Οικονομία

Aegean: Προχωρά βασιζόμενη κυρίως στις δικές της δυνάμεις- Αίτημα δανεισμού προς τις 4 τράπεζες ύψους 150 εκατ. ευρώ

“Η Aegean προχωρά βασιζόμενη κυρίως στις δικές της δυνάμεις, στους δικούς της ανθρώπους”.

Αυτό αναφέρει η Aegean στην πρώτη της αντίδραση, μέσω επίσημης ανακοίνωσης, στα μέτρα στήριξης του κλάδου των αερομεταφορών που ανακοινώθηκαν από την κυβέρνηση μετά την… λαίλαπα του κορονοϊού που προκάλεσε “πληγές” και στον συγκεκριμένο κλάδο.

Πιο αναλυτικά, κάνοντας χρήση του Ταμείου Εγγυοδοσίας Επιχειρήσεων COVID-19, στο όποιο έχουν πρόσβαση όλες οι επιχειρήσεις, η AEGEAN ετοιμάζεται να υποβάλει διακριτά αιτήματα δανεισμού προς τις 4 ελληνικές τράπεζες: Alpha Bank, EUROBANK, Εθνική Τράπεζα και Τράπεζα Πειραιώς.

Θα αιτηθεί για συνολικό ποσό 150 εκ ευρώ, δηλαδή μόνο για το 11% του κύκλου εργασιών της. Θέση απέναντι στα μέτρα που ανακοινώθηκαν για τον κλάδο των αερομεταφορών, παίρνει η Aegean, σχολιάζοντας ότι ναι μεν είναι θετικά, ωστόσο τα μεγέθη είναι πολύ μικρά σε σχέση με άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Αναλυτικά η ανακοίνωση της Aegean

“Η AEGEAN είναι μία εταιρεία με εμπειρία στη διαχείριση δύσκολων καταστάσεων. Στο παρελθόν ξεπεράσαμε κρίσεις, δουλεύοντας συγκροτημένα, επίμονα και ομαδικά με τους ανθρώπους μας. Καταφέραμε μέσα από συλλογική προσπάθεια να πολλαπλασιάσουμε τους προορισμούς μας, τους επιβάτες μας, τη στήριξή μας στον τουρισμό, αλλά και στα έσοδα του κράτους, φτάνοντας να αποδίδουμε 400 εκ. ευρώ ετησίως, σε δημόσιο και υποδομές της χώρας.

Click4more: Aegean: Έτσι απολυμαίνονται τα αεροσκάφη! video

Όπως κάναμε στο παρελθόν, θα κάνουμε και τώρα. Είναι αλήθεια όμως, ότι αυτή η κρίση είναι διαφορετική σε ένταση, με καταστροφικά αποτελέσματα για τον κλάδο μας και με άγνωστη διάρκεια. Η θωράκιση με ταμειακά αποθέματα ύψους 510 εκ. ευρώ, που διατήρησαν οι μέτοχοι εντός εταιρείας και η στήριξη των τραπεζών, μας δίνει κάποιο χρόνο να προσαρμοστούμε.

Τα μέτρα για τον κλάδο, που ανακοινώθηκαν σήμερα, είναι θετικά, αλλά τα μεγέθη είναι πολύ μικρά σε σχέση με άλλες χώρες της ΕΕ. Αφορούν όλο τον κλάδο, εταιρείες αεροδρόμιων, επίγειας εξυπηρέτησης και φυσικά αεροπορικές, μικρές και μεγάλες, με τον ίδιο οριζόντιο τρόπο, χωρίς ειδικά πλεονεκτήματα για καμία.

Το βασικό μέτρο αφορά τη στήριξη των εργαζομένων. Το πρόγραμμα διασφαλίζει για τους εργαζόμενους έως 31/12/2020 τη μερική κάλυψη (ύψους 60%) της απώλειας εισοδήματος, στην περίπτωση μειωμένης απασχόλησης (Συν-Εργασία). Αντίστοιχα προγράμματα υπάρχουν σε όλη την ΕΕ, με τα περισσότερα, ιδίως στη Βόρεια Ευρώπη, να προβλέπουν σημαντικά μεγαλύτερη στήριξη στο κόστος εργασίας του εργοδότη. Τα μέτρα πρέπει να συνεχιστούν και να εξελιχθούν. Είναι αναγκαίο να επεκταθεί η ισχύς τους, ως την αρχή της τουριστικής περιόδου του 2021.

Click4more: AEGEAN: Από 15 Ιουνίου ενώνει ξανά τη Θεσσαλονίκη απευθείας με 6 προορισμούς του εξωτερικού

Ανεξάρτητα από τα μέτρα, η AEGEAN κάνοντας χρήση του Ταμείου Εγγυοδοσίας Επιχειρήσεων COVID-19, στο όποιο έχουν πρόσβαση όλες οι επιχειρήσεις, θα υποβάλει διακριτά αιτήματα δανεισμού προς τις 4 ελληνικές τράπεζες: Alpha Bank, EUROBANK, Εθνική Τράπεζα και Τράπεζα Πειραιώς. Σύμφωνα με τις οριζόντιες προβλέψεις, η εγγύηση του κράτους ορίζεται στο 80% για δάνεια διάρκειας έως 5 ετών και ύψους έως του 25% του κύκλου εργασιών των επιχειρήσεων. Εμείς θα αιτηθούμε για συνολικό ποσό 150 εκ ευρώ, δηλαδή μόνο για το 11% του κύκλου εργασιών μας.

Η AEGEAN πάλι θα παλέψει κυρίως με τις δικές της δυνάμεις, τα δικά της αποθεματικά, τους δικούς της ανθρώπους. Το σημαντικό είναι να ξεκινήσουμε. Η προσπάθεια προσαρμογής θα γίνει σε όλες τις κατευθύνσεις, προμηθευτές, αεροδρόμια και παραγωγικότητα.

Ο στόχος είναι να φέρουμε τους επιβάτες και πάλι κοντά μας, με προσήλωση στα νέα υγειονομικά πρωτόκολλα. Να συμβάλουμε μαζί με άλλους φορείς στη σταδιακή, δύσκολη, επανεκκίνηση του τουρισμού. Ο ρόλος του κράτους για πρωτοβουλίες που θα περιορίζουν τις επιπτώσεις της κρίσης, θα παραμείνει σημαντικός. Ο δρόμος της αντιμετώπισης των συνεπειών θα είναι δύσκολος με ανάγκη για συνεργασία και επίπονες προσαρμογές από όλα τα μέρη. Όπως πάντα, θα κάνουμε την προσπάθεια με όλες μας τις δυνάμεις και με υπερηφάνεια, που μία ελληνική εταιρεία, στην αρχή μιας τέτοιας κρίσης, βρέθηκε υγιής και, έστω και λίγο, περισσότερο ανθεκτική από πολλές άλλες και πολύ μεγαλύτερες εταιρείες της Ευρώπης”.

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Οικονομία
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Οικονομία: Περισσότερα άρθρα
Οι περισσότερες περικοπές Οκτωβρίου εδώ και δύο δεκαετίες στις ΗΠΑ λόγω τεχνητής νοημοσύνης και περικοπών δαπανών
Οι αμερικανικές εταιρείες, ανακοίνωσαν 153.074 περικοπές θέσεων εργασίας τον περασμένο μήνα, σχεδόν τριπλάσιες σε σχέση με τον ίδιο μήνα πέρυσι και οφείλονται στους τομείς της τεχνολογίας και της αποθήκευσης
Xρηματοοικονομικά γραφήματα
Βρετανία: «Χιλιομετρικό φόρο» στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα συζητά η κυβέρνηση για να αυξήσει τα κρατικά έσοδα
Σύμφωνα με την εφημερίδα Daily Telegraph, η υπουργός Οικονομικών Ρέιτσελ Ριβς, που θα παρουσιάσει τον προϋπολογισμό στις 26 Νοεμβρίου, εξετάζει το ενδεχόμενο να επιβληθεί φόρος ύψους 3 πενών (3,5 λεπτά του ευρώ) για κάθε μίλι (1,6 χλμ.)
Ηλεκτρικά οχήματα
Μανουσάκης (ΑΔΜΗΕ): Η ανάπτυξη των ηλεκτρικών δικτύων να συμβαδίσει με την επενδυτική έκρηξη της Τεχνητής Νοημοσύνης
Ο κ. Μανουσάκης ανέφερε ότι η επενδυτική έκρηξη των τελευταίων χρόνων στη βιομηχανία της Τεχνητής Νοημοσύνης, δημιουργεί την ανάγκη αξιοποίησης όλων των απαραίτητων δικτυακών υποδομών ώστε να εξυπηρετούνται οι πελάτες υψηλού φορτίου
Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ΑΔΜΗΕ κ. Μάνος Μανουσάκης
Πιερρακάκης: Κλειδί για την αναδιάρθρωση των ΕΛΤΑ ο διάλογος με τις τοπικές κοινωνίες
Η εικόνα αυτή αδικεί τη σημαντική πρόοδο των τελευταίων ετών, σημειώνοντας ότι η απερχόμενη διοίκηση παρέλαβε τα ΕΛΤΑ στην πέμπτη θέση της αγοράς ταχυμεταφορών και τα ανέβασε στη δεύτερη, είπε ο ΥΠΟΙΚ
Ο Κυριάκος Πιερρακάκης