 Μαΐ
18oC Αθήνα

Γιατί η PSA ζητά πίσω από την General Motors πάνω από 500 εκατ. ευρώ

Γιατί η PSA ζητά πίσω από την General Motors πάνω από 500 εκατ. ευρώ

Και ξαφνικά ξέσπασε πόλεμος. Η PSA ζητά πίσω από την GM πάνω από 500 εκατ. ευρώ και ο λόγος είναι ότι σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της, η Opel δεν θα ήταν σε θέση να συμμορφωθεί με τους μελλοντικούς ευρωπαϊκούς κανονισμούς για το CO2.

Έτσι η PSA σαν ιδιοκτήτης πλέον της Opel, κινδυνεύει να πληρώσει βαριά πρόστιμα και για το λόγο αυτό ζητά από τη General Motors να τον αποζημιώσει με την καταβολή μέρους του ποσού που καταβλήθηκε για την αγορά.

Η Opel είναι επίσημα μέλος του PSA group από την 1η Αυγούστου 2017. Ο γαλλικός όμιλος έχει καταβάλει 1,3 δισ. Ευρώ για την εξαγορά, αλλά σύμφωνα με το Reuters ζητά σήμερα πίσω πάνω από το μισό ποσό.

Ο λόγος; Η πολύ «κακή ισορροπία CO2» της Opel, η οποία θα μπορούσε να αποδειχθεί εξαιρετικά δαπανηρή για την PSA. Πράγματι, μέχρι το 2021, το ευρωπαϊκό ανώτατο όριο για το διοξείδιο του άνθρακα θα μειωθεί από 130 σε 95 gr/km. Κάθε υπέρβαση θα τιμωρείται με πρόστιμο ύψους 95 ευρώ ανά γραμμάριο για κάθε αυτοκίνητο που πωλείται, κάτι που μπορεί να σημαίνει πολλά εκατομμύρια για το group PSA.

Η Opel είχε σχέδιο μείωσης των εκπομπών CO2, που στηριζόταν κυρίως στην πρόβλεψη για σημαντικές πωλήσεις του ηλεκτροκίνητου Ampera-e. Το πρόβλημα σύμφωνα με την PSA είναι πως το συγκεκριμένο αυτοκίνητο, το οποίο είναι ένα αναβαθμισμένο Chevrolet Volt, δεν θα είναι κερδοφόρο. Σύμφωνα με τις πηγές του Reuters, το σχέδιο αυτό ήταν «μη οικονομικά βιώσιμο», με «τεράστιες απώλειες».

Η PSA ανακάλυψε λοιπόν μετά την εξαγορά πως η Opel δεν θα μπορούσε να συμμορφωθεί στις νέες νόρμες για την εκπομπή CO2. Χαρακτηριστική είναι η δήλωση του Carlos Tavares στον γερμανικό Τύπου του τονίζει ότι «όταν αγοράσαμε την Opel από τη General Motors, δεν μας έδειξαν τη σκοτεινή πλευρά του φεγγαριού, ότι δηλαδή δεν υπήρχε σχέδιο για την εκπλήρωση των ευρωπαϊκών απαιτήσεων, όσον αφορά τις εκπομπές CO2».

Μένει να δούμε ποια θα είναι η συνέχεια στη συγκεκριμένη διαμάχη που μόλις ξεκίνησε και πώς θα αντιδράσει η General Motors.

Αυτοκίνητο Τελευταίες ειδήσεις