Επιχειρήσεις

«Μάχη» ισχυρών κατασκευαστικών ομίλων για αρδευτικό ΣΔΙΤ αξίας 98,5 εκατ. ευρώ στη Βόρεια Ελλάδα

Τέσσερα ισχυρά σχήματα κατασκευών – υποδομών θα διεκδικήσουν την κατασκευή σημαντικού αρδευτικού έργου στη Βόρεια Ελλάδα, μέσω σύμβασης ΣΔΙΤ. Πρόκειται για το έργο «Αρδευτικό σύστημα Αλμωπαίου μέσω ΣΔΙΤ».

Η εκτιμώμενη αξία της σύμβασης ΣΔΙΤ υπολογίζεται σε 98.500.000 ευρώ (μη περιλαμβανομένου ΦΠΑ). Στην τελική φάση, δηλαδή στον δρόμο προς την υποβολή των προσφορών, προχωρούν, με απόφαση του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, οι εταιρίες κατασκευών ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ – ΜΕΣΟΓΕΙΟΣ, ΘΑΛΗΣ – ΑΒΑΞ – ΓΚΟΛΙΟΠΟΥΛΟΣ και ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ – INTRAKAT.

Η ακαθάριστη προς άρδευση έκταση ανέρχεται σε 150.000 περίπου στρεμμάτων, εκ των οποίων η καθαρή γεωργική γη εκτιμήθηκε αρχικώς σε 120.500 στρέμματα. Να σημειώσουμε ότι τα ίδια ακριβώς σχήματα ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ – ΜΕΣΟΓΕΙΟΣ, ΘΑΛΗΣ – ΑΒΑΞ – ΓΚΟΛΙΟΠΟΥΛΟΣ και ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ – INTRAKAT διεκδικούν και τις ΣΔΙΤ συμβάσεις για τη «Μεταφορά και διανομή νερού από τον ποταμό Νέστο στην πεδιάδα της Ξάνθης για αρδευτικούς σκοπούς» και το «Αρδευτικό δίκτυο Υπέρειας Ν. Λάρισας – Ορφανών Ν. Καρδίτσας».

Σε σχέση με το έργο, η προς αξιοποίηση έκταση υπάγεται στους Δήμους Σκύδρας και Πέλλας. Σύμφωνα με το σχέδιο αξιοποίησης, προβλέπεται η άρδευση με σύγχρονα κλειστά αρδευτικά δίκτυα και βελτίωση του δικτύου αποστράγγισης του βορειοδυτικού τμήματος της Πεδιάδας Θεσσαλονίκης, που αποτελεί το δυτικό τμήμα της πεδιάδας Γιαννιτσών, με ταυτόχρονη ενίσχυση και ποιοτική βελτίωση της οικολογικής παροχής της Περιφερειακής Τάφρου Θεσσαλονίκης.

Τα προτεινόμενα εγγειοβελτιωτικά έργα ανήκουν στην Περιφερειακή Ενότητα Πέλλας, στο βορειοδυτικό τμήμα της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας. Το ανατολικό όριο της περιμέτρου της προς άρδευση έκτασης βρίσκεται σε απόσταση 7,5 χλμ. δυτικά της πόλης των Γιαννιτσών, το δυτικό όριο 10,4 χλμ. ανατολικά της πόλης της Έδεσσας και 1,2 χλμ. ανατολικά της πόλης της Σκύδρας. Η σύμβαση ΣΔΙΤ είναι 25ετής (2 χρόνια η κατασκευαστική περίοδος).

Ποιο είναι το έργο

Το έργο αφορά τη μελέτη, χρηματοδότηση, κατασκευή, συντήρηση και τεχνική διαχείριση του Αρδευτικού Δικτύου Αλμωπαίου. Επιγραμματικά περιλαμβάνει:

  • Την εκπόνηση των μελετών εφαρμογής – κατασκευαστικών μελετών του έργου
  • Την κατασκευή Αρδευτικού Δικτύου (αγωγός μεταφοράς από φράγμα Αλμωπαίου, πρωτεύον, δευτερεύον και τριτεύον δίκτυο) και συνοδών έργων (δεξαμενές, αντλιοστάσια, ΗΛΜ συστήματα αυτοματισμών, τηλε-ελέγχων και τηλε-χειρισμών).
  • Τη συντήρηση και τη λειτουργία του Αρδευτικού Δικτύου και των συνοδών έργων για 23 έτη.

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Επιχειρήσεις
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Επιχειρήσεις: Περισσότερα άρθρα
Πειραιώς: Με καθαρά κέρδη 854 εκατ. ευρώ έκλεισε το εννεάμηνο 2025 – Στο 15% η απόδοση ιδίων κεφαλαίων
Η επίδοση της Πειραιώς, που υπερβαίνει τις αρχικές προβλέψεις, στηρίχθηκε στη συνεχιζόμενη πιστωτική επέκταση, τη σταθερή αύξηση των καταθέσεων και την ενίσχυση των εσόδων από προμήθειες
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Τράπεζας Πειραιώς Χρήστος Μεγάλου
Πώς η ευλογιά απειλεί την αγορά φέτας – Kαμπανάκι στη γαλακτοβιομηχανία
Κύκλοι της γαλακτοβιομηχανίας με τους οποίους ήλθε σε επαφή το newsit.gr αναφέρουν πως ο μόνος λόγος για τον οποίο δεν έχει αυξηθεί η τιμή της φέτας είναι πως το προϊόν αυτό χρειάζεται τουλάχιστον 2 μήνες
Φέτα
Έντονες αντιδράσεις εργαζομένων στα ΕΛΤΑ για τα σχέδια αναδιοργάνωσης – «Αρμαγεδδών συρρίκνωσης χωρίς μεταρρυθμιστικό στοιχείο»
Σύμφωνα με την Ομοσπονδία, τα νέα πλάνα δεν αποτελούν καινοτομία, αλλά επανέκδοση του σχεδίου αναδιοργάνωσης που είχε παρουσιαστεί από το Υπερταμείο στα ΕΛΤΑ το 2018
ΓΙΕΝΑΝΤΑ 23