Επιχειρήσεις

«Χρυσάφι» οι μπαταρίες για όσους προλάβουν – Τι δείχνει μελέτη του ΑΠΘ για τα κέρδη

Σημαντικά συμπεράσματα για το μέλλον του κλάδου της αποθήκευσης ενέργειας

Μεγάλες ετήσιες απολαβές θα αποκομίσουν όσες εταιρείες υλοποιήσουν πρώτες μονάδες αποθήκευσης ενέργειας με μπαταρίες στη χώρα μας, όπως προκύπτει από ανάλυση του ΑΠΘ.

Ενδεικτικά, μια μονάδα με μπαταρίες ισχύος 10 MW και διάρκεια αποθήκευσης 5 ωρών, που θα λειτουργεί με εμπορικούς όρους, θα κερδίζει ακόμα και άνω των 2 εκατ. ευρώ ετησίως τα πρώτα χρόνια λειτουργίας της, εκτιμά το ΑΠΘ.

Με βάση τη διεθνή πρακτική, ένα τέτοιο έργο στοιχίζει 2,5-5 εκατ. ευρώ, άρα αντιλαμβάνεται κανείς το υψηλό επενδυτικό κίνητρο.

Να διευκρινίσουμε ότι με βάση το σχεδιασμό της κυβέρνησης, υπάρχουν δύο κατηγορίες μπαταριών που θα μπουν στο εξής στο σύστημα: Η πρώτη είναι τα 1.000 MW επιχορηγούμενων μονάδων από τους τρεις διαγωνισμούς που πραγματοποιήθηκαν τα προηγούμενα χρόνια. Τα έργα αυτά εκτιμάται ότι θα λειτουργήσουν εντός του 2026.

Δεύτερη και μεγαλύτερη κατηγορία είναι τα 4,7 GW μονάδων που θα λειτουργούν στην ελεύθερη αγορά δίχως επιχορήγηση. Στην προκειμένη περίπτωση, τα πρώτα έργα αναμένεται να ολοκληρωθούν το 2028. Θα λαμβάνουν έσοδα από τρεις διαφορετικές πηγές: Εκμεταλλευόμενες το ημερήσιο arbitrage ανάμεσα στη χαμηλότερη και την υψηλότερη τιμή ηλεκτρισμού, λειτουργώντας ως εφεδρεία και παρέχοντας εξισορρόπηση.

Σύμφωνα με τα όσα παρουσίασε πρόσφατα ο καθηγητής ΑΠΘ, Παντελής Μπίσκας, όσο μεγαλύτερη είναι η διάρκεια της αποθήκευσης που μπορεί να παρέχει μια μονάδα, τόσο αυξάνονται τα έσοδά της.

Σε περίπτωση που μιλάμε για ένα έργο 10 MW με διάρκεια 5 ωρών, τότε τα ετήσια συνολικά έσοδα για το 2026 υπολογίζονται σε 2,6 εκατ. ευρώ με βάση τις συνθήκες στην αγορά. Ακολούθως, υποχωρούν σε 1,8 εκατ. το 2028 και εν τέλει παγιώνονται σε ένα επίπεδο κοντά στα 1,6 εκατ. ευρώ για τα υπόλοιπα έτη ως το 2037, όπως δείχνει η προσομοίωση.

Στην πράξη, η μπαταρία θα χάσει σταδιακά τα υψηλά έσοδα από την εξισορρόπηση και την εφεδρεία, αλλά θα διατηρήσει τα αντίστοιχα από το arbitrage.

Κατ’ επέκταση, το ΑΠΘ εκτιμά ότι τα έργα θα είναι βιώσιμα και σε βάθος χρόνου, ενώ όσοι μπουν πρώτοι στην αγορά θα έχουν και τα υψηλότερα κέρδη. 

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Επιχειρήσεις
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Επιχειρήσεις: Περισσότερα άρθρα
Έπεσαν υπογραφές για Chevron – HELLENiQ Energy: Αρχίζουν οι έρευνες για υδρογονάνθρακες στα 4 «οικόπεδα» Κρήτης και Πελοποννήσου
Η επιτροπή αξιολόγησης της ΕΔΕΥΕΠ ολοκλήρωσε την αξιολόγηση και τις διαπραγματεύσεις με τον operator του σχήματος, τον πολυεθνικό κολοσσό Chevron, και εισηγήθηκε στον κ. Παπασταύρου την κατακύρωση του διεθνούς διαγωνισμού
Πετρελαιοφόρο της Chevron 27
Μάργαρης (ΑΔΜΗΕ): Χρειάζεται πολιτική στήριξη για την ανάπτυξη των δικτύων και των συστημάτων αποθήκευσης
Χωρίς την υποστήριξη από τις τοπικές κοινωνίες και τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης, η ενεργειακή μετάβαση δεν μπορεί να συνεχιστεί, ξεκαθάρισε ο κ. Μάργαρης
Ο Ιωάννης Μάργαρης