Μπορεί κανείς να αντιληφθεί εύκολα την αλλαγή σε εκστρατείες που προωθούν την αυθεντικότητα, επιχειρώντας να διαλύσουν και να βάλουν στο χρονοντούλαπο τα καθορισμένα πρότυπα ομορφιάς. Βλέποντας τη νέα καμπάνια της Avon δεν θα μπορούσαμε να μη σταθούμε στα μηνύματα που προωθεί για τις γυναίκες. Μιλήσαμε με τη Γενική Διευθύντρια της εταιρείας Μαριάννα Νάνου για την ξεχωριστή καμπάνια “Beauty for a purpose” που έρχεται με τη συμπλήρωση 130 χρόνων της εταιρείας στον χώρο της γυναικείας ομορφιάς.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
1. Συμπληρώνονται 130 χρόνια από την ίδρυση της Avon. Πώς ξεκίνησαν όλα;
Η ιστορία της Avon ξεκινάει από το 1886 με βασικό γνώμονα την ενεργή στήριξη των γυναικών, προσφέροντάς τους μια ουσιαστική ευκαιρία για την οικονομική τους ανεξαρτησία. Η ιστορία της εταιρείας είναι πολύ ιδιαίτερη, αποδεικνύοντας επάξια και «εν τη γένεσει της» ότι η Avon είναι η εταιρεία που δίνει στην ομορφιά «ένα άλλο σκοπό», «ένα άλλο νόημα».
Ο David McConnell ξεκίνησε ως πωλητής βιβλίων από πόρτα σε πόρτα. Η πρωτοποριακή για την εποχή ιδέα του ήταν η προσφορά ενός αρώματος ως δώρο με τις αγορές βιβλίων. Καθώς τα αρώματα είχαν μεγαλύτερη απήχηση από τα βιβλία του, έκανε έναν επιχειρηματικό επαναπροσδιορισμό. Iδρύοντας μια εταιρία αρωμάτων, είχε ως στόχο όχι μόνο να δημιουργεί προϊόντα ομορφιάς για τις γυναίκες αλλά και να τους προσφέρει τις κατάλληλες ευκαιρίες ώστε να γίνουν οικονομικά ανεξάρτητες. Η ιδέα του οραματιστή David McConnell ήταν απλή, αλλά και τόσο πρωτοποριακή ταυτόχρονα: Να δώσει την ευκαιρία σε κάθε γυναίκα να προωθεί καλλυντικά προϊόντα από γυναίκα σε γυναίκα. Όλα αυτά 34 χρόνια πριν οι γυναίκες αποκτήσουν το δικαίωμα ψήφου. Μέσα από το πέρασμα των δεκαετιών η αρχική ιδέα του David McConnell εξελίχθηκε στη σημερινή παγκόσμια δύναμη της Avon.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
2. “Beauty for A Purpose”. Ποιο μήνυμα θέλει να περάσει η Avon με αυτή την καμπάνια;
Το Beauty for a Purpose είναι ο νέος τρόπος με τον οποίο η εταιρεία μιλά για μια ιδέα που πάντοτε ήταν κομμάτι της ιστορίας της: Γυναίκες που εμπνέουν και εμπνέονται μέσα από τον κόσμο της ομορφιάς. Για την Avon, η Ομορφιά είναι το ταξίδι, η Ενδυνάμωση είναι ο προορισμός και μέσα από τη νέα της καμπάνια επιδιώκει να αποτελέσει έμπνευση και να προσφέρει δύναμη σε όλες τις γυναίκες παγκοσμίως. Παρέχοντας την καλύτερη ευκαιρία κέρδους σε κάθε γυναίκα, ώστε να μπορεί να γίνει οικονομικά ανεξάρτητη και αυτάρκης, η Avon αποτελεί την κινητήριο δύναμη για όσες αναζητούν μια ευκαιρία να πάρουν τη ζωή στα χέρια τους. Δημιουργώντας προϊόντα ομορφιάς υψηλής ποιότητας και αξίας, κάθε Αντιπρόσωπος μπορεί εύκολα και με αυτοπεποίθηση να τα προτείνει στην οικογένεια, σε φίλους και σε πελάτες της. Στην Avon πιστεύουμε έντονα ότι όταν οι γυναίκες αισθάνονται όμορφες και δυνατές νιώθουν την ανάγκη να δημιουργήσουν γύρω τους περισσότερη ομορφιά.
