Πέμπτη, 25 Απρ.
17oC Αθήνα

Πανελλαδικές 2021: Απαντήσεις στα θέματα Έκθεσης Πανελληνίων (ΓΕΛ) από το Διακρότημα

Πανελλαδικές 2021: Απαντήσεις στα θέματα Έκθεσης Πανελληνίων (ΓΕΛ) από το Διακρότημα

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ 2021 – ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΣΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΕΚΘΕΣΗΣ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΩΝ 2021: Πρεμιέρα για τις Πανελλήνιες Εξετάσεις 2021 με την Νεοελληνική Γλώσσα και Έκθεση για τους υποψήφιους ΓΕΛ.

ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΣΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΕΚΘΕΣΗΣ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΩΝ 2021: Από σήμερα, Δευτέρα 14 Ιουνίου 2021, χιλιάδες υποψήφιοι στις Πανελλήνιες 2021 δίνουν τον δικό τους αγώνα για μία θέση στα ΑΕΙ της χώρας.

Το newsit.gr σε συνεργασία με τον εκπαιδευτικό όμιλο ΔΙΑΚΡΟΤΗΜΑ θα παρουσιάζει τις προτεινόμενες απαντήσεις σε όλα τα εξεταζόμενα μαθήματα στις Πανελλήνιες 2021. 

Εδώ μπορείτε να βλέπετε τις προτεινόμενες απαντήσεις από τον εκπαιδευτικό όμιλο ΔΙΑΚΡΟΤΗΜΑ σε όλα τα εξεταζόμενα μαθήματα στις Πανελλήνιες 2021 (η σελίδα ανανεώνεται συνεχώς).

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις Ειρήνης Σαραντίτη από τα φροντιστήρια Διακρότημα για το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας, «τα κείμενα παρουσιάζουν ενδιαφέρον, δεν θεωρούνται ιδιαιτέρως δύσκολα αλλά απαιτούν προσοχή στην κατανόηση τους. Οι ασκήσεις είναι κατανοητές και σύμφωνες με τις οδηγίες του νέου συστήματος. Το θέμα της έκθεσης αφορά τους νέους και πως θα αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις της εποχής. Χρειάζεται κριτική σκέψη και οργάνωση από τους μαθητές αλλά τα ερωτήματα σε σχέση με το περσινό θέμα είναι πιο ξεκάθαρα».

Δείτε τις προτεινόμενες απαντήσεις στα θέματα Έκθεσης Πανελληνίων 2021, από τον εκπαιδευτικό όμιλο ΔΙΑΚΡΟΤΗΜΑ:

ΘΕΜΑ Α

Α1.

Η δεύτερη παράγραφος του κειμένου εστιάζει στον προβληματισμό των νέων στην Ελλάδα για τον επαγγελματικό προσανατολισμό και το εργασιακό τους μέλλον. Ειδικότερα, δύο μαθητές προτείνουν    ο επαγγελματικός προσανατολισμός να ενταχθεί από νωρίς  στο σχολείο, ενώ θεωρούν πως ο κοινωνικός ρατσισμός έναντι ορισμένων επαγγελμάτων εντείνει  την ανεργία και  την απογοήτευσή τους. Τέλος, η οικονομική κρίση διαμορφώνει μια προβληματική αγορά εργασίας, οδηγώντας αρκετούς νέους στον επαγγελματικό συμβιβασμό ή στη φυγή προς το εξωτερικό.

Μονάδες 15

Β1

Α. Σ

Β.Σ

Γ.Λ

Δ. Σ

Ε.Λ

Β2.Α

Κυριολεκτικός Τίτλος Οι προβληματισμοί των νέων για την επιλογή επαγγέλματος .

Μεταφορικός Τίτλος Ο δύσβατος δρόμος προς το όνειρο.

