Τρίτη, 7 Μαΐ
22oC Αθήνα

Μεγάλοι οίκοι μόδας κρατάνε στις αποθήκες ολόκληρες κολεξιόν – Σχεδιάστηκαν φέτος, θα λανσαριστούν του χρόνου

Μεγάλοι οίκοι μόδας κρατάνε στις αποθήκες ολόκληρες κολεξιόν – Σχεδιάστηκαν φέτος, θα λανσαριστούν του χρόνου

Διεθνείς οίκοι μόδας αποσύρουν από την κυκλοφορία ολόκληρες συλλογές ρούχων που είχαν σχεδιαστεί για να κυκλοφορήσουν τη φετινή σεζόν, με σκοπό να τις λανσάρουν την επόμενη χρονιά, «κορονοϊού επιτρέποντος».  Η υγειονομική κρίση και η παρατεταμένη διάρκεια του lockdown έχουν προκαλέσει μεγάλες ανατροπές ακόμα και στο χώρο της μόδας, αναφέρουν εκπρόσωποι της αγοράς. 

Η αλλαγή στρατηγικής για τους μεγάλους οίκους αποτέλεσε «μονόδρομο» καθώς, η παρατεταμένη διάρκεια του lockdown που επιβάλει ο κορονοϊός και τα κλειστά μαγαζιά, ευθύνονται για το γεγονός ότι οι επιχειρήσεις μόδας διαθέτουν απούλητο, μεγάλο απόθεμα χειμερινού εμπορεύματος. 

Όσο δε, πλησιάζει η ανοιξιάτικη σεζόν, τα χρονικά όρια στενεύουν ακόμα περισσότερο και η προοπτική του να πουληθούν ολόκληρες συλλογές που είχαν σχεδιαστεί για το χειμώνα, απομακρύνεται όλο και περισσότερο. «Η τάση αυτή των ημερών, ίσως να αφορά όλους τους επώνυμους οίκους μόδας, από… Chanel, Christian Dior, Hubert de Givenchy, Yves SaintLaurent, Pierre Cardin, Versace, Dolce & Cabbana, Fendi, Giorgio Armani, Gucci, Luis Vuitton μέχρι Mark Jacobs, Moschino, Prada, Roberto Cavalli και άλλους» αναφέρουν παράγοντες της αγοράς.

Κλασικές και διαχρονικές φίρμες φέτος θα παραμείνουν ίδιες

Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, τη στρατηγική τού να κρατήσουν στις «αποθήκες» τους συλλογές που είχαν σχεδιαστεί για να λανσαριστούν το φετινό χειμώνα, υιοθετούν οι πιο εμπορικές και ταυτόχρονα κλασικές φίρμες. «Τα κλασικά κομμάτια μιας γκαρνταρόμπας όπως μπλουζάκια τύπου πόλο, πουκάμισα, φούτερ ή ακόμα και παλτά θα διατεθούν προς πώληση του χρόνου, καθώς είναι αδύνατον για τα καταστήματα να ξεπουλήσουν σε μικρό χρονικό διάστημα ολόκληρες συλλογές ρούχων» τονίζει στο newsit.gr αντιπρόσωπος επώνυμων ενδυμάτων. 

Εν τω μεταξύ, από τη Δευτέρα 18/1 που άνοιξαν τα καταστήματα, οι καταναλωτές σπεύδουν να ψωνίσουν για να αλλάξουν όχι μόνο την γκαρνταρόμπα τους, αλλά και την ψυχολογία τους, προτεραιότητα ωστόσο δίνουν σε αγορές εμπορευμάτων που πωλούνται σε τιμές στοκ. Για τους εμπόρους δε, αποτελεί μια καλή ευκαιρία να ξεπουλήσουν το μεγάλο στοκ που διαθέτουν στις αποθήκες τους, ενώ παράλληλα θα παρατείνουν για τουλάχιστον μία εβδομάδα το λανσάρισμα της ανοιξιάτικης σεζόν.

Μία ακόμα αλλαγή που επέφερε ο κορονοϊός στα ατελιέ υψηλής ραπτικής αφορά και τον αριθμό των συλλογών που πρόκειται να σχεδιάσουν οι μαιτρ του είδους.  Έτσι, ενώ μέχρι σήμερα σχεδίαζαν 4 συλλογές το χρόνο, τώρα προτίθενται να σχεδιάσουν δύο, εξαιτίας της αβεβαιότητας που δημιουργεί η εξάπλωση της πανδημίας.

Στα Attica ο τζίρος φθάνει το 1 εκατ. ευρώ την ημέρα

Όσον αφορά την κίνηση που σημειώνεται αυτές τις ημέρες στα μαγαζιά, για κάποια καταστήματα είναι παραπάνω από ικανοποιητική. Για παράδειγμα στα Αττικά Πολυκαταστήματα ο τζίρος ανά ημέρα, – αρχής γενομένης από την περασμένη Δευτέρα – φτάνει ή και ξεπερνάει το 1 εκατομμύριο ευρώ. 

Από την πρώτη κιόλας ημέρα που επαναλειτούργησαν τα 4 Attica, η κίνηση ανά κατάστημα ήταν κατά 50% και πλέον, υψηλότερη σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή ημέρα.  

Η αυξημένη κίνηση από τους καταναλωτές, επαναφέρει στη διοίκηση των Attica, τις προσδοκίες για ανάκαμψη του κύκλου εργασιών το 2021, ο οποίος να σημειωθεί ότι, από 183 εκατ. ευρώ το 2019, μειώθηκε στα 100 εκατ. το 2020.

Οικονομία Τελευταίες ειδήσεις