Ελλάδα

Αίγινα: Ελεύθερος με περιοριστικούς όρους ο 77χρονος χειριστής σύμφωνα με πληροφορίες

- Για περισσότερες από 8 ώρες κατέθετε στον Ε' ανακριτή και τον εισαγγελέα Πειραιά
- "Δεν πίστευα ότι σκάφος από αριστερά μου θα περάσει από την πλώρη μου", υποστηρίζει στο απολογητικό του υπόμνημα ο 77χρονος
- Σε ανακοίνωσή τους, οι δικηγόροι της οικογένειας του 44χρονου πατέρα και της 5χρονης κόρης, που πνίγηκαν, αμφισβητούν όσα υποστηρίζει ο Θρασύβουλος Λυκουρέζος
- Άγρια φραστική επίθεση στον κατηγορούμενο από συγγενείς των θυμάτων

Για περισσότερες από οκτώ ώρες κατέθετε στην Ε’ τακτική ανακρίτρια και τον εισαγγελέα Πειραιά, ο 77χρονος χειριστής του μοιραίου σκάφους της τραγωδίας της Αίγινας. Σύμφωνα με πληροφορίες ο 77χρονος θα αφεθεί ελεύθερος με περιοριστικούς όρους. Η απόφαση αυτή προέκυψε παρά τη διαφωνία εισαγγελέα και ανακρίτριας, με τον μεν πρώτο να ζητά να αφεθεί και τη δεύτερη την προφυλάκισή του. Την απόφαση θα κληθεί να πάρει έπειτα από μερικές μέρες το συμβούλιο Πλημμελειοδικών.

Το απολογητικό υπόμνημα του 77χρονου χειριστή

Στο απολογητικό του υπόμνημα προς την Ε τακτική ανακρίτρια, το οποίο δημοσιεύει το vima.gr, ο 77χρονος χειριστής, που μετά την παραίτηση του Αλέξανδρου Λυκουρέζου – ο οποίος είναι πρώτος ξάδερφός του- εκπροσωπείται από τον Γιάννη Ηρειώτη, αναφέρει: «Η πορεία πλεύσης μου ήταν από βορρά προς νότο και εισερχόμενος στη θαλάσσια ζώνη που παρεμβάλλεται μεταξύ της νησίδας Μονή και των δυτικών ακτών της Αίγινας, στη θέση Πέρδικα αντιλήφθηκα μηχανοκίνητο σκάφος να κινείται από τη θέση Πέρδικα προς τη νήσο Μονή, δηλαδή επί πορείας από Ανατολή προς Δύση. Ποτέ δεν πίστεψα ότι σκάφος κινούμενο αριστερά μου θα περάσει από την πλώρη μου. Η πορεία μου ήταν σταθερή, χωρίς να έχω τον οποιοδήποτε λόγο να πραγματοποιήσω τον οποιοδήποτε αιφνίδιο ελιγμό, αφού άλλωστε μετέβαινε για λόγους αναψυχής με φίλους σε κόλπο της νησίδας Μονής».

Ο κατηγορούμενος αρνείται τα όσα κατέθεσαν μάρτυρες για επικίνδυνους ελιγμούς του σκάφους του πριν από τη φονική σύγκρουση αλλά και το ότι είχε αναπτύξει μεγάλη ταχύτητα. «Η ταχύτητα με την οποία ταξίδευε το σκάφος DUENDE κατά τη στιγμή προ της προσκρούσεως ήταν 21 ν.κ., ήταν δηλαδή ταχύτητα, με την οποία πραγματοποιείτο ασφαλής πλους, αφού με αυτή το σκάφος «πλάναρε», δηλ. ερχόταν σε οριζόντια θέση σε σχέση με την θάλασσα. Άλλωστε το συγκεκριμένο σκάφος, με βάση τα τεχνικά χαρακτηριστικά του και την ισχύ των εγκατεστημένων σε αυτό προωστηρίων μηχανών, την κατάσταση στην οποία βρισκόταν (γάστρα και έλικες ήταν ήδη καλυμμένες με θαλάσσιους οργανισμούς λόγω της πολυήμερης ακινησίας) και τις συνθήκες φορτώσεως της συγκεκριμένης ημέρας (επιβάτες, συμπληρωμένη δεξαμενή καυσίμων, πλήρεις δεξαμενές πόσιμου νερού, εφόδια, εξοπλισμός κλπ), δεν θα μπορούσε να αναπτύξει ταχύτητα μεγαλύτερη των 28 ν.μ. Ούτε ο ίδιος ανέπτυσσα ποτέ ταχύτητα μεγαλύτερη από αυτή που το συγκεκριμένο σκάφος πλάναρε, ήτοι τα 21 ν.κ., διότι, τότε το «DUENDE» πραγματοποιούσε ασφαλείς και άνετους πλόες, τόσο για εμένα ως κυβερνήτη, όσο και για τους επιβαίνοντες σε αυτό και ήταν η συνήθης ταχύτητα, η οποία προβλέπεται για πλου κρουαζιέρας».

