Ελλάδα

Αυτά αλλάζουν για τα αυτοκίνητα – “αντίκες” – Τι προβλέπεται για την κυκλοφορία τους

Νέο πλαίσιο για την κυκλοφορία των αυτοκινήτων «αντίκες» τίθεται με την έκδοση της Κοινής Υπουργικής Απόφασης (ΚΥΑ) η οποία και θέτει προϋποθέσεις κυκλοφορίας των οχημάτων αυτών σύμφωνα με τις ανάγκες της ειδικής αυτής κατηγορίας.

Πιο συγκεκριμένα, δημοσιεύτηκε η τροποποιημένη Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) των υπουργών Οικονομικών και Υποδομών και Μεταφορών σχετικά με τα οχήματα ιστορικού ενδιαφέροντος, (κυκλοφορούν περίπου 10.000 ιστορικά οχήματα που ανήκουν στις σχετικές λέσχες (ΕΛΠΑ, ΦΙΛΠΑ, ΕΟΟΕ).

Σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Μεταφορών, συστήνεται επιτροπή αποτελούμενη από εκπροσώπους των Διεθνών Ομοσπονδιών (Δ.Ο.Α. Δ.Ο.Π.Α. και Δ.Ο.Μ.) στην Ελλάδα, του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, της Ενιαίας Ομοσπονδίας Βιοτεχνών Επισκευαστών Αυτοκινήτων Μηχανημάτων και Μοτοσυκλετών (Ε.Ο.Β.Ε.Α.Μ.Μ.).

Επανεξετάζονται τα οχήματα – “αντίκες”

Η επιτροπή έχει ως έργο την επανεξέταση, μέσα σε 10 μήνες από τη συγκρότηση της, το χαρακτηρισμό ως «ιστορικού ενδιαφέροντος» των οχημάτων με έτος πρώτης ταξινόμησης (κυκλοφορίας) από το 1970 και μετέπειτα και τη διατύπωση σχετικής εισήγησης.

Επίσης, με βάση την ΚΥΑ, έως την επανεξέταση του χαρακτηρισμού τους ως ιστορικού ενδιαφέροντος από την επιτροπή, δεν επιτρέπεται η κυκλοφορία τους. Στην περίπτωση θετικής εισήγησης ισχύει ο χαρακτηρισμός του οχήματος, ενώ σε περίπτωση αρνητικής εισήγησης ο χαρακτηρισμός «ακυρώνεται».

Ο χαρακτηρισμός συνεχίζει να ισχύει για τα οχήματα πρώτης ταξινόμησης (κυκλοφορίας) έως και το 1969. Μετά το πέρας του έργου της επιτροπής θα καθοριστεί διαδικασία για τη χορήγηση και τη διάθεση κρατικών πινακίδων ιστορικού ενδιαφέροντος, που θα κατασκευάζονται με μέριμνα του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Αρμοδίως, τονίζεται ότι όλα αυτά τα χρόνια έχουν καταγραφεί πολλά συμβάντα εκτεταμένης θέσης σε δημόσια κυκλοφορία οχημάτων ιστορικού ενδιαφέροντος ως συμβατικά οχήματα, είτε αυτά συμμετέχουν σε αγώνες και επιδείξεις είτε όχι, που ερχόταν σε αντίθεση με τους ισχύοντες νόμους.

«Η Ελληνική Πολιτεία, για πρώτη φορά, θεσπίζει μια ολοκληρωμένη διαδικασία η οποία και θα βοηθήσει σύντομα να αντιμετωπιστούν φαινόμενα στρέβλωσης και θα μπορέσει να αναδείξει το ρόλο των πραγματικών αυτοκινήτων ιστορικού ενδιαφέροντος» επισημαίνεται στην ανακοίνωση.

Η τροποποιημένη απόφαση, πέραν της επιτροπής, περιλαμβάνει διαδικασίες που, όπως σημειώνεται, διευκολύνουν την κυκλοφορία των οχημάτων για τη μετάβαση τους στις εκδηλώσεις και τη συντήρησή τους.

