Επιχειρήσεις

Γιατί το υπουργείο Ναυτιλίας επέβαλε όριο στη φόρτιση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων για την ακτοπλοΐα

Αναταραχή στους κατόχους ηλεκτρικών αυτοκινήτων έχει προκαλέσει η απόφαση της κυβέρνησης να επιβάλει μέγιστο όριο 40% στη φόρτιση προκειμένου να επιβιβάζονται σε πλοία της ακτοπλοΐας.

Θυμίζουμε ότι με βάση τις κατευθυντήριες οδηγίες της επικαιροποιημένης εγκυκλίου, στα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα ή επαναφορτιζόμενα υβριδικά αυτοκίνητα θα πρέπει να καταγράφεται στο πλοίο το είδος του οχήματος και η θέση στην οποία σταθμεύει στο γκαράζ του πλοίου.

Οι οδηγοί θα πρέπει να έχουν πραγματοποιήσει προληπτικό έλεγχο της θερμοκρασίας των συσσωρευτών του οχήματος, ενώ θα πρέπει να ενημερώνουν το πλήρωμα για οποιαδήποτε λήψη ή ένδειξη συναγερμού από το όχημά τους. Επίσης, επισημαίνεται ότι το επίπεδο φόρτισης των οχημάτων κατά την είσοδό τους στα πλοία της ακτοπλοΐας δεν θα πρέπει να υπερβαίνει το 40% της συνολικής χωρητικότητάς τους.

Αφορμή για τη συγκεκριμένη εγκύκλιο του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής αποτέλεσαν τα φαινόμενα πυρκαγιάς από μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων σε μεταφορικά πλοία τα προηγούμενα χρόνια στο εξωτερικό. Πρόπερσι το πλοίο Atlantic Ocean που μετέφερε οχήματα Volkswagen συνολικής αξίας 155 εκατ. δολαρίων καταστράφηκε για αυτό το λόγο. Συνολικά το 2023 σημειώθηκαν 17% περισσότερες πυρκαγιές σε πλοία, οδηγώντας σε αριθμό – ρεκόρ με 209.

Παρόλο που πρόκειται για μεμονωμένα περιστατικά, ο κίνδυνος από μια τέτοια πυρκαγιά είναι τόσο μεγάλος που κρίθηκε απαραίτητο να ληφθούν μέτρα.

Αξίζει να σημειώσουμε ότι όλες οι συσκευές που χρησιμοποιούν μπαταρίες λιθίου εμπεριέχουν το συγκεκριμένο κίνδυνο της αυτοανάφλεξης. Η διαφορά είναι ότι λόγω του μεγέθους τους, οι μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων μπορούν θεωρητικά να προκαλέσουν τόσο έντονη φωτιά που είναι δύσκολο να κατασβηστεί.

Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Χρήστος Στυλιανίδης υπεραμύνθηκε της επιλογής του λέγοντας ότι «η ασφάλεια των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών είναι για μας, πρώτη προτεραιότητα».

Αντίστοιχη ρύθμιση ισχύει διεθνώς στην περίπτωση των αεροπορικών μεταφορών, που ορίζει ποσοστό φόρτισης στο 30% για τη μεταφορά μπαταριών λιθίου.

Επίσης, ο ναυτιλιακός κλάδος αποφάσισε πέρυσι τον ανασχεδιασμό των πλοίων μεταφοράς οχημάτων με βελτιωμένα μέτρα πυρόσβεσης.

Ως εκ τούτου, οι οδηγοί των ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα πρέπει να υποστούν τη συγκεκριμένη ταλαιπωρία που στην πράξη σημαίνει ότι φτάνοντας στο νησί του προορισμού τους θα πρέπει να φορτίσουν το όχημα. Αυτό βεβαίως προϋποθέτει την ύπαρξη επαρκών σημείων φόρτισης στα νησιά, διαφορετικά η μετακίνηση με ηλεκτρικό όχημα καθίσταται μάλλον απαγορευτική.

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Επιχειρήσεις
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Επιχειρήσεις: Περισσότερα άρθρα
Το ΔΙΑΚΡΟΤΗΜΑ εγκαινιάζει μια νέα εποχή επικοινωνίας με σειρά podcast
Με το podcast, το ΔΙΑΚΡΟΤΗΜΑ επιβεβαιώνει τον ρόλο του ως ηγέτη στην ιδιωτική εκπαίδευση, προσφέροντας περιεχόμενο που εμπνέει, ενημερώνει και ανοίγει νέους δρόμους για μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς
Ο μαθηματικός, ιδρυτής και Πρόεδρος του Ομίλου Φροντιστηρίων Διακρότημα Θοδωρής Καλαιτζίδης, μαζί με την φιλόλογο και επικεφαλής της Ακαδημαϊκής Ομάδας Ειρήνη Σαραντίτη
Από την κατοχύρωση τίτλων Βιομηχανικής Ιδιοκτησίας, στην αλυσίδα αξιοποίησης και εμπορικής ωρίμανσής τους….η στρατηγική μετεξέλιξη του Οργανισμού
Από τη Γιούλη Παπαποστόλου Η εμπορική αξιοποίηση της Βιομηχανικής και, ευρύτερα, της Διανοητικής Ιδιοκτησίας αποτελεί θεμελιώδη...
Group Team of businesspeople man and woman Meeting Conference Discussion various topic Corporate Concept in office