Αναφέρει επίσης ότι είναι ψευδές ότι και τις προηγούμενες ημέρες οδηγούσε επικίνδυνα με το σκάφος του αφού είχε να επιβιβασθεί σε αυτό 12 ημέρες, αφού αντιμετώπιζε και σοβαρό πρόβλημα υγείας και είχε νοσηλευθεί λίγες μέρες πριν το ατύχημα.

Αναφορικά με το γεγονός πως δεν παρέμεινε στο σημείο του δυστυχήματος για να βοηθήσει τους ανθρώπους που βρίσκονταν πάνω στη λάντζα, υποστηρίζει πως «είχε δημιουργηθεί ρήγμα και στο δικό του σκάφος και υπήρχε κίνδυνος να βυθισθεί. Ήθελα να βοηθήσω τους ναυαγούς που βρίσκονταν στη θάλασσα αλλά αυτό ήταν αδύνατο».

Ωστόσο οι μαρτυρίες των επιβαινόντων στη λάντζα που διασώθηκαν δίνουν άλλη περιγραφή του περιστατικού. Κάποιοι μίλησαν για ιλιγγιώδη ταχύτητα. Είπαν ότι ο 77χρονος κινούνταν με το σκάφος του με τουλάχιστον 40 μίλια και πως ουσιαστικά δεν έκανε την παραμικρή κίνηση για να τους αποφύγει.

Μάλιστα λένε ότι δεν έδωσε καν σημασία στην κόρνα που πάτησε ο καπετάνιος της λάντζας για να τον προειδοποιήσει, ενώ ταυτόχρονα επισημαίνουν ότι μετά τη σύγκρουση δεν έκανε και την παραμικρή κίνηση να βοηθήσει τους ανθρώπους που είχαν πέσει στη θάλασσα.

Υπάρχουν μαρτυρίες που λένε πως δεν είχε ούτε ένα σωσίβιο να ρίξει στους ανθρώπους που βρίσκονταν στη θάλασσα, αλλά μόνο έκανε νοήματα με τα χέρια λέγοντάς του να πλησιάσουν στο σκάφος. Δυστυχώς, όπως αποδείχθηκε, τα περισσότερα θύματα πέθαναν από πνιγμό. Κανείς δεν γνωρίζει εάν θα είχαν σωθεί στην περίπτωση που ήταν κάποιος κοντά και άμεσα τους πρόσφερε μια βοήθεια.

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Ελλάδα
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Ελλάδα: Περισσότερα άρθρα
Ο αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος συναντήθηκε με τον αρχιεπίσκοπο Σινά Συμεών – «Έγιναν καλά βήματα»
Ο αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος καλωσόρισε θερμά τον αρχιεπίσκοπο Συμεών με την ευχή να ξεπεραστούν οι όποιες δυσκολίες και να επιλυθούν τα ζητήματα που αφορούν στην Ιερά Μονή Σινά
Συνάντηση Ιερώνυμου - αρχιεπισκόπου Σινά
Ποινική δίωξη στους 37 συλληφθέντες για τον ΟΠΕΚΕΠΕ: Από το 2018 μέχρι σήμερα, η ζημιά για ΕΕ και Ελληνικό Δημόσιο ξεπερνά τα 5 εκατομμύρια ευρώ
Ποινική δίωξη ασκήθηκε από την Ευρωπαϊκή Εισαγγελία σε βάρος των συλληφθέντων για την υπόθεση του ΟΠΕΚΕΠΕ για τις κατηγορίες της εγκληματικής...
Οι συλληφθέντες για τις παρανομες επιδοτήσεις του ΟΠΕΚΕΠΕ οδηγούνται στην Ευρωπαϊκή Εισαγγελία
Κινηματογραφική καταδίωξη στο Κορωπί - Οδηγός μηχανής έτρεχε με ιλιγγιώδη ταχύτητα και παραβίαζε κόκκινα φανάρια για να ξεφύγει από την αστυνομία
Ο 22χρονοε διαπιστώθηκε ότι είχε καταναλώσει αλκοόλ ενώ πριν από έναν μήνα του είχαν αφαιρεθεί και οι πινακίδες λόγω επικίνδυνων ελιγμών
Περιπολικό 7
«Ορφανά» οικόπεδα περνούν στα χέρια του δήμου Θεσσαλονίκης για να γίνουν πάρκινγκ, πάρκα και χώροι πρασίνου
Έχει επιστρατευτεί μέχρι και η εφαρμογή «google earth» για την αναζήτηση δημόσιων χώρων, που μπορούν εύκολα να μετατραπούν σε μικρά «διαμαντάκια» προς όφελος των πολιτών
Αεροφωτογραφία από την Θεσσαλονίκη