Ελλάδα

Το μέλλον της Δυτικής Μακεδονίας στη μεταλιγνιτική περίοδο

Η Δυτική Μακεδονία πρέπει να αξιοποιήσει το λιγνίτη όχι μόνο μεσούσης της λιγνιτικής δραστηριότητας, αλλά και μετά την περάτωσή της, έχοντας κατακτήσει ένα υψηλό τεχνολογικό και επιστημονικό επίπεδο, υποδομές και επιχειρηματικές δομές, ικανά για την συγκρότηση βιώσιμης οικονομίας και ανάπτυξης.
 

Με τη φράση αυτή που περιλαμβάνεται στο χαιρετισμό στην ημερίδα «Μεταλιγνιτική περίοδος: Η πρόκληση για τη Δυτική Μακεδονία», ο Πρόεδρος της ΔΕΗ Εμμανουήλ Παναγιωτάκης περιγράφει τη σημασία που έχει ο λιγνίτης όχι μόνο για τη ΔΕΗ, αλλά και για την ευρύτερη περιοχή της Δυτικής Μακεδονίας.

Στο χαιρετισμό του ο κ. Παναγιωτάκης αναφέρει: «Αν και είμαστε ακόμη σε φάση λειτουργίας ή, και ανάπτυξης της λιγνιτικής δραστηριότητας στη Δυτική Μακεδονία, ζητήματα στρατηγικής εμβέλειας και σημασίας όπως η μεταλιγνιτική περίοδος πρέπει έγκαιρα να γίνονται αντικείμενο μελέτης και προβληματισμού, να ορίζονται στόχοι και να διαμορφώνονται πολιτικές και τακτικές για την επίτευξή τους.

Για το λόγο αυτό σας συγχαίρω ειλικρινά για τη διοργάνωση αυτής της ημερίδας και σας διαβεβαιώνω ότι τα συμπεράσματα από τις εργασίες που θα παρουσιαστούν και από τις σχετικές συζητήσεις που θα διεξαχθούν θα τα μελετήσουμε προσεκτικά και θα τα αξιοποιήσουμε κατάλληλα.
Είναι γνωστό ότι η ΔΕΗ έχει επενδύσει στην περιοχή σας τεράστια ποσά, με προοπτική περαιτέρω σημαντικών επενδύσεων στην Πτολεμαΐδα, στη Φλώρινα αλλά και στην Κοζάνη, στον ΑΗΣΑΔ και στο Ορυχείο του Ν. Πεδίου.
Ήδη η κοινωνία της περιοχής έχει κάνει τη δική της αποτίμηση αυτών των επενδύσεων, καθώς και των χρημάτων, που εισέρρεαν, συρρέουν και θα εξακολουθήσουν για αρκετά ακόμη χρόνια να κατατίθενται στην περιοχή σας από τη δραστηριότητα της ΔΕΗ.

Πιστεύουμε ότι, παρά τα προβλήματα, ο απολογισμός είναι θετικός. Ωστόσο είναι αναγκαίο, με τον πιο επιστημονικό και αντικειμενικό τρόπο να γίνει πλήρης ανάλυση αυτής της παρουσίας της επιχείρησή μας στην περιοχή, να εξαχθούν τα αναγκαία συμπεράσματα, να αξιοποιηθεί η θετική εμπειρία, να αποφευχθεί η επανάληψη λαθών, να καλυφθούν οι οποίες ελλείψεις, και εν τέλει, να αξιοποιηθούν πλήρως όλες οι δυνατότητες. Η Δυτική Μακεδονία πρέπει να αξιοποιήσει το λιγνίτη όχι μόνο μεσούσης της λιγνιτικής δραστηριότητας, αλλά και μετά την περάτωσή της, έχοντας κατακτήσει ένα υψηλό τεχνολογικό και επιστημονικό επίπεδο, υποδομές και επιχειρηματικές δομές, ικανά για την συγκρότηση βιώσιμης οικονομίας και ανάπτυξης. Να γίνει το οικονομικό και πολιτιστικό κέντρο μιας ευρύτερης περιοχής, που θα ξεπερνά τα σύνορα της χώρας μας.

Και βέβαια όλα αυτά συνυφασμένα με την πλήρη αποκατάσταση του περιβάλλοντος, αλλά και την πολιτιστική αναγέννηση και ανάπτυξη που θα εναρμονίζεται και θα υποστηρίζει ουσιαστικά τη νέα διαμορφούμενη κοινωνικοοικονομική πραγματικότητα. Η ΔΕΗ, να είστε σίγουροι, ότι θα αναλάβει τις δικές της ευθύνες, και θα συμβάλει στο μέτρο των δυνατοτήτων της ολόπλευρα.

Αναγκαία προϋπόθεση η οικοδόμηση στενών και πολύπλευρων σχέσεων με όλους τους φορείς και τις οργανωμένες οντότητες της περιοχής. Σχέσεων θεσμικών και, βέβαια, σχέσεων εμπιστοσύνης. Απ’ αυτή την άποψη πιστεύουμε ότι ο δημόσιος χαρακτήρας της επιχείρησής μας αποτελεί εγγύηση». 

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Ελλάδα
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Ελλάδα: Περισσότερα άρθρα
ΟΠΕΚΕΠΕ: Νέες αποκαλύψεις για το κύκλωμα με τις «μαϊμού» επιδοτήσεις – Το βαρύ κατηγορητήριο των «15» και τι υποστηρίζουν
Τελευταίοι ενώπιον του ανακριτή θα απολογηθούν την Πέμπτη, 18 Δεκεμβρίου, ο φερόμενος ως αρχηγός, Μύρων Χιλετζάκης και ο λογιστής, Γιώργος Λαμπράκης
Ορισμένοι από τους 15 συλληφθέντες για το σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ, συνοδεία αστυνομικών
43
Ελεύθερος ο 53χρονος οδηγός αστικού λεωφορείου που αγνόησε τα σήματα και παρέσυρε μπάρες σε σιδηροδρομική διάβαση στην Θεσσαλονίκη
Ο οδηγός κατέθεσε ότι δεν έκανε κάτι παράνομο, τονίζοντας ότι τα ηχητικά σήματα τον βρήκαν πάνω στις σιδηροδρομικές γραμμές και λόγω του μήκους του λεωφορείου δεν πρόλαβε να περάσει
Τρένο 6