Site icon NewsIT

Τι προβλέπει ο νόμος για επίταξη – επιστράτευση

29.07.2010 | 14:29
FOTO EUROKINISI

FOTO EUROKINISI

Το NewsIt αποκαλύπτει όλες τις λεπτομέρειες του Νομοθετικού Διατάγματος 17/1974 «Περί Πολιτικής Σχεδιάσεως Εκτάκτου Ανάγκης» και το χρονικό των επιστρατεύσεων

“Κατάσταση εκτάκτου ανάγκης είναι κάθε αιφνίδια κατάσταση προκαλούμενη είτε από φυσικά ή από άλλα γεγονότα ή από ανωμαλίες κάθε φύσης και η οποία έχει ως αποτέλεσμα την παρακώλυση και τη διατάραξη της οικονομικής και κοινωνικής ζωής της χώρας”, αναφέρεται στο συγκεκριμένο διαταγμα που εχει φέρει στα χαρακώματα κυβέρνηση και απεργούς.
 
Πολιτική επιστράτευση είναι η επίταξη προσωπικών υπηρεσιών, δηλαδή η υποχρεωτική παροχή των προσωπικών υπηρεσιών αυτών που επιτάσσονται.
  
Το Ν.Δ. 17/1974 εκδόθηκε πριν από την ισχύ του Συντάγματος του 1975 με βάση τις διατάξεις του Συντάγματος του 1952.
 
Διαδικασία Εφαρμογής: Σε όλους όσοι καλούνται να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους διανέμονται τα «φύλλα ατομικής προσκλήσεως πολιτικής επιστράτευσης» γνωστά και ως “φύλλα πορείας”. Την ευθύνη για την παρακολούθηση της διαδικασίας έχουν οι κατά τόπους νομαρχίες.
  
Κυρώσεις: Η άρνηση αποδοχής του φύλλου πορείας επισύρει ποινικές ευθύνες, αλλά και διοικητικές ποινές. Στην περίπτωση αυτή κινείται άμεσα η αυτόφωρη διαδικασία και με εισαγγελική παρέμβαση αυτός που αρνείται το φύλλο πορείας συλλαμβάνεται και δικάζεται στο Αυτόφωρο. Σε περίπτωση που λείπει ο παραλήπτης του φύλλου πορείας, αυτό θα θυροκολληθεί στο σπίτι του και θα πρέπει να εντοπιστεί άμεσα από την Αστυνομία.
  
Οι 6 επιστρατεύσεις απεργών μετά το 1974.
 
-1979- τραπεζικοί υπαλλήλοι. Η απεργία τους είχε “παραλύσει” οι τράπεζες.
 
-1983- Οδηγοί – ιδιοκτήτες βυτιοφόρων εξαιτίας της παρατεταμένης απεργίας τους. Παράλληλα, είχε κηρυχθεί και επίταξη των βυτιοφόρων αυτοκινήτων υγρών καυσίμων δημόσιας χρήσης και πολιτική επιστράτευση των οδηγών – απεργών.
(Το ΣτΕ το οποίο εξέτασε την προσφυγή των απεργών, δικαίωσε την απόφαση της διοίκησης, συνδέοντας την παρατεταμένη απεργία με το μεγάλο κύμα κακοκαιρίας και την έλλειψη καυσίμων σε νοσοκομεία).
 
-1986- Χειριστές – ιπτάμενοι μηχανικοί Ολυμπιακής Αεροπορίας.
 
-1994- Οδηγοί λεωφορείων που είχαν συμβληθεί με τον ΟΑΣΑ.
 
-2002 και 2006 Ναυτεργάτες της ΠΝΟ

Ελλάδα Τελευταίες ειδήσεις

Exit mobile version