Κυριακή, 5 Μαΐ
16oC Αθήνα

Τα νέα Honda Jazz e:HEV και Jazz e:HEV Crosstar στην Ελλάδα – Εξοπλισμός και τιμές

Τα νέα Honda Jazz e:HEV και Jazz e:HEV Crosstar στην Ελλάδα – Εξοπλισμός και τιμές

Στον ιδιαίτερα ενδιαφέροντα χώρο του «The Ellinikon Experience Centre» παρουσιάστηκαν τα ανανεωμένα υβριδικά Honda Jazz e:HEV και Jazz e:HEV Crosstar, τα οποία είναι διαθέσιμα πλέον και στην Ελλάδα με αλλαγές κυρίως στα μηχανικά μέρη, αναβαθμισμένο βασικό εξοπλισμό και τιμή εκκίνησης από 27.500 ευρώ.

Το Honda Jazz επιστρέφει πιο δυναμικό και πιο αποδοτικό από ποτέ, αφού οι αλλαγές που έχει δεχθεί δεν αφορούν μόνο την αισθητική πλευρά, αλλά και την ουσία. Έτσι, στο υβριδικό Honda Jazz e:HEV θα δούμε σημαντικές αλλαγές στα μηχανικά μέρη με σκοπό πάντοτε τη μέγιστη αποδοτικότητα του ιαπωνικού μοντέλου του B-segment.

Η εξωτερική εμφάνιση με τις έντονες οριζόντιες γραμμές παραμένει σταθερή αξία, ωστόσο οι πινελιές ανανέωσης στο facelift τονίζουν κυρίως τα σπορ χαρακτηριστικά του, όπως οι ανασχεδιασμένοι εμπρός και πίσω προφυλακτήρες και τα πίσω φωτιστικά σώματα.

Παράλληλα, ο εξοπλισμός εμφανίζεται αναβαθμισμένος, ξεκινώντας μάλιστα πλέον από το εξοπλιστικό πακέτο Elegance (περιλαμβάνει διάφορα νέα στοιχεία, όπως τιμόνι με δερμάτινη επένδυση, κάμερα οπισθοπορείας και αναβαθμισμένο εξοπλισμό άνεσης) και όχι από την έκδοση Comfort, η οποία καταργήθηκε, επειδή η προτίμηση των πελατών του Jazz εστιαζόταν εξ αρχής στις πιο πλούσιες εκδόσεις. Έτσι, μετά την Elegance των 27.500 ευρώ, τοποθετείται η πιο πλούσια έκδοση Advance με 29.800 ευρώ.

Αξίζει να σημειωθεί η προσθήκη της έκδοσης Advance Sport στα 31.200 στην κορυφή της γκάμας του Honda Jazz e:HEV. Η Advance Sport περιλαμβάνει αλλαγές στην ανάρτηση, τα αμορτισέρ, τα ελατήρια και τα σινεμπλόκ, ενώ διαθέτει και το πρόγραμμα Sport, το οποίο δίνει πιο σπορ χροιά στην οδήγηση, όταν ο οδηγός το επιλέξει. Οι εκδόσεις Advance Sport διατίθενται σε δύο αποκλειστικά χρώματα, στο νέο Urban Grey και το Platinum White.

Για τους πιο περιπετειώδεις προσφέρεται και η έκδοση Jazz e:HEV Crosstar. Τα στοιχεία που το διαφοροποιούν από το Jazz e:HEV είναι τα μαύρα προστατευτικά περιμετρικά του αμαξώματος, οι προφυλακτήρες με την κυψελωτή σχεδίαση, ενώ οι ζάντες διατηρούν την προηγούμενη σχεδίασή τους, αλλά πλέον με σκούρο γκρι μεταλλικό φινίρισμα που τονίζουν την αντίθεση με το χρώμα του αμαξώματος. Ο ενδιαφερόμενος θα το βρει αποκλειστικά στην έκδοση Advance και η τιμή του Crosstar ξεκινά από 31.700 ευρώ.

Μιλώντας για περιπέτειες, σημειώστε ότι τα νέα Jazz και Crosstar διατίθενται και με κοτσαδόρο με ικανότητα έλξης έως και 500kg, κατόπιν παραγγελίας.

Εσωτερικό

Το εσωτερικό των ανανεωμένων Jazz και Jazz Crosstar έχει δεχθεί μικρές αλλαγές, αλλά σημαντικές για την ανανέωση και αναβάθμισή του. Κάποιες από αυτές είναι τα νέα υλικά επιφανειών και επιλογές καθισμάτων, που διατηρούν τη μοντέρνα μινιμαλιστική αισθητική και ακολουθούν την ίδια σχεδιαστική φιλοσοφία «Yoo no bi» με το εξωτερικό. Στις εκδόσεις Elegance και Advance, βλέπουμε μαύρη επένδυση του εσωτερικού με τη χρήση νέου υφάσματος καθισμάτων.