Β2. Β

Στο κείμενο ένα καταγράφονται οι προβληματισμοί της συντάκτριας για τις εξελίξεις από την κυριαρχία της τεχνολογίας. Οι προβλέψεις αυτές κατά άλλους είναι δυσοίωνες, κατά άλλους αισιόδοξες. Η χρήση στατιστικών στοιχείων στην δεύτερη κι στην τρίτη παράγραφο ενισχύει την αξιοπιστία και την εγκυρότητα των επιχειρημάτων της. Ειδικότερα στην δεύτερη παράγραφο τεκμηριώνονται οι αρνητικές προβλέψεις από τις τεχνολογικές εξελίξεις (το 47% δήλωσε …), ενώ στην Τρίτη παράγραφο ενισχύεται η θέση όσων αντιμετωπίζουν με αισιοδοξία το μέλλον αυτό (το 39% δήλωσε αντιθέτως…).

Στο δεύτερο κείμενο εξετάζεται το ζήτημα της επαγγελματικής αποκατάστασης αλλά και τα όνειρα των νέων. Στο άρθρο παρουσιάζονται αυτούσια τα λόγια τεσσάρων τελειόφοιτων μαθητών. Με τον τρόπο αυτό ενισχύεται ο βιωματικός χαρακτήρας του κειμένου, ενώ προσδίδεται ζωντάνια και παραστατικότητα στο ύφος του. Οι μαρτυρίες της Τάνιας, της Αντωνίας, του Σπύρου και της Αλεξάνδρας αναδεικνύουν με οικείο και άμεσο τρόπο τις απόψεις τους.

Β3.

Η συντάκτρια του κειμένου ένα επιδιώκει να ευαισθητοποιήσει τους/τις αναγνώστες/αναγνώστριες.  αυτό το επιτυγχάνει με τις παρακάτω γλωσσικές επιλογές:

Α. χρήση α’ πληθυντικού προσώπου (το παρόν δεν μας αποτρέπει να φανταστούμε το μέλλον). Με το α’ πληθυντικό πρόσωπο προδίδεται καθολικότητα στο νόημα και συλλογική ευθύνη της ανθρωπότητας στο να παλέψει για να οραματιστεί ένα καλύτερο μέλλον.

Β. ποιητική λειτουργία της γλώσσας (αδιαπέραστο πέπλο, πεδίο εκκόλαψης προσδοκιών, σωρεύουμε δυνάμεις ενάντια στα μελλοντικά ερείπια). Οι μεταφορικές εκφράσεις και τα λογοτεχνικά σχήματα προσδίδουν ζωντάνια στον λόγο και προκαλούν συναισθήματα στον αναγνώστη. 

Γ. Χρήση ρητορικού ερωτήματος (Άλλωστε, τι άλλο μπορούμε να κάνουμε;). Το ρητορικό αυτό ερώτημα με το οποίο κλείνει μάλιστα και το κείμενο εκφράζει έντονη προτροπή προς τον αναγνώστη, έλκει την προσοχή του και τον προβληματίζει ώστε να αγωνιστεί για ένα αισιόδοξο μέλλον. Το ερώτημα αυτό προσδίδει ζωντάνια, παραστατικότητα και συναισθηματική φόρτιση στις απόψεις της συντάκτριας. 