3. Η ελληνική καμπάνια έχει κεντρικό πρόσωπο τη Μαρία Μπεκατώρου. Με ποια κριτήρια έγινε η επιλογή της; Βλέπουμε παράλληλα άρθρα από διάσημες γυναίκες (Fergie, Irina Shayk) στο BeautyforaPurpose.com. Πόσο βοηθούν οι αναγνωρίσιμοι ‘εκπρόσωποι’ σε αυτό το εγχείρημα;
Η συνεργασία με ένα αγαπητό και αναγνωρίσιμο στο ευρύ κοινό πρόσωπο για την προώθηση μιας καμπάνιας είναι σαφώς μια στρατηγική κίνηση, ώστε να επικοινωνήσει μια εταιρεία τα μηνύματα και τις αξίες της με πιο άμεσο τρόπο. Κάθε αναγνωρίσιμο πρόσωπο, το οποίο μπορεί να αποτελεί αντικείμενο θαυμασμού και έμπνευσης στο κοινό του μπορεί να αποτελέσει σημαντικό «όχημα» για την επικοινωνία των μηνυμάτων της εταιρείας, αλλά και έναν ακόμα τρόπο ώστε να μας μάθουν ακόμη περισσότεροι. Σε παγκόσμιο επίπεδο, η Avon επιλέγει συνεργασίες με δυναμικές, ανεξάρτητες γυναίκες που μοιράζουν απλόχερα την ομορφιά γύρω τους. Είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι που κεντρικό πρόσωπο της Avon στην Ελλάδα είναι η Μαρία Μπεκατώρου, καθώς ενσαρκώνει όλες τις ιδέες και αξίες της εταιρείας. Δυναμική, ταλαντούχα, γεμάτη κέφι, με εσωτερική και εξωτερική ομορφιά είναι μια γυναίκα με πολλούς και διαφορετικούς ρόλους στη ζωή της, η οποία πατάει γερά στα πόδια της, χωρίς, όμως, να σταματάει ποτέ να ονειρεύεται. Η Μαρία Μπεκατώρου αποτελεί με το δικό της τρόπο έμπνευση για τις γυναίκες και μέσα από εκείνη η Avon προσφέρει σε όλες το όχημα για να πετύχουν ό,τι ονειρεύονται, παραμένοντας πάντα όμορφες.
4. Ποια είναι τα σημαντικότερα επιτεύγματα της εταιρείας στο πέρασμα των χρόνων;
Σε επίπεδο αγοράς η Αvon διαθέτει μερίδιο ανάμεσα στις δέκα πρώτες εταιρείες στα αρώματα, στα προϊόντα μακιγιάζ, στα προϊόντα περιποίησης επιδερμίδας προσώπου και στα προϊόντα καθαρισμού προσώπου στην Ελλάδα. Τα προϊόντα της εταιρείας έχουν ιδιαίτερη απήχηση στις γυναίκες χάρη στην κορυφαία ποιότητά τους και την εξαιρετική τους τιμή. Παράλληλα, η Avon υποστηρίζει και προσφέρει στις γυναίκες και σε κοινωνικό επίπεδο. Συγκεκριμένα, στηρίζει σταθερά δύο σημαντικές εκστρατείες για την σωματική και ψυχική υγεία των γυναικών: τις εκστρατείες κατά του Καρκίνου του Μαστού και κατά της Βίας μέσα στην Οικογένεια. Οι εκστρατείες αυτές χρηματοδοτούνται μέσω της πώλησης των ειδικά αφιερωμένων προϊόντων που στηρίζουν τους σκοπούς τους. Για εμάς κάθε ενέργεια, από τη δημιουργία ενός προϊόντος μέχρι την πώλησή του, δρομολογείται με το σκεπτικό να προσφέρει κάτι στις γυναίκες. Σε κάποιες θα προσφέρει σε επίπεδο εξωτερικής εμφάνισης, σε κάποιες θα προσφέρει και σε επίπεδο εσωτερικής ενδυνάμωσης και υγείας. Για εμάς κάθε γυναίκα που πετυχαίνει ένα στόχο, ένα όνειρό της με τη βοήθεια της Avon, αποτελεί επίτευγμα και τη μεγαλύτερή μας χαρά.
