Οικονομία

ΙΕΛΚΑ: Οι καταναλωτές προτιμούν τις προσφορές από τις χαμηλές τιμές

Τις προσφορές προτιμούν έξι στους δέκα καταναλωτές, παρά τις χαμηλές τιμές στο λιανεμπόριο. Τακτική η οποία είναι ιδιαίτερα εμφανής και στον κλάδο των σούπερ μάρκετ, τα οποία επιλέγουν οι καταναλωτές με βάση τις προσφορές.

Το συμπέρασμα αυτό προκύπτει από την ετήσια πανελλήνια έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) 2017/2018, με δείγμα 2.000 καταναλωτές από όλη την Ελλάδα. Σύμφωνα με την έρευνα, οι Έλληνες καταναλωτές στην προσπάθεια τους να εξοικονομήσουν χρήματα κυνηγούν όλο και περισσότερο τις προσφορές και εκπτώσεις που παρέχουν τα σούπερ μάρκετ μέσα από πρακτικές έξυπνων αγορών, αποκομίζοντας σημαντικά οφέλη.

Προσφορές… αγάπη μου! Κέρδος έως 300€ στα σούπερ μάρκετ

Ποσοστό 91% των καταναλωτών εξοικονομεί χρήματα μέσω προσφορών / κουπονιών / δωροεπεταγών που προφέρουν οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ και προμηθευτές των προϊόντων. Αξιοσημείωτο είναι επίσης ότι 7 στους 10 καταναλωτές εξοικονομούν τουλάχιστον 5% επί της αξίας των αγορών του και 1 στους 4 τουλάχιστον 20%.

Η μέση εξοικονόμηση που προκύπτει από την στάθμιση του συνόλου ανέρχεται σε 12%, ποσοστό αυξημένο σε σχέση με το προηγούμενο έτος, κάτι που οφείλεται τόσο στην αύξηση της ζήτησης των προσφορών από την πλευρά των καταναλωτών, όσο και την αύξηση της διάθεσης προσφορών από την πλευρά των επιχειρήσεων, λιανεμπόριο και προμηθευτικές εταιρείες.

Πρακτικά, η μηνιαία συνολική αξία αυτών των ενεργειών αντιστοιχεί κατά μέσο όρο σε όφελος σε πάνω από 300 ευρώ ετησίως. Σημειώνεται ότι αυτό το όφελος είναι πολύ σημαντικότερο από το αντίστοιχο όφελος του 2010 εξαιτίας τόσο της μείωσης της δαπάνης στων νοικοκυριών σε είδη παντοπωλείου όσο και της αύξησης τόσο του ποσοστού των πωλήσεων που πραγματοποιείται μέσω προσφορών, όσο και της αύξησης της μέσης έκπτωσης ανά προσφορά.

Οι έξυπνες αγορές

Επιπλέον στο πλαίσιο της υιοθέτησης των «έξυπνων» αγορών από τους καταναλωτές, λόγω της οικονομικής κατάστασης των νοικοκυριών καταγράφονται και άλλες σημαντικές τάσεις. Ποσοστό 80% των ερωτώμενων τη χρονιά που πέρασε (2017) αγόρασε περισσότερα προϊόντα σε προσφορά σε σχέση με το προηγούμενο έτος (2016), ενώ το 74% του κοινού δηλώνει ότι κυνηγάει τις προσφορές στις αγορές στο σουπερμάρκετ.

Ιδιαίτερα σημαντικό είναι ότι για το 63% του κοινού οι προσφορές και εκπτώσεις είναι ο κύριος λόγος για να επιλέξουν το κατάστημα σουπερμάρκετ που θα επισκεφθούν, στοιχείο που σε μεγάλο βαθμό εξηγεί τον ανταγωνισμό ανάμεσα στις επιχειρήσεις στο κομμάτι των προσφορών. Το 81% των καταναλωτών δηλώνει ότι βρίσκει περισσότερες προσφορές και εκπτώσεις στα καταστήματα σουπερμάρκετ σε σχέση με άλλα καταστήματα.

Χαρακτηριστικό του βαθμού υιοθέτησης προσφορών από τον καταναλωτή είναι το γεγονός ότι το 57% του κοινού δηλώνει ότι προτιμάει περισσότερες προσφορές, παρά χαμηλές τιμές. Ο λόγος γι’ αυτή την επιλογή είναι ότι θεωρεί ότι μέσω της αναζήτησης και επιλογής προσφορών και εκπτώσεων έχει τη δυνατότητα τόσο για μεγαλύτερες εξοικονομήσεις, όσο και για προσαρμογή στις δικές τους εξατομικευμένες ανάγκες της εξοικονόμησης χρημάτων.

Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Οικονομία
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Οικονομία: Περισσότερα άρθρα
ΗΠΑ: Το αναμενόμενο πάγωμα των επιτοκίων αυξάνει το κόστος δανεισμού
Η κίνηση αυτή αντανακλά μια μετατόπιση στο κλίμα της αγοράς, με τα συμβόλαια ανταλλαγής επιτοκίων που συνδέονται με τη συνεδρίαση της Fed τον Δεκέμβριο να υποδηλώνουν πλέον περίπου ισόποσες πιθανότητες μείωσης των επιτοκίων
iStock
Η Γαλλική Εθνοσυνέλευση απορρίπτει προτάσεις για φόρο πλούτου για τον προϋπολογισμό
Η κυβέρνηση αντιτάχθηκε στις προτάσεις, λέγοντας ότι η Γαλλία δεν έχει ποτέ φορολογήσει επιχειρηματικά περιουσιακά στοιχεία και ότι τα μέτρα πιθανότατα θα καταργηθούν από το συνταγματικό δικαστήριο
Alexis Sciard
ΔΥΠΑ και ΙΝΕΔΙΒΙΜ συνεργάζονται για τη στήριξη των νέων – Δωρεάν Ευρωπαϊκή Κάρτα Νέων για σπουδαστές
Η πρωτοβουλία παρουσιάστηκε σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε σήμερα (31.10.25), στην Επαγγελματική Σχολή (ΕΠΑΣ) Μαθητείας Πειραιά, με σκοπό την ενημέρωση και τη διάθεση των πρώτων καρτών στους σπουδαστές
ΔΥΠΑ και ΙΝΕΔΙΒΙΜ συνεργάζονται για τη στήριξη των νέων – Δωρεάν Ευρωπαϊκή Κάρτα Νέων για σπουδαστές
Πιερρακάκης: Η μεγαλύτερη φοροαπαλλαγή της μεταπολίτευσης – Τι προβλέπει η νέα φορολογική μεταρρύθμιση
Το νομοσχέδιο για τη φορολογική μεταρρύθμιση είναι ένα καλά μελετημένο σχέδιο παρεμβάσεων που ενισχύει τη σταθερότητα, την ανάπτυξη και τη δικαιοσύνη, σύμφωνα με τον ΥΠΟΙΚ
Κυριάκος Πιερρακάκης