ΘΕΜΑ Γ

Το ποίημα αναφέρεται στην ιδανική ζωή των παιδιών που κατοικούν στο Σείριο που αντιτίθεται στην πραγματικότητα της Γης. Συγκεκριμένα, τα παιδιά σ’ αυτό το φωτεινό αστέρι δεν γνωρίζουν από πολέμους και θανάτους. Μόλις αντικρίζουν τη Γη γοητεύονται καθώς παρομοιάζεται με φτερό θαλασσινό και ρωτούν το δάσκαλό τους γι’ αυτή. Εκείνος τους περιγράφει τις δυστυχίες που βιώνουν οι άνθρωποι που κατοικούν εκεί. Χαρακτηριστική είναι ο μεταφορικός παραλληλισμός της γης με αρρώστια και πληγή. («Αυτή.. πληγή»)  Τα παιδιά ακούγοντας τα δεινά όσων μένουν στη Γη δακρύζουν  και τους προκαλούνται έντονα συναισθήματα. Η αντίθεση ανάμεσα στον δικό τους κόσμο και στη Γη διεγείρει το συναίσθημά τους και οδηγεί στη συνειδητοποίηση πως δεν κυριαρχούν παντού η ειρήνη ,η ευτυχία και τα όνειρα . Ο ποιητής με τη χρήση εικόνων («εκεί τραγούδια…τοίχους») παρουσιάζει τη ζωή στη Γη όπου οι άνθρωποι λένε τραγούδια, κυνηγούν τα όνειρά τους και γράφουν συνθήματα στους τοίχους προσδίδοντας ζωντάνια και αμεσότητα στο λόγο του. Τέλος, με τη συνυποδηλωτική χρήση της γλώσσας («μιαν έγνοια στη μικρούλα τους καρδιά») τονίζονται τα συναισθήματα των παιδιών και το ύφος γίνεται γλαφυρό. 

Ο κόσμος στο Σείριο και ο κόσμος της Γης είναι εντελώς διαφορετικοί μεταξύ τους. Από τη μία αν ζούσαμε στο Σείριο θα είχαμε μια ασφαλή ζωή, θα κάναμε όνειρα και δεν θα γνωρίζαμε από αρρώστιες , πολέμους και θανάτους. Από την άλλη, η ζωή στη Γη φαίνεται πιο ζωντανή και ενδιαφέρουσα αλλά και πιο προβληματική καθώς οι άνθρωποι πολλές φορές υποφέρουν. Σαφέστατα, προτιμότερη θα ήταν η ονειρική ζωή στο Σείριο καθώς τα παιδιά και οι άνθρωποι θα ήταν ανέμελοι και ευτυχισμένοι.

Άλλοι κειμενικοί δείκτες που μπορούν να χρησιμοποιηθούν :

-Σχήμα κύκλου και αντίθεση =ποτέ δεν βάλαν έγνοια στην καρδιά -και βάλαν μια έγνοια στην καρδιά

-Μεταφορές ( ακούραστοι … κυνηγοί) , (κεντάνε … τους τοίχους)

-Πλήθος ρημάτων (υπάρχουν), (δεν είδανε ), (γράφουν) , (κεντάνε)

ΘΕΜΑ Δ

Είδος κειμένου: ΑΡΘΡΟ

Δεδομένο: Η περίπτωση να επιβεβαιωθούν οι ανησυχίες για το μέλλον από την τεχνολογική εξέλιξη.

Τίτλος: Ατενίζοντας με αισιοδοξία το μέλλον

Ζητούμενο 1: Τα εφόδια που πρέπει να έχει ο νέος για να αντιμετωπίσει τα προβλήματα

Ζητούμενο 2:Συγκεκριμένες δράσεις (= ενέργειες) των νέων για να βελτιωθεί ο κόσμος.

Πρόλογος

Αφόρμηση από επικαιρότητα: Αφόρμηση από τα κείμενα αναφοράς σχετική με το δυσοίωνο μέλλον που απορρέει από την έρευνα του Pew Research Center.

Ζ1) Ηθικό-πνευματικά εφόδια:

  • Κριτική σκέψη
  • Άρση στερεοτύπων-προκαταλήψεων, διαλλακτικότητα ώστε να αποφεύγει διχαστικές αντιλήψεις
  • Πνεύμα ανεκτικότητας- σεβασμός στο διαφορετικό
  • Πολιτική υπευθυνότητα-συμμετοχή στα κοινά-ενεργός πολίτης
  • Πίστη στα δημοκρατικά ιδεώδη-δημοκρατικές αξίες
  • Αυτογνωσία-κατάλληλη επιλογή επαγγέλματος

Πρακτικά εφόδια:

  • Επαγγελματική προσαρμοστικότητα που απορρέει από την αναγκαιότητα για συνεχή ειδίκευση
  • Δια βίου παιδεία ώστε να αποκτά καινούριες δεξιότητες
  • Εξοικείωση με την τεχνολογία – καλλιέργεια και αξιοποίηση ψηφιακών δεξιοτήτων
  • Εκμάθηση ξένων γλωσσών ώστε να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις του ως πολίτης του κόσμου

Ζ2)

  • Άρση της κοινωνικής αναλγησίας. Αντιμετώπιση των κοινωνικών προβλημάτων με εν συναίσθηση -συμμετοχή στα κοινά
  • Συμμετοχή σε εθελοντικές ομάδες. Ενίσχυση διεθνών οργανισμών. Έμπρακτη προσφορά στον συνάνθρωπο.
  • Περιβαλλοντικές δράσεις (δεντροφυτεύεις, αναδασώσεις κα.)
  • Καταγγελτική στάση σε φαινόμενα που απειλούν τη λειτουργία του δημοκρατικού πολιτεύματος.
  • Ειρηνικές πορείες, διαμαρτυρίες
  • Συγγραφή κειμένων σε σχολικές εφημερίδες ή ηλεκτρονικά μέσα-επιδίωξη διαλόγου με αρμόδιους φορείς
  • Εκδηλώσεις συμπαράστασης και αλληλεγγύης προκειμένου να αναπτυχθεί και επιλυθεί το πρόβλημα
  • Δημιουργία ιστοσελίδων -κοινωνικά δίκτυα με στόχο την προβολή των προβλημάτων και την προώθηση προτάσεων για την αντιμετώπισή τους μέσω του διαλόγου.

Επίλογος

Εύλογες οι ανησυχίες, λογική απόρροια της σύγχρονης πραγματικότητας. Είναι στο χέρι μας να δομήσουμε έναν κόσμο καλύτερο.

Επιμέλεια:       

ΣΑΡΑΝΤΙΤΗ ΕΙΡΗΝΗ , ΔΑΒΟΥ ΜΑΡΙΑΝΝΑ, ΚΑΤΤΗ ΜΑΡΙΝΑ, ΜΗΤΡΟΥΣΚΑΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ, ΠΑΠΑΖΟΓΛΟΥ ΒΗΘΛΕΕΜ, ΑΣΗΜΟΥ ΑΝΝΑ, ΠΑΠΑΔΑΚΗ ΕΛΕΝΑ, ΒΟΥΛΓΑΡΗ ΜΑΝΤΩ, ΣΕΡΙΦΗΣ ΣΠΥΡΟΣ, ΣΠΙΝΤΙΟΥ ΝΙΚΟΛΕΤΑ, ΖΩΓΡΑΦΟΥ ΕΛΕΝΑ, ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΧΡΥΣΑΝΘΗ, ΒΕΡΝΕΖΟΥ ΧΡΙΣΤΙΝΑ, ΜΠΕΛΑΔΑΚΗ ΝΙΚΟΛΕΤΑ, ΒΟΥΡΛΙΩΤΑΚΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ, ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΑΚΗ ΚΥΡΙΑΚΗ, ΙΩΑΝΝΙΔΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ, ΚΑΡΥΔΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ,ΣΠΙΤΑΛΑ  ΕΥΦΗΜΙΑ, ΜΗΤΑΚΗ ΜΑΡΙΑ, ΜΑΚΡΑΚΗ ΓΕΩΡΓΙΑ, ΑΘΑΝΑΣΑΚΗ ΑΝΘΗ, ΠΑΠΑΖΟΓΛΟΥ ΦΑΝΗ, ΠΑΣΧΑΛΙΔΗ ΕΙΡΗΝΗ, ΣΤΕΚΑ ΑΡΓΥΡΩ, ΚΑΡΑΜΠΑΜΠΑΣ ΜΑΝΘΟΣ, ΖΑΡΔΟΥΚΑ ΠΗΝΕΛΟΠΗ, ΧΑΤΖΗΚΑΛΥΜΝΙΟΥ ΧΑΡΑ, ΑΘΑΝΑΣΕΛΟΥ ΑΡΓΥΡΩ, ΝΕΥΡΑ ΜΑΡΙΑ. 

και τα κέντρα ΔΙΑΚΡΟΤΗΜΑ: Πειραιά, Κερατσίνι, Αμφιάλη, Αρτέμιδα, Άγιος Νικόλαος Κρήτη, Αλεξανδρούπολη, Αιγάλεω, Ηράκλειο Κρήτης, Μοσχάτο, ΛΑΜΊΑ, Νέα Φιλαδέλφεια, Βούλα, Παγκράτι Κέντρο, Γκύζη, Καβάλα

ΔΕΙΤΕ εδώ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΠΟΥ ΕΠΕΣΑΝ ΣΤΗ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ – ΕΚΘΕΣΗ (ΓΕΛ)

ΤΟ newsit.gr ΘΑ ΣΑΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΕΙ ΤΙΣ ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΣΤΑ ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΓΙΑ, ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΟΜΙΛΟ ΔΙΑΚΡΟΤΗΜΑ.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ 2021 ΤΩΝ ΗΜΕΡΗΣΙΩΝ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΩΝ ΓΕΛ

ΤΕΤΑΡΤΗ 16-6-2021 – ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ, Ο.Π. ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
ΤΕΤΑΡΤΗ 16-6-2021 – ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ, Ο.Π. ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ + Ο.Π. ΣΠΟΥΔΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ & ΠΛΗΡ/ΚΗΣ
ΤΕΤΑΡΤΗ 16-6-2021 – ΒΙΟΛΟΓΙΑ, Ο.Π. ΣΠΟΥΔΩΝ ΥΓΕΙΑΣ

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 18-6-2021 – ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ, Ο.Π. ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 18-6-2021 – ΧΗΜΕΙΑ, Ο.Π. ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ + Ο.Π. ΣΠΟΥΔΩΝ ΥΓΕΙΑΣ
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 18-6-2021 – ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ, Ο.Π. ΣΠΟΥΔΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ & ΠΛΗΡ/ΚΗΣ

ΤΡΙΤΗ 22-6-2021 – ΙΣΤΟΡΙΑ, Ο.Π. ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
ΤΡΙΤΗ 22-6-2021 – ΦΥΣΙΚΗ, Ο.Π. ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ + Ο.Π. ΣΠΟΥΔΩΝ ΥΓΕΙΑΣ
ΤΡΙΤΗ 22-6-2021 – ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ, Ο.Π. ΣΠΟΥΔΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ & ΠΛΗΡ/ΚΗΣ

Ως ώρα έναρξης εξέτασης ορίζεται η 08:30 π.μ., κοινή για τους υποψηφίους ημερήσιων και εσπερινών Λυκείων. Οι υποψήφιοι πρέπει να προσέρχονται στις αίθουσες εξέτασης μέχρι τις 08.00 π.μ. Η διάρκεια εξέτασης κάθε μαθήματος είναι τρεις (3) ώρες. Η εξεταστέα ύλη και τα θέματα των εξετάσεων είναι κοινά για όλους τους υποψηφίους από τα ημερήσια και εσπερινά ΓΕΛ.

Διαβάστε ακόμη:

Πανελλήνιες 2021: Ο αριθμός των εισακτέων ανά σχολή και τμήμα – Το πρόγραμμα των εξετάσεων

Πανελλήνιες 2021: Ποιες Σχολές οδηγούν σε σίγουρη επαγγελματική αποκατάσταση

Πανελλήνεις 2021: 6 χρήσιμες συμβουλές για γονείς και υποψήφιους

Πανελλήνιες 2021: 5 τμήματα που δεν γνωρίζεις και σε οδηγούν σε δυναμικούς κλάδους και επαγγέλματα

Ελλάδα Τελευταίες ειδήσεις