Μακρο-οικονομία

ΚΕΦΙΜ: Στο 25% η μαύρη αγορά καπνικών προϊόντων στην Ελλάδα

Το ποσοστό αυτό είναι το 4ο υψηλότερο ποσοστό μαύρης αγοράς λαθραίων και νοθευμένων καπνικών προϊόντων ανάμεσα στις χώρες της μελέτης

Στη μαύρη αγορά καπνικών προϊόντων και στη φορολογία σε αυτά εστιάζει νέα έρευνα του EPICENTER, που δημοσιοποιεί το Κέντρο Φιλελεύθερων Μελετών (ΚΕΦΙΜ).

Σύμφωνα με τους συντάκτες της έκθεσης, «η αύξηση των φόρων στα καπνικά προϊόντα στην Ευρώπη επιτείνει την αντίστοιχη μαύρη αγορά. Συγκεκριμένα, για κάθε επιπλέον ευρώ στην τιμή του καπνού εξαιτίας της αύξησης της φορολογίας, το μερίδιο της μαύρης αγοράς αυξάνεται κατά 5 – 12%, με αποτέλεσμα, μεταξύ άλλων, η αύξηση της φορολογίας να μην οδηγεί σε αντίστοιχη αύξηση των κρατικών εσόδων αλλά στην ενίσχυση εγκληματικών οργανώσεων».

Στην Ελλάδα ειδικότερα, «καταγράφεται το τέταρτο υψηλότερο ποσοστό (25%) μαύρης αγοράς λαθραίων και νοθευμένων καπνικών προϊόντων ανάμεσα στις χώρες της μελέτης.

Το υψηλό αυτό ποσοστό δεν οφείλεται αποκλειστικά στο ύψος της τιμής των καπνικών προϊόντων και της προσιτότητάς τους, δηλαδή της σχέσης της τιμής τους και του εισοδήματος των πολιτών», εκτιμά η εν λόγω έκθεση, που παραθέτει άλλους πιθανούς παράγοντες, όπως «η φορολογική κουλτούρα, η αδυναμία των κρατικών θεσμών, η αναποτελεσματικότητα στην επιβολή του νόμου, η διαπερατότητα των συνόρων, καθώς και η εγγύτητα με χώρες με χαμηλότερες τιμές».

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Μακρο-οικονομία
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Μακρο-οικονομία: Περισσότερα άρθρα
Παράθυρο νέων αυξήσεων τιμών σε βασικά αγαθά στα σούπερ μάρκετ λόγω «αποψίλωσης δασών»
Ο νέος ευρωπαϊκός κανονισμός απαγορεύει την εισαγωγή προϊόντων που προέρχονται από δάση που έχουν αποψιλωθεί - Το μεγαλύτερο πρόβλημα εντοπίζεται στις εισαγωγές από τη ΝΑ Ασία
Κρέας 2
ΙΟΒΕ: Σημαντική βελτίωση του οικονομικού κλίματος τον Ιούλιο – Επιδείνωση της καταναλωτικής εμπιστοσύνης
Οι υπηρεσίες διατηρούν τη δυναμική τους κυρίως λόγω του κλάδου των Ξενοδοχείων - Εστιατορίων, με ικανοποίηση από την τρέχουσα αλλά και τη βραχυπρόθεσμη ζήτηση
Φωτογραφία: iStock