Η καμπίνα είναι άνετη και σε αυτό σημαντικό ρόλο έχει η τοποθέτηση του ρεζερβουάρ καυσίμου στο κέντρο του πλαισίου κάτω από τα εμπρός καθίσματα.

Με τον τρόπο αυτό, το Jazz διατηρεί τα πίσω καθίσματα Magic Seats, όπως τα ονομάζει η Honda, που παρέχουν δυνατότητα αναδίπλωσης και αναστροφής, ανάλογα με τα μεταφερόμενα φορτία. Επιπλέον, διατηρείται το φαρδύ άνοιγμα της πίσω πόρτας και το επίπεδο πάτωμα χωρίς σκαλοπάτια, για ευκολότερη φόρτωση μεγαλύτερων αντικειμένων. Ο χώρος αποσκευών του Jazz φτάνει τα 304lt, με τη χωρητικότητα να αυξάνεται στα 1.205lt με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα.

Αποδοτικότητα

Η εμφάνιση πάντα μετράει, αλλά το βάθος ακόμα περισσότερο και σ΄ αυτό το κομμάτι η Honda έχει πολλά να επιδείξει. Πιο συγκεκριμένα, το ανανεωμένο Jazz, δανείστηκε την τεχνολογία από το μεγάλο αδερφάκι του, HR-V, με αποτέλεσμα την… ανανέωση και στο υβριδικό του σύστημα e:HEV. Η απόδοσή του αυξήθηκε σε 122PS από 109PS και η ροπή του είναι στα 253Nm. Αυτό επιτεύχθηκε λόγω της αύξησης ισχύος κατά 14PS (10kW) του ηλεκτροκινητήρα, αγγίζοντας έτσι συνολικά τους 122PS, ενώ αυξήθηκε και η ισχύς του θερμικού κινητήρα στα 107PS από τα 97PS του προκατόχου.

Παρά τις… αυξήσεις, η αποδοτικότητα, για την οποία φημίζεται και επαυξάνουμε, του συστήματος e:HEV, παραμένει στο προηγούμενο επίπεδο, δηλαδή 102gr/km εκπομπές CO2 και 4,5lt/100km μέση κατανάλωση σύμφωνα με τον κατασκευαστή για το Jazz e:HEV, ενώ παρόμοια νούμερα βλέπουμε και στην έκδοση Crosstar με τις εκπομπές CO2 να φτάνουν τα 108gr/km και την κατανάλωση 4,8lt/100km, ενώ στην έκδοση Advance Sport τα νούμερα είναι 108gr/km και 4,6lt/100km για τις εκπομπές CO2 και την κατανάλωση αντίστοιχα.

Αναβαθμισμένο είναι και το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, το οποίο πλέον η Honda ονομάζει automatic i-MMD και όχι e-CVT ως είθισται.

Ασφάλεια – Honda Sensing

Όσον αφορά το σημαντικότατο τομέα της ασφάλειας το νέο Honda Jazz e:HEV έχει πολλά να προσφέρει με καινούριες τεχνολογίες στη «σουίτα» συστημάτων ασφαλείας Sensing. Από το βασικό μεν -πλούσιο δε- εξοπλισμό, ενσωματώνει μια σειρά από κορυφαίες τεχνολογίες ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας για τη μέγιστη ασφάλεια και υποστήριξη του οδηγού.

Η λειτουργία Traffic Jam Assist έχει αναβαθμιστεί και διαθέτει πλέον υποστήριξη του τιμονιού από 0km/h, βοηθώντας έτσι τον οδηγό στις έντονες συνθήκες μποτιλιαρίσματος με τα συνεχή «στάματα-ξεκίνα».

Το αναβαθμισμένο πακέτο τεχνολογιών ενεργητικής ασφάλειας Honda Sensing παρέχει στάνταρ μία ευρεία γκάμα λειτουργιών βοηθημάτων υποστήριξης του οδηγού, χάρη σε μια εμπρός ευρυγώνια κάμερα που βελτιώνει το πεδίο ορατότητας και τη λειτουργία τις νυχτερινές ώρες. Η κάμερα αυτή αναγνωρίζει μια σειρά χαρακτηριστικών που σχετίζονται με το οδόστρωμα και τις συνθήκες κυκλοφορίας, ενώ παράλληλα περιορίζει το θάμπωμα πετυχαίνοντας μία μόνιμα καθαρή ορατότητα, κάτι που πρακτικά μιλώντας είναι σωτήριο.