5. Στο BeautyforaPurpose.com αντιπρόσωποι της Avon από όλο τον κόσμο μοιράζονται τις φωτογραφίες και τις ιστορίες τους. Σε πόσες χώρες δραστηριοποιείται η Avon και πόσο σημαντικός είναι ο ρόλος των αντιπροσώπων στην ανάπτυξη της εταιρείας;
Ξεκινώντας από μια γυναίκα το 1886, την Mrs Albee, η Avon αριθμεί σήμερα περισσότερους από 6 εκατομμύρια Αντιπροσώπους, σε όλον τον κόσμο. Δραστηριοποιούμενη σε περισσότερες από 80 χώρες, η Avon δίνει την ευκαιρία στις γυναίκες, παγκοσμίως, να ζουν μια ζωή Ομορφιάς και αγάπης, βοηθώντας τον κόσμο να γίνει καλύτερος. Οι Αντιπρόσωποι αποτελούν την «καρδιά» της εταιρείας μας. Κάθε εγχείρημα, κάθε νέο προϊόν, κάθε νέα ιδέα γίνεται με γνώμονα τις Αντιπροσώπους μας και τις ανάγκες τους. Στόχος της Avon είναι να παρέχει κορυφαίας ποιότητας προϊόντα στις Αντιπροσώπους, ώστε να νιώθουν περήφανες να τα προτείνουν στον περίγυρό τους. Εάν νιώθουν οι ίδιες υπερήφανες και ικανοποιημένες με αυτό που προτείνουν θα «μυήσουν» και τις γυναίκες γύρω τους στον μαγικό κόσμο της Avon. Για την Avon είναι πολύ σημαντικό να έχει συχνή επαφή με τις Αντιπροσώπους της, να γνωρίζει τα προβλήματα και τις ανάγκες τους, να τις ακούει, να μιλάει μαζί τους. Τα πάντα για εμάς είναι θέμα εμπιστοσύνης και οικειότητας με τους δικούς μας ανθρώπους.
6. Ποιο είναι το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της Avon σε σχέση με άλλες εταιρείες που απευθύνονται στο γυναικείο κοινό; Γιατί μια γυναίκα να επιλέξει τα προϊόντα της Avon;
H Avon έχοντας πάντα ως γνώμονα τη γυναίκα επιδιώκει να παρέχει προϊόντα που είναι κάτι πολύ περισσότερο και πιο ουσιαστικό από την ομορφιά που προσφέρουν.
Για την Avon κάθε προϊόν της αποτελεί εν δυνάμει το μέσο με το οποίο η γυναίκα μπορεί να αποκτήσει επιπλέον χρήματα για να στηρίξει τον οικογενειακό προϋπολογισμό και να νιώσει πιο δυνατή και ανεξάρτητη. Κάθε προϊόν αποτελεί μια ακόμη δέσμευση της εταιρείας όχι μόνο για ομορφιά αλλά και ενδυνάμωση. Δεν θέλουμε να αποτελούμε άλλη μία Εταιρία ομορφιάς αλλά «Την Εταιρία» ομορφιάς που έχει εξαιρετικής ποιότητας προϊόντα, τα οποία στα χέρια της κάθε γυναίκας μπορούν να μετατραπούν σε επιχειρηματική δράση, όφελος, κέρδος, η βάση για μία νέα σελίδα στη ζωή της. Το ίδιο το προϊόν μπορεί να αποτελέσει μια μικρή, μοναδική ιστορία μιας γυναίκας, η οποία έκανε το όνειρό της πραγματικότητα.