Τι προβλέπεται

– Επιτρέπεται η αυτοκίνητη μετακίνηση κατά τις προηγούμενες δύο ημέρες πριν την έναρξη και κατά την επόμενη ημέρα λήξης της εκδήλωσης ή του αγώνα.

– Επιτρέπεται αυτοκίνητη μετακίνηση από και προς τον τόπο στάθμευσης του οχήματος και τον χώρο του συνεργείου την πρώτη Τετάρτη και το τρίτο Σάββατο εκάστου μήνα.

– Επιτρέπεται, επίσης, για τους σκοπούς της διάνυσης διαδρομών για τη συντήρησή τους, η μετακίνησή τους κάθε δεύτερη και τέταρτη ημέρα Κυριακή εκάστου μήνα, εντός των ορίων της Περιφερειακής Ενότητας (σε επίπεδο Περιφέρειας για την Αττική) όπου σταθμεύει και φυλάσσεται το όχημα.

Τέλος, στο πλαίσιο γενικότερης ρύθμισης και εξορθολογισμού των διαδικασιών κυκλοφορίας των οχημάτων, θεσμοθετείται το πιστοποιητικό καταχώρισης που εκδίδεται από οιαδήποτε ελληνική ομοσπονδία ιστορικών οχημάτων στην οποία έχει εγγραφεί το χαρακτηρισμένο ως ιστορικό όχημα και ανανεώνεται κάθε δύο χρόνια. Τα οχήματα που χαρακτηρίζονται για πρώτη φορά ιστορικά απευθύνονται στα νομικά πρόσωπα που εκπροσωπούν νόμιμα στην Ελλάδα τις Διεθνείς Ομοσπονδίες.

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Ελλάδα
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Newsit Blogs
Ελλάδα: Περισσότερα άρθρα
Δίκη Φιλιππίδη: «Ο εισαγγελέας έβγαλε τρίτη εκδοχή δική του, είναι πρωτάκουστο» λέει ο δικηγόρος της δεύτερης καταγγέλλουσας
«Ο κατηγορούμενος έπεσε σε πολλές αντιφάσεις, έκανε λόγο για συναινετική επαφή του με την εντολέα μου, ο εισαγγελέας αρνείται ακόμη και αυτο» τονίζει ο δικηγόρος Ανδρέας Βαγγόπουλος
Πέτρος Φιλιππίδης
Συνελήφθη ο 50χρονος που είχε στείλει ακατάλληλη φωτογραφία σε 13χρονη και απειλούσε να αυτοκτονήσει στην Αρκαδία
Ο 50χρονος φέρεται να προσέγγισε την κοπέλα μέσω social media, να αντάλλαξαν μηνύματα και στη συνέχεια να προχώρησε σε βιντεοκλήση, κατά την οποία επέδειξε τα γεννητικά του όργανα
Χειροπέδες
Ξεκίνησαν οι έλεγχοι σε ακαθάριστα οικόπεδα από την Πυροσβεστική – 3.748 καταγγελίες πολιτών σε 18 ημέρες
Έχουν ήδη πραγματοποιηθεί 164 έλεγχοι έπειτα από καταγγελίες πολιτών κατά τους οποίους εντοπίστηκαν 72 περιπτώσεις οικοπέδων που δεν έχουν καθαριστεί και δεν έχουν δηλωθεί
Οικόπεδο με συγκεντρωμένα ξύλα στην Λ. Μαραθώνος 6
Η Meta υπέρ του ελληνικού σχεδίου για «age verification» σε Facebook και Instagram: «Η ασφάλεια των παιδιών μας δεν είναι διαπραγματεύσιμη»
Η ελληνική πρόταση βασίζεται στην ιδέα του αυτόματου ψηφιακού ελέγχου της ηλικίας - Το non-pape rπαρουσίασε ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου, για την προστασία των ανηλίκων από τον εθισμό στο διαδίκτυο
facebook 1