Ελλάδα

Κορονοϊός – Μαγιορκίνης: Τι συμβαίνει με τις αποστάσεις στις τάξεις και τις πιθανότητες μετάδοσης

Ο Γκίκας Μαγιορκίνης εξηγεί με γραφήματα τις σωστές αποστάσεις ανάμεσα στους μαθητές. Γιατί δεν έχει πεισθεί πως έχει τόση σημασία το μέγεθος των τάξεων. Τι λέει για τη χρήση μάσκας.

Στο θέμα του αριθμού των μαθητών στην τάξεις επανέρχεται ο Γκίκας Μαγιορκίνης μέσω του προσωπικού του λογαριασμού στο Facebook.

Ο επίκουρος καθηγητής Υγιεινής και Επιδημιολογίας, Γκίγκας Μαγιορκίνης σημειώνει τα ακόλουθα:« Μετά την χθεσινή ενημέρωση στο Υπουργείο επανέρχομαι λίγο στο θέμα του μεγέθους των τάξεων επειδή φαίνεται να επικεντρώνεται εκεί η συζήτηση και να εξηγήσω γιατί δεν έχω πεισθεί ότι έχει τόση σημασία. Η απόσταση του 1.5 μέτρου είναι σημαντική για την μετάδοση με σταγονίδια και θα πρέπει να την τηρούμε όσο μπορούμε γενικά. Όπου δεν μπορούμε θα πρέπει να βρίσκουμε τρόπο να μειώσουμε την πιθανότητα μετάδοσης με την χρήση μάσκας. Η ίδια λογική εφαρμόζεται και στα σχολεία με γενικευμένη χρήση μάσκας στις τάξεις.

Οι τάξεις θα πρέπει να σημειωθεί δεν μπορούνε να θεωρούνται όπως χώροι εστίασης. Στην εστίαση υπάρχει διαρκής εναλλαγή των ατόμων που συνευρίσκονται. Οι τάξεις έχουν διαρκώς την ίδια σύνθεση και έτσι μπορούμε να τις θεωρήσουμε ως κοινωνικές “φουσκάλες” ή “φούσκες” (bubbles) οπότε η λογική στην αντιμετώπισή τους είναι αρκετά διαφορετική. Καταρχήν η όποια μετάδοση στην τάξη είναι πλήρως ιχνηλατίσιμη και μπορεί να περιοριστεί με απλό περιορισμό, ενώ στην εστίαση δημιουργεί κατά κόρον “ορφανά” κρούσματα».

magiorkinis fb magiorkinis fb

Αναφορικά με ερώτημα ” πόση είναι η επιβάρυνση των αποστάσεων >1.5 μέτρου στις τάξεις 25 μαθητών σε σχέση με τις τάξης 15 μαθητών;”, ο Γκίκας Μαγιορκίνης παραπέμποντας σε έναν πίνακα εξηγεί:« Για να βοηθήσω λιγάκι στην εξήγηση έχω φτιάξει ένα διάγραμμα τάξης 15 μαθητών (δεξιά). Με πράσινα βελάκια δείχνω τις ανά 2 αποστάσεις του μαθητή στο πρώτο θρανίο με όλους τους μαθητές στην δίπλα σειρά (8 αποστάσεις), για λόγους ευκολίας δεν δείχνω τις υπόλοιπες με μαθητές τις ίδιας σειράς (6 αποστάσεις). Οι αποστάσεις του μαθητή αυτού είναι 14 και όλες υπερβαίνουν το 1.5 μέτρο. Το σύνολο των αποστάσεων σε αυτήν την διάταξη είναι 120. Όπως φαίνεται και παρακάτω μία τάξη 25 μαθητών οι ανά 2 αποστάσεις είναι 325 με 13 να παραβαίνουν το όριο του 1.5 μέτρου δηλαδή μόλις το 4% όλων των πιθανών συνδυασμών. Αυτές οι “παραβάσεις” είναι μόνο σε οριζόντιο επίπεδο, και δεν επιτρέπουν την μετάδοση στον κάθετο άξονα τη τάξης».

