Μακρο-οικονομία

Καφούνης (ΕΣΕΕ): Αυξημένη επισκεψιμότητα με λιγότερες «σακούλες» στην αγορά την εορταστική περίοδο

Σχεδόν οι μισές επιχειρήσεις κατέγραψαν υψηλότερες πωλήσεις συγκριτικά με πέρσι, σύμφωνα με την έρευνα της ΕΣΕΕ

«Αυξημένη επισκεψιμότητα με λιγότερες όμως «σακούλες» στους δρόμους, ειδικά το διάστημα που προηγήθηκε της καταβολής του δώρου του ιδιωτικού τομέα», αποτυπώνει η έρευνα του Ινστιτούτου της ΕΣΕΕ για την κίνηση στην αγορά κατά την εορταστική περίοδο, σύμφωνα με τις δηλώσεις του προέδρου της ΕΣΕΕ κ. Σταύρου Καφούνη.

Ο κ. Σταύρος Καφούνης σχολίασε ακόμα: «Παρότι σχεδόν οι μισές εμπορικές επιχειρήσεις είδαν τις πωλήσεις τους να αυξάνονται, εντούτοις είναι αμφίβολο εάν η αύξηση ήταν αρκετή για να καλύψει την τεράστια αύξηση των λειτουργικών τους εξόδων που περιλαμβάνουν ενοίκια, μισθοδοσία, ενέργεια κλπ. Επόμενος μεγάλος σταθμός είναι οι εκπτώσεις που ξεκινούν την ερχόμενη Δευτέρα με υψηλές προσδοκίες για επιχειρήσεις και καταναλωτές. Το Ινστιτούτο της ΕΣΕΕ, μόλις ολοκληρωθεί η επεξεργασία των στοιχείων από τη στατιστική αρχή για το 2024, θα παρουσιάσει ολοκληρωμένα την κατάσταση της αγοράς, δηλαδή της πραγματικής οικονομίας, ώστε τεκμηριωμένα να διεκδικήσουμε τις παρεμβάσεις που θα δώσουν ανάσα στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις της χώρας».

Αποτελέσματα έρευνας κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου 2024-2025

Παρότι με ρυθμούς βραδύτερους από τις προσδοκίες και τις ανάγκες των εμπορικών επιχειρήσεων, η κίνηση στην αγορά κατά την πρόσφατη εορταστική περίοδο παρουσιάζει σημάδια ομαλοποίησης σε σχέση με πέρυσι, ενώ και η συνολική εικόνα του έτους καταγράφει μια ήπια βελτίωση, μετά από μια μακρά περίοδο παρατεταμένων κρίσεων και αναταράξεων. Το μερίδιο των επιχειρήσεων με υψηλότερες πωλήσεις κατά τη φετινή εορταστική περίοδο υπερβαίνει το αντίστοιχο περσινό.

Παρά την ικανοποιητική επισκεψιμότητα, έλειψαν, και φέτος από την αγορά, οι «αυθόρμητες πωλήσεις» καθώς οι καταναλωτές αγόρασαν στοχευμένα, χωρίς να «παρασυρθούν» από το εορταστικό κλίμα. Ωστόσο οι προκλήσεις και η αβεβαιότητα στην αγορά παραμένουν, με αποτέλεσμα οι επιχειρήσεις να προβαίνουν σε προσφορές/ εκπτώσεις ακόμη και μέσα στις γιορτές. Ως κυρίαρχες προκλήσεις αναδεικνύονται κατά σειρά σημαντικότητας οι οικονομικές υποχρεώσεις της επιχείρησης, το λειτουργικό της κόστος καθώς και τα φορολογικά της βάρη.