Οι βελτιωμένες τεχνολογίες Honda Sensing περιλαμβάνουν:

Collision Mitigation Braking System (Σύστημα Αυτόματου Φρεναρίσματος): Εφαρμόζει πίεση πέδησης όταν το Jazz διασχίζει το δρόμο ή κατευθύνεται προς την πορεία ενός επερχόμενου οχήματος. Μπορεί επίσης να ανιχνεύει πεζούς και ποδηλάτες όταν δεν υπάρχει φωτισμός στους δρόμους τη νύχτα.

Adaptive Cruise Control: Διαχειρίζεται αυτόματα την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα και επιτρέπει στο αυτοκίνητο να ακολουθεί τους αργούς ρυθμούς της κυκλοφοριακής συμφόρησης (Low Speed Follow).

Lane Keep Assist ((Σύστημα Υποβοήθησης Διατήρησης Λωρίδας): Βοηθά στη διατήρηση του Jazz στο κέντρο της εντοπισμένης λωρίδας, εφαρμόζοντας ροπή διεύθυνσης εάν το όχημα παρεκκλίνει και λειτουργεί από 72km/h σε αστικούς και αγροτικούς δρόμους – καθώς και σε αυτοκινητόδρομους πολλαπλών λωρίδων.

Road Departure Mitigation System (Σύστημα Αποφυγής Παρέκκλισης Λωρίδας Κυκλοφορίας): Βοηθά τον οδηγό να παραμένει στο δρόμο, προειδοποιώντας τον εάν το όχημα πλησιάσει στο εξωτερικό άκρο του πεζοδρομίου (κράσπεδο, χορτάρι ή πέτρες), ένα επερχόμενο όχημα, ή παρατηρηθεί τυχαία παρέκκλιση από τη λωρίδα χωρίς φλας.

Blind Spot Information ((Σύστημα Προειδοποίησης Τυφλού Σημείου): Στάνταρ στις εκδόσεις Advance και Advance Sport συνοδεύεται από το Cross Traffic Monitor.

Traffic Sign Recognition System (Σύστημα Αναγνώρισης Οδοσήμανσης): χρησιμοποιεί την εμπρός, ευρυγώνια κάμερα για την ανίχνευση πινακίδων με όρια ταχύτητας και απαγορευτικά προσπέρασης όποτε το όχημα κινείται με κατεύθυνση προς τα εμπρός και τα προβάλλει στην οθόνη LCD 7”. Δύο πινακίδες μπορούν να εμφανίζονται κάθε φορά – στη δεξιά πλευρά της οθόνης προβάλλονται μόνο πινακίδες με όρια ταχύτητας, ενώ στην αριστερή προβάλλονται απαγορευτικά προσπέρασης και όρια ταχύτητας με πρόσθετες πληροφορίες, όπως καιρικές συνθήκες.

Intelligent Speed Limiter (Ευφυής Περιοριστής Ταχύτητας): Αναγνωρίζει πινακίδες οδικής κυκλοφορίας και ορίζει ανάλογα το όριο ταχύτητας. Εάν η πινακίδα ορίου ταχύτητας δείχνει μικρότερη ταχύτητα από την πραγματική, μία ένδειξη στο ταμπλό αναβοσβήνει σε συνδυασμό με ένα προειδοποιητικό ήχο και το σύστημα, σταδιακά, θα μειώσει την ταχύτητα του οχήματος.

Auto High-Beam (Αυτόματη Λειτουργία Μεγάλης Σκάλας): Λειτουργεί σε ταχύτητες πάνω από 40km/h για αυτόματη ενεργοποίηση/απενεργοποίηση της μεγάλης σκάλας φώτων ανάλογα με τα επερχόμενα και προπορευόμενα οχήματα (αυτοκίνητα, φορτηγά και μοτοσυκλέτες), τα ποδήλατα και το φως του περιβάλλοντος.

Ο οδηγός μπορεί να αποφασίζει τον αριθμό πληροφοριών από τα συστήματα υποβοήθησης που θα εμφανίζονται στην TFT οθόνη υγρών κρυστάλλων (LCD) 7 ιντσών στον πίνακα οργάνων.

Η παθητική ασφάλεια φυσικά είναι εξίσου σημαντική με την ενεργητική όσον αφορά την προστασία των επιβατών σε περίπτωση ατυχήματος. Οι επιβάτες του Jazz προστατεύονται από 10 αερόσακους, μεταξύ των οποίων δύο πίσω αερόσακοι που είναι εγκατεστημένοι στα πίσω καθίσματα και ένας νέος κεντρικός αερόσακος εγκατεστημένος στο εμπρός κάθισμα. Ο τελευταίος ενεργοποιείται σε περίπτωση σύγκρουσης για μείωση των επιπτώσεων που προκαλούνται από την επαφή μεταξύ των επιβατών.

Αυτοκίνητο Τελευταίες ειδήσεις