Συνεπώς, εξηγεί ο καθηγητής « από αυτούς τους υπολογισμούς η μετατροπή της τάξης σε μέγεθος 15 ατόμων εξαλείφει το 4% των ανά 2 αποστάσεων την ώρα του μαθήματος. Συγχρόνως αυξάνει (σχεδόν διπλασιάζει) τον αριθμό των εκπαιδευτικών ωρών που θα πρέπει να καλυφθούν από εκπαιδευτικούς. Το σενάριο λοιπόν δείχνει ότι για την πιθανότητα μετάδοσης αποκλειστικά και μόνο την ώρα της εκπαιδευτικής διαδικασίας προκειμένου να ρίξεις 4% τις κοντινές επαφές θα πρέπει να διπλασιάσεις τον χρόνο έκθεσης των εκπαιδευτικών».

Καταλήγοντας την ανάρτησή του ο Γκίκας Μαγιορκίνης λέει: «Αντιλαμβάνομαι ότι η πρόθεση είναι πάντα το καλύτερο των μαθητών και των εκπαιδευτικών αλλά προσωπικά πιστεύω ότι η απάντηση δεν είναι τόσο απλή και δεν είμαι καθόλου σίγουρος ότι θα υπήρχε (και αν θα υπήρχε) σημαντικό κέρδος στην μείωση της μετάδοσης από 25 σε 15 όσον αφορά την μετάδοση σταγονιδίων».

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Ελλάδα
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Ελλάδα: Περισσότερα άρθρα
Έμπειρος ορειβάτης από την Ηλεία μεταξύ των τεσσάρων νεκρών από τη χιονοστιβάδα στα Βαρδούσια Όρη – Τελευταία στιγμή δεν πήγε μαζί τους και πέμπτος
Οι επαγγελματικές υποχρεώσεις κράτησαν μακριά από το βουνό τον 5ο της παρέας και σώθηκε - Ήταν εκείνος που ειδοποίησε τις αρχές ότι οι φίλοι του αγνοούνται - Η επιχείρηση ανάσυρσης των σορών αναμένεται να ξεκινήσει τις πρώτες πρωινές ώρες του Σαββάτου
ΦΩΤΟ tempo24.news 8
Για εμπρησμό από αμέλεια κατηγορείται η μητέρα του 7χρονου που πέθανε από φωτιά στο σπίτι της οικογένειας στη Ροδόπη
Ο έξι ετών αδελφός του επτάχρονου και ο πατέρας νοσηλεύονται σε κρίσιμη κατάσταση - Η ξυλόσομπα που βρισκόταν στο δωμάτιο φέρεται να στάθηκε αιτία για τη μοιραία πυρκαγιά
Φωτιά σε σπίτι στη Ροδόπη
Ένα κρυμμένο μπιτόνι πρόδωσε τον γιο της Ελένης Παπαδοπούλου που συνελήφθη για τη δολοφονία της - «Σχέδιο σε 3 φάσεις» περιγράφει η Αγγελική Νικολούλη
Σύμφωνα με την Αγγελική Νικολούλη που ερεύνησε σε βάθος την υπόθεση μέσα από την εκπομπή της, «πέρα από τα χάπια, της προκάλεσε ασφυκτικό θάνατο και έβαλε φωτιά»
Ελένη Παπαδοπούλου: Ένα κρυμμένο μπιτόνι πρόδωσε τον γιο της που συνελήφθη για τη δολοφονία της – «Σχέδιο σε 3 φάσεις» περιγράφει η Αγγελική Νικολούλη
5
«Ετοιμάσαμε την τελευταία της βαλίτσα, δεν γύρισε ποτέ» λέει ο σύντροφος της 42χρονης αεροσυνοδού του μοιραίου Falcon
Την ίδια ώρα, οι τουρκικές αρχές εξετάζουν κάμερες ασφαλείας, προκειμένου να δουν αν υπήρξε εξωτερική παρέμβαση από τρίτους πριν από τη μοιραία πτήση
Μαρία Παππά