Κόσμος

Γαλλία, Ισπανία και Πορτογαλία συμφώνησαν να κατασκευάσουν αγωγό που θα μεταφέρει φυσικό αέριο και καθαρό υδρογόνο

Η Γαλλία, η Ισπανία και η Πορτογαλία ανακοίνωσαν σήμερα ότι κατέληξαν σε συμφωνία με βάση την οποία αντί για τον αγωγό MidCat θα κατασκευαστεί ένας υποθαλάσσιος αγωγός που θα συνδέει τη Βαρκελώνη με τη Μασσαλία και θα μεταφέρει φυσικό αέριο και καθαρό υδρογόνο.

Το σχέδιο MidCat ξεκίνησε το 2003 με στόχο να συνδεθούν τα δίκτυα φυσικού αερίου της Γαλλίας και της Ισπανίας μέσω ενός αγωγού μήκους 190 χιλιομέτρων με αφετηρία το Οσταλρίκ, στα βόρεια της Βαρκελώνης και τέρμα την Μπαρμπαϊρά, στα ανατολικά της Καρκασόν, περνώντας από τα Πυρηναία.

«Συμφωνήσαμε να αντικαταστήσουμε το σχέδιο MidCat με ένα νέο σχέδιο, που θα αποκαλείται Διάδρομος Πράσινης Ενέργειας και θα συνδέει την Ιβηρική χερσόνησο με τη Γαλλία», εξήγησε ο Ισπανός πρωθυπουργός Πέδρο Σάντσεθ κατά την άφιξή του στις Βρυξέλλες για τη Σύνοδο Κορυφής των Ευρωπαίων ηγετών που είναι αφιερωμένη στην ενεργειακή κρίση.

Όπως διευκρίνισε, στόχος είναι να κατασκευαστεί ένας αγωγός που θα μεταφέρει καθαρό υδρογόνο αλλά επίσης, σε μεταβατική φάση, και αέριο «το οποίο χρειάζεται η ευρωπαϊκή αγορά ενέργειας».

https://twitter.com/DaveKeating/status/1583096600121180161?s=20&t=1kGayD0yzkAT-22x9L7cbw

Ο Σάντσεθ, ο Γάλλος πρόεδρος Εμανουέλ Μακρόν και ο πρωθυπουργός της Πορτογαλίας Αντόνιο Κόστα θα συναντηθούν στις 8 και 9 Δεκεμβρίου στο Αλικάντε για να οριστικοποιήσουν τη συμφωνία.

Το υπουργείο Ενέργειας της Ισπανίας ανέφερε εξάλλου ότι Μαδρίτη και Παρίσι συμφώνησαν να επιταχύνουν τη διασύνδεση του ηλεκτρικού δικτύου τους μέσω του Βισκαϊκού Κόλπου.

https://twitter.com/EmmanuelMacron/status/1583110223300288513?s=20&t=mo4OOOG5WvjjzXKIte6jfA

Η Ισπανία, η Πορτογαλία και η Γερμανία επιθυμούσαν την κατασκευή του MidCat, καθώς θεωρούσαν ότι με τον τρόπο αυτό θα περιοριζόταν η εξάρτηση της ΕΕ από το ρωσικό αέριο. Μέσω του αγωγού αυτού η Ισπανία, που διαθέτει το 30% των ευρωπαϊκών δυνατοτήτων επαναεριοποίησης του υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), θα μπορούσε να εξάγει αέριο –από τα πλοία που θα το μετέφεραν από τις ΗΠΑ ή το Κατάρ– προς την υπόλοιπη Ευρώπη.

Το σχέδιο όμως εγκαταλείφθηκε το 2019 λόγω των περιβαλλοντικών επιπτώσεών του αλλά και του περιορισμένου οικονομικού κέρδους που θα απέφερε.

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Κόσμος
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Newsit Blogs
Κόσμος: Περισσότερα άρθρα
Το Ισραήλ με νέο θαλάσσιο αντιαεροπορικό σύστημα αναχαιτίζει τους ιρανικούς πυραύλους – Άμαχος πληθυσμός τα θύματα εκατέρωθεν
Το Ισραήλ έπληξε νοσοκομείο στην ιρανική πόλη Κερμανσάχ - «Καταστρέψαμε το ένα τρίτο» των εκτοξευτήρων πυραύλων εδάφους- εδάφους του Ιράν», λέει ο Ισραηλινός στρατός
Επιθεση του Ισραήλ στην Τεχεράνη
Το Ιράν καταδίκασε σε θάνατο με απαγχονισμό πράκτορα της ισραηλινής Μοσάντ – Είχε συλληφθεί το 2023
Ο επικεφαλής των δικαστών στο Ιράν, Γολαμχοσεΐν Μοχσενί Εζεΐ, ζήτησε να γίνονται με γοργές διαδικασίες οι δίκες των προσώπων που κατηγορούνται για κατασκοπεία υπέρ του Ισραήλ
Επίθεση του Ισραήλ στην Τεχεράνη του Ιράν
Το «θαύμα της θέσης 11A»: Δύο επιζώντες από αεροπορικά δυστυχήματα σε Ινδία και Ταϊλάνδη με διαφορά δεκαετιών και μια ανατριχιαστική σύμπτωση
Ο μοναδικός επιζών της μοιραίας πτήσης της Air India καθόταν στην ίδια ακριβώς θέση με έναν Ταϊλανδό επιζώντα το 1998 – Η θέση 11A έγινε θρύλος στο διαδίκτυο, αλλά οι ειδικοί προειδοποιούν
Ruangsak Loychusak