Φέτος, είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι για το επαναλανσάρισμα της σειράς περιποίησης επιδερμίδας Nutraeffects. Περιλαμβάνει 6 επιμέρους σειρές, όπου η κάθε μια περιέχει σύμπλοκο σπόρων που έχουν επιλεγεί για τις ιδιότητες και χαρακτηριστικά τους. Η επιτυχία της σειράς αυτής είναι ότι αξιοποιεί τα θρεπτικά συστατικά των σπόρων για να δώσει στην επιδερμίδα λάμψη. Επιπλέον, τα προϊόντα είναι 100% ελεγμένα για αλλεργίες και δεν περιέχουν parabens, φθαλικές ενώσεις (phthalates) ή χρωστικές ουσίες. Ήδη, έχει αγαπηθεί πολύ από τις γυναίκες και τις Αντιπροσώπους μας και τα σχόλια που λαμβάνουμε καθημερινά μας δίνουν δύναμη για ακόμα μεγαλύτερες καινοτομίες στο χώρο των καλλυντικών.
7. Ποιες είναι οι τελευταίες προτάσεις ομορφιάς;
To πνεύμα της εποχής επικεντρώνεται σε πολυχρηστικά και παράλληλα τεχνολογικά άρτια προϊόντα από τη μια, ενώ παράλληλα δίνεται έμφαση και στην αντίθετη τάση που προτιμά τα φυσικά, χωρίς αρώματα προϊόντα. Για το καλοκαίρι – πλέον – η Avon προτείνει βερνίκια με ζωηρά καλοκαιρινά χρώματα και νέα σύνθεση που προσφέρει λάμψη και αντοχή για όμορφα και περιποιημένα άκρα. Η νέα σειρά Avon Gel Shine κυκλοφορεί σε πολλά χρώματα για όλα τα γούστα, πάντα συνδυάζοντας ιδανικά την ποιότητα και την τιμή. Για την περιποίηση επιδερμίδας η σειρά Nutraeffects έχει την κατάλληλη πρόταση για κάθε ξεχωριστή ανάγκη, είναι υποαλλεργική και χωρίς parabens. Στο μακιγιάζ η εποχή επιτάσσει φυσικούς τόνους, με έμφαση στις τερακότες και την μπρονζέ λάμψη. Η καλύτερη πρόταση όμως, όχι μόνο γι’ αυτήν την περίοδο αλλά για όλες, είναι το χαμόγελο και η καλή διάθεση! Με ένα χαμόγελο το πρόσωπο φωτίζει περισσότερο από οποιοδήποτε καλλυντικό!
8. Ποιο είναι το όραμα της Avon για το μέλλον;
Στόχος και όραμα της Avon για το μέλλον είναι να ανέβει ακόμη περισσότερο στις προτιμήσεις των γυναικών, παγκοσμίως, και να αποκτήσει ένα ακόμη μεγαλύτερο δίκτυο Αντιπροσώπων. Παρατηρώντας μέσα από έρευνες ότι έχουμε μεγάλο περιθώριο διείσδυσης στα νεανικά κοινά (24-35), στόχος μας είναι να πλησιάσουμε περισσότερο αυτό το κοινό. Ήδη, μέσω της καμπάνιας Beauty for a Purpose έχουμε ανανεώσει το ύφος και την εικόνα μας σε όλη την έντυπη, αλλά κυρίως την ψηφιακή επικοινωνία, ενώ πλέον έχουμε αυξήσει σημαντικά την παρουσία μας στα social media. Το avonblog.gr εξελίσσεται σταθερά σε σημείο αναφοράς για συμβουλές ομορφιάς και πεδίο ενημέρωσης για τις τελευταίες τάσεις. Με αργά και σταθερά βήματα επιδιώκουμε να επενδύσουμε ακόμα περισσότερο στον ψηφιακό κόσμο της επικοινωνίας, προσεγγίζοντας τα πιο νεανικά κοινά και αναδεικνύοντας το ανανεωμένο, φρέσκο, σύγχρονο πρόσωπο της Avon.