Ελλάδα

“Ξεμπλοκάρουν” τα έργα στους 4 μεγάλους αυτοκινητοδρόμους της χώρας

Η Ευρωβουλή υιοθέτησε τον κανονισμό που θα “ξεμπλοκάρει” τις εργασίες στα τέσσερα μεγάλα οδικά έργα, η χρηματοδότηση των οποίων έχει σταματήσει από το 2010.

Οι εργασίες στους αυτοκινητόδρομους σταμάτησαν εξαιτίας της κρίσης και της έλλειψης ρευστότητας των τραπεζών. Σύμφωνα με τον κανονισμό που εγκρίθηκε από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και αναμένεται μέσα στο Μάιο να υιοθετηθεί και από το Συμβούλιο της Ε.Ε, τα κράτη-μέλη που λαμβάνουν κοινοτική βοήθεια και είναι υπό καθεστώς μνημονίου θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν κάποιο μέρος της περιφερειακής χρηματοδότησης που τους αναλογεί ως εγγύηση στις τράπεζες προκειμένου να χρηματοδοτηθούν έργα υποδομής.

Η πρωτοβουλία αυτή είναι γνωστή ως Μέσο Επιμερισμού Κινδύνου, και τα κονδύλια που θα διοχετευθούν μέσω του ΕΣΠΑ, υπολογίζονται σε 1,5 δισ. ευρώ, με στόχο μέσω της μόχλευσης από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων να διατεθούν τουλάχιστον 2,25 δισ. ευρώ για δανεισμό ή εγγυήσεις.

Η εξέλιξη αυτή θα επιτρέψει την επανεκκίνηση των τεσσάρων αυτοκινητοδρόμων και συγκεκριμένα των Ελευσίνα – Πάτρα – Πύργος, Ιονία Οδός, Ε65 και Μαλιακός – Κλειδί, τα οποία σταμάτησαν λόγω διακοπής της δανειοδότησης από τις τράπεζες.

Ο πρόεδρος της Ε.Ε. Μανουέλ Μπαρόζο επεσήμανε ότι με τον τρόπο αυτό τα Διαρθρωτικά Ταμεία μετατρέπονται σε πραγματικό επενδυτικό μέσο, αποδεικνύοντας τη δέσμευση της Επιτροπής για ανάπτυξη στην Ελλάδα και δημιουργία θέσεων εργασίας για τους Έλληνες. Ο ίδιος εξέφρασε επίσης την ικανοποίησή του για τη γρήγορη έγκριση από το Κοινοβούλιο, δηλαδή μόνο 6 μήνες μετά την Υποβολή της πρότασης.

Ωστόσο, για να ξεκινήσουν και πάλι οι εργασίες στους αυτοκινητοδρόμους θα πρέπει να ξεπεραστούν δύο προβλήματα. Το πρώτο αφορά το τελικό ποσό της μόχλευσης αφού η Ελλάδα επιδίωκε 3 δισ. ευρώ, αίτημα ο επικεφαλής της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων Βέρνερ Χόγερ αρνείται να ικανοποιήσει.

Δεύτερον, η Ελλάδα θα πρέπει με παράλληλες διαδικασίες να οριστικοποιήσει τη συμφωνία για την αναδιάρθρωση των συμβάσεων παραχώρησης, ώστε να εξασφαλιστεί η βιωσιμότητα των έργων.

Σύμφωνα με τον σχεδιασμό του υπουργείου Υποδομών, τα χρήματα της ΕΤΕπ θα χρησιμοποιηθούν είτε για να εξαγοραστούν τα δάνεια όσων τραπεζών επιθυμούν την έξοδό τους από τα έργα, είτε ως εγγύηση προς τις τράπεζες για να ξεκινήσουν και πάλι τη δανειοδότηση των έργων.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Ξαναρχίζουν τα έργα για την ολοκλήρωση του κάθετου άξονα της Εγνατίας

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Ελλάδα
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Newsit Blogs
Ελλάδα: Περισσότερα άρθρα
Τα αποκαλυπτικά μηνύματα του 63χρονου πριν πυροβολήσει τον κουμπάρο του στη Θεσσαλονίκη - «Ήθελε να με βγάλει από την μέση»
«Τον απείλησα ότι θα τον σπάσω στο ξύλο. Ήθελα να τον φοβερίσω να σταματήσει να ασχολείται με την γυναίκα μου», λέει ο φερόμενος ως δράστης που αναζητείται από τις αρχές
Περιπολικό της αστυνομίας σε επεισόδιο με πυροβολισμούς στην Ευκαρπία Θεσσαλονίκης 1
Τα παιδιά του Αλέξη Κούγια απαγορεύουν δημοσιεύματα για την ιδιωτική ζωή και την περιουσία τους – Η ανακοίνωση
Στην ανακοίνωση αναφέρεται ότι «σε περίπτωση μη συμμόρφωσης, επιφυλασσόμαστε να προβούμε άμεσα στις αναγκαίες νόμιμες ενέργειες κατά παντός υπευθύνου»
Τα παιδιά του Αλέξη Κούγια 2
«Ευθύνη της πολιτείας η προστασία των Πανεπιστημίων», σημειώνει η πρυτανεία της Νομικής Σχολής για την άγρια επίθεση κουκουλοφόρων
«Η διοίκηση της σχολής ενημέρωσε αμέσως την Ελληνική Αστυνομία για το συμβάν, η οποία ανταποκρίθηκε αλλά όταν έφτασε στο κτίριο, οι εισβολείς είχαν εξαφανιστεί»
O χτυπημένος διδακτορικός φοιτητής της Νομικής Σχολής Αθήνας