Σύνοψη Αποτελεσμάτων 

  1. Κατά τη φετινή εορταστική περίοδο σχεδόν οι μισές επιχειρήσεις (45%) κατέγραψαν υψηλότερες πωλήσεις συγκριτικά με πέρυσι, ενώ επίσης υψηλό ήταν το ποσοστό (39%) επιχειρήσεων που παρέμεινε στα περυσινά επίπεδα.
  2. Σημειώνεται πως για 4 στις 10 επιχειρήσεις με βελτιωμένες πωλήσεις, η εν λόγω αύξηση διαμορφώθηκε από 11% έως 20%. Αντίθετα, στις επιχειρήσεις με μειωμένες πωλήσεις σε σχέση με πέρυσι, το 52% αυτών εμφανίζει υποχώρηση χαμηλότερη του 10%.
  3. Τέσσερις στις 10 επιχειρήσεις (43%) εμφανίζονται από πολύ/ έως και πάρα πολύ ικανοποιημένες από την επισκεψιμότητα στα καταστήματα, ενώ περίπου οι μισές (46%) παρουσιάζονται μέτρια ικανοποιημένες.
  4. Σε παλαιότερες έρευνες, η καλύτερη περίοδος για την αγοραστική κίνηση εντοπιζόταν στο χρονικό διάστημα που προηγείτο των Χριστουγέννων, εξαιτίας και της καταβολής του δώρου. Ωστόσο φέτος  για 4 στις 10 επιχειρήσεις (38%), η αγοραστική κίνηση κορυφώθηκε μεταξύ Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς.
  5. Η μείωση του πραγματικού διαθέσιμου εισοδήματος, σε συνδυασμό με το αυξημένο λειτουργικό κόστος, ανάγκασε σχεδόν τις μισές επιχειρήσεις (49%) να πραγματοποιήσουν προσφορές/εκπτώσεις ακόμα και κατά την εορταστική περίοδο. Ειδικότερα, το 51% των επιχειρήσεων που προχώρησαν σε εκπτώσεις, μειώνοντας  τις τιμές των προϊόντων τους από 11% έως 20%.
  6. Για το 34% των επιχειρήσεων φαίνεται ότι τα πιο φθηνά εμπορεύματα είναι αυτά που προτιμήθηκαν από τους καταναλωτές, γεγονός που πιθανόν συνδέεται και με το αυξημένο κόστος ζωής.
  7. Για το σύνολο του 2024 συνολικά, η αγορά παρουσιάζει μια συγκρατημένα ευνοϊκή εικόνα, αφού οι θετικές αποκρίσεις υπερβαίνουν τις αρνητικές.
  8. Οι συσσωρευμένες προκλήσεις και τα εμπόδια στην αγορά, σε συνδυασμό με τις μέχρι σήμερα εξελίξεις, ενισχύουν ελαφρώς τις προσδοκίες των επιχειρήσεων σχετικά με τις προβλέψεις τους για τις πωλήσεις κατά τη διάρκεια των χειμερινών εκπτώσεων του 2025. Μία στις τρείς επιχειρήσεις (32%) θεωρεί πως οι συγκεκριμένες πωλήσεις θα διαμορφωθούν σε μέτρια επίπεδα, το 28% αναμένει βελτίωση, ενώ το 26% δεν συμμετέχει στις εκπτώσεις (τρόφιμα).
  9. Προβληματισμό προκαλεί το γεγονός πως το ποσοστό των επιχειρήσεων με δυνατότητα απομακρυσμένων πωλήσεων παραμένει στα περυσινά επίπεδα (52%), εξέλιξη που σηματοδοτεί πως η ψηφιακή μετάβαση βρίσκεται σε στασιμότητα, αντανακλώντας, σε έναν βαθμό, την αβεβαιότητα αλλά και το κόστος της ψηφιακής αναβάθμισης.
  10. Στις κυριότερες παραμέτρους αυτής της αβεβαιότητας συγκαταλέγονται κατά σειρά σημαντικότητας, για ακόμα ένα έτος, οι οικονομικές υποχρεώσεις της επιχείρησης, το υψηλό λειτουργικό της κόστος και τα φορολογικά της βάρη.
Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Μακρο-οικονομία
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Μακρο-οικονομία: Περισσότερα άρθρα
Ψηφιακός χρυσός: Σχέδιο για να γίνει πιο προσιτή η αγορά του πολύτιμου μετάλλου από μικρoεπενδυτές
Το Παγκόσμιο Συμβούλιο Χρυσού προωθεί την ιδέα του «ψηφιακού χρυσού» που θα διευκολύνει την αγορά του από όσους θέλουν να επενδύσουν σε αυτόν χωρίς τη διαμεσολάβηση εισηγμένων σε χρηματιστηριακές αγορές funds
New virtual money concept, Gold Bitcoins ( btc )  is Digital crypto-currency use blockchain Technology for
Γιατί οι διεθνείς επενδυτές επιλέγουν ελληνικά ομόλογα – Εισροές 7,5 δισ. ευρώ στο α΄ 6μηνο του 2025 για αγορές ομολόγων και εντόκων
Παρά τους κραδασμούς που παρατηρούνται τελευταία στις διεθνείς αγορές ομολόγων, η εγχώρια αγορά κρατικών ομολόγων παρουσιάζεται ανθεκτική
3d rendered financial graphs, perfectly usable for topics like stock exchange, financial technology or business and economy in general
Πιερρακάκης στο ECOFIN: «Καινοτομία και ψηφιοποίηση, ως μοχλοί ανταγωνιστικότητας της Ευρώπης»
O Κυριάκος Πιερρακάκης, διευθύνοντας την συζήτηση, μετέφερε στους Ευρωπαίους ομολόγους του την προσωπική του εμπειρία από τον ψηφιακό μετασχηματισμό του ελληνικού κράτους
Ο Κυριάκος Πιερρακάκης