Διεθνή

Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες ζητούν επείγουσες αρωγές πριν την αυστηροποίηση των εκπομπών CO2

Οι περισσότεροι ευρωπαίοι κατασκευαστές αυτοκινήτων ζήτησαν επισήμως σήμερα (18.9.2024) από τις Βρυξέλλες «επείγοντα μέτρα αρωγής» για να αντιμετωπίσουν τις αυστηρές προδιαγραφές, το 2025, για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO2), στις οποίες θεωρούν πως δεν μπορούν να ανταποκριθούν, ιδιαίτερα λόγω της μείωσης των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων.

Η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) «καλεί τους ευρωπαϊκούς θεσμούς να προτείνουν επείγοντα μέτρα αρωγής πριν τεθούν σε ισχύ το 2025 οι νέοι στόχοι σχετικά με το CO2 για τα αυτοκίνητα και τα ημιφορτηγά», ανέφερε σε ανακοίνωσή της η ACEA.

Χάρη στην αύξηση των ηλεκτρικών οχημάτων και τη βελτίωση των θερμικών κινητήρων, οι κατασκευαστές έχουν σεβαστεί μέχρι τώρα τη λεγόμενη προδιαγραφή CAFE (Corporate Average Fuel Economy), η οποία τους επιβάλλει, υπό την απειλή μεγάλων προστίμων, να σέβονται έναν ετήσιο μέσο όρο εκπομπών ανά όχημα που πωλούν.

Όμως η συνεχής μείωση των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων από τα τέλη του 2023 (12,6% των πωλήσεων στην Ευρώπη τους 12 τελευταίους μήνες, έναντι 13,6% ένα χρόνο νωρίτερα) περιπλέκει τα δεδομένα.

«Διαδραματίζουμε το ρόλο μας στη μετάβαση» με τον εξηλεκτρισμό των οχημάτων, υποστηρίζουν οι κατασκευαστές, όμως «μας λείπουν ουσιώδεις προϋποθέσεις για να τονώσουμε την παραγωγή και την υιοθέτηση οχημάτων μηδενικών εκπομπών: υποδομές φόρτισης και διανομής υδρογόνου, καθώς και ένα ανταγωνιστικό περιβάλλον παραγωγής, προσβάσιμη πράσινη ενέργεια, φορολογικά κίνητρα και αρωγές για την αγορά οχημάτων, και ασφαλής προμήθεια πρώτων υλών, υδρογόνου και μπαταριών».

«Αυτό δημιουργεί την αποθαρρυντική προοπτική να επιβληθούν πρόστιμα δισεκατομμυρίων ευρώ, που θα μπορούσαν να επενδυθούν καλύτερα στη μετάβαση προς την ουδετερότητα άνθρακα, ή την προοπτική να υπάρξουν αχρείαστες μειώσεις παραγωγής, απώλειες θέσεων εργασίας και εξασθένηση της αλυσίδας εφοδιασμού και της ευρωπαϊκής αξίας», προειδοποιούν οι κατασκευαστές.

«Ζητούμε επιμόνως από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να προωθήσει το 2025 τις αναθεωρήσεις των κανονιστικών ρυθμίσεων για το CO2 για τα ελαφρά οχήματα και για τα βαρέα οχήματα, οι οποίες σήμερα προβλέπονται για το 2026 και το 2027 αντιστοίχως», ζητάει ακόμη η ACEA, της οποίας προεδρεύει ο επικεφαλής της Renault Λούκα ντε Μέο.

Αποστασιούμενη από τους ανταγωνιστές της, η δεύτερη μεγαλύτερη ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία, η Stelantis, υπεραμύνθηκε την Κυριακή της επιβολής της νέας προδιαγραφής με δηλώσεις στο Γαλλικό Πρακτορείο: «Όλοι γνωρίζουν από καιρό τους κανόνες, όλοι είχαν το χρόνο για να προετοιμασθούν και συνεπώς τώρα είμαστε στην κούρσα», δήλωσε ο επικεφαλής της Stelantis Carlos Antunes Tavares Dias.

Η ACEA, σε ανεπίσημη διακοίνωσή της την οποία επικαλούνται το Bloomberg και η Le Monde και η οποία δεν έχει επιβεβαιωθεί, αλλά ούτε διαψευσθεί, πρότεινε στις 13 Σεπτεμβρίου στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή να ενεργοποιήσει μια σπάνια κατεπείγουσα διαδικασία και να αναβάλλει για δύο χρόνια την επιβολή των ενισχυμένων προδιαγραφών.

Οι κατασκευαστές υπολογίζουν το ποσό των ενδεχόμενων προστίμων σε 13 δισεκατομμύρια ευρώ, σύμφωνα με το έγγραφο αυτό. Ή διαφορετικά θα είναι υποχρεωμένοι να μειώσουν την παραγωγή τους οχημάτων με θερμικούς κινητήρες κατά περισσότερο από δύο εκατομμύρια μονάδες, «δηλαδή το ισοδύναμο άνω των οκτώ εργοστασίων», με τις συνεπαγόμενες απώλειες θέσεων εργασίας.

Οι κατασκευαστές θα μπορούσαν επίσης να αγοράσουν πιστώσεις εκπομπών από λιγότερο ρυπογόνους κατασκευαστές, αλλά έτσι θα επιδοτούσαν ουσιαστικά τους μη ευρωπαίους ανταγωνιστές τους.

Οι πωλήσεις των ηλεκτρικών οχημάτων έχουν μειωθεί εξαιτίας διαφόρων παραγόντων: η Γερμανία, πρώτη ευρωπαϊκή αγορά, κατάργησε τα μπόνους για την αγορά τους, τα μικρότερα μοντέλα μόλις που αρχίζουν να βγαίνουν στην αγορά και οι αγοραστές ανησυχούν για την περιορισμένη αυτονομία τους και για τα ακόμη ανεπαρκή δίκτυα φόρτισης.

Όμως οι πωλήσεις των ηλεκτρικών οχημάτων ενδέχεται να αυξηθούν και πάλι το 2025 στην Ευρώπη και να φθάσουν από 20% ως 24% των πωλήσεων καινούργιων αυτοκινήτων, σύμφωνα με μελέτη που δόθηκε την Τρίτη στη δημοσιότητα από την ομάδα σκέψης Transport & Environment (Μεταφορά και Περιβάλλον).

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Διεθνή
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Διεθνή: Περισσότερα άρθρα
Μαίνεται η νέα εμπορική κόντρα ΗΠΑ – Κίνας
Ο ​​Μπέσεντ δήλωσε ότι το Πεκίνο δεν απάντησε σε ερωτήματα των ΗΠΑ μετά την ανακοίνωση της Κίνας για ελέγχους εξαγωγών σε προϊόντα που περιέχουν ίχνη ορισμένων σπάνιων γαιών
Oι σημαίες ΗΠΑ και Κίνας
Η Βενεζουέλα στρέφεται στη Ρωσία για προϊόν πετρελαίου που κάποτε αγόραζε από τις ΗΠΑ
Η Βενεζουέλα χρειάζεται νάφθα, για να αραιώσει το αργό πετρέλαιο που μοιάζει με πίσσα και να διατηρήσει την ροή του μέσω αγωγών για εξαγωγή σε χώρες όπως η Κίνα, ένας από τους κορυφαίους αγοραστές της
πετρελαιοφόρο
Χωρίς Ουκρανούς η μελλοντική ανοικοδόμηση της χώρας – Μόνο το 3% των 6 εκατ. προσφύγων θα επέστρεφε
Οι ερευνητές καταλήγουν ότι, για να υπάρξει μαζική επιστροφή, η ανοικοδόμηση πρέπει να είναι κοινωνική, όχι μόνο υλική δηλαδή επένδυση σε ασφάλεια, δουλειές, εκπαίδευση και διαφάνεια
Lviv, Ukraine - March 3, 2022: Having just disembarked a train, people walk with their luggage across the tracks in Lviv.
Στα σκαριά νέα γερμανική ανατροπή στο Σύμφωνο Σταθερότητας: Θέλουν τους τόκους εκτός αμυντικών δαπανών - Προσπερνούν τη ευρωπαϊκή ρήτρα διαφυγής και το γερμανικό φρένο χρέος
Σύμφωνα με την Handelsblatt, το γερμανικό ΥΠΟΙΚ εξετάζει να εξαιρεθούν από το φρένο χρέους τα έξοδα τόκων για δάνεια που χρησιμοποιούνται για τη χρηματοδότηση των αμυντικών δαπανών
Armoured weapons carrier AWC. It´s a German light air-transportable armoured fighting vehicle
Στον αέρα το εμπορικό deal Τραμπ και Φον ντερ Λάιεν - Στα σκαριά αύξηση αμερικανικών δασμών στην ΕΕ, τι θα σημαίνει για την Ελλάδα
Εκπρόσωποι της γερμανικής βιομηχανίας στην Ουάσιγκτον επισημαίνουν πως «η ΕΕ πρέπει να εμποδίσει τις ΗΠΑ να εφευρίσκουν συνεχώς νέους δασμούς έναντι των οποίων η εμπορική συμφωνία δεν μας προστατεύει»
Ντόναλντ Τραμπ Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν