Τι περιλαμβάνει η νέα ψηφιακή πλατφόρμα της τεχνολογικής εταιρείας
Στη δημιουργία νέων καινοτόμων λειτουργιών προχωρά η Prosperty, η τεχνολογική εταιρεία που δραστηριοποιείται στην αγορά ακινήτων (proptech) και της οποίας το 25% ελέγχει η Eurobank από τον περασμένο Απρίλιο.
Όπως σημειώνει σε συνέντευξή του στο newsit.gr ο ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Αντώνης Μαρκόπουλος, ένα από τα καινούργια ψηφιακά εργαλεία της Prosperty θα επιτρέπει τον υπολογισμό της απόδοσης μιας επένδυσης σε real estate.
Με την ελληνική αγορά ακινήτων να πάσχει από έλλειψη δεδομένων (π.χ. αριθμός συναλλαγών, αξία αγοραπωλησιών), η Prosperty ιδρύθηκε πριν από μια πενταετία με στόχο «να ικανοποιήσει μία πολύ απλή ανάγκη: την ύπαρξη αξιοπιστίας στην αναζήτηση ακινήτου προς ενοικίαση ή αγορά».
«Στην περίπτωση των πωλήσεων, τροφοδοτούμε τους ενδιαφερόμενους πωλητές με ένα αναλυτικό report, όπου περιγράφονται οι ζητούμενες τιμές πώλησης ομοειδών ακινήτων στην ίδια περιοχή, αλλά και τα τιμήματα στα οποία πραγματοποιήθηκαν μεταβιβάσεις.
Στο πλαίσιο αυτό, προσπαθούμε, παρουσιάζοντας τα δεδομένα, να καταστήσουμε σαφές στους ιδιοκτήτες ότι η τιμή που ζητούν ενδεχομένως να μην προσελκύσει ενδιαφερόμενους αγοραστές».
Μισό εκατ. επισκέψεις τον μήνα
Τα τελευταία πέντε χρόνια, η εταιρεία –μέσω της πλατφόρμας της που δέχεται περίπου μισό εκατομμύριο επισκέψεις κάθε μήνα– έχει διαχειριστεί περισσότερα από 8.000 ακίνητα. Διαθέτει φυσική παρουσία σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα και Κρήτη, ενώ δρομολογεί τη δημιουργία νέων καταστημάτων στα ελληνικά νησιά, λόγω του υψηλού επενδυτικού ενδιαφέροντος από ξένους και Έλληνες, όπως αναφέρει ο κ. Μαρκόπουλος.
Ποιο είναι όμως το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της Prosperty; «Στα ακίνητα που αναρτώνται στην πλατφόρμα μας έχει προηγηθεί ενδελεχής νομικός και τεχνικός έλεγχος. Δημιουργούμε αξιοπιστία σε σχέση με το προϊόν, καθώς προέχουν τα ποιοτικά χαρακτηριστικά των ακινήτων έναντι της ποσότητας. Με τον τρόπο αυτό, διαφοροποιούμαστε στην αγορά σε σχέση με τα παραδοσιακά μεσιτικά γραφεία», σχολιάζει.
Η Prosperty έχει δημιουργήσει την πρώτη στην Ελλάδα ψηφιακή πλατφόρμα προέγκρισης στεγαστικού δανείου, η οποία επιτρέπει στους υποψήφιους αγοραστές να αιτούνται δανειοδότησης διαδικτυακά, αποφεύγοντας τις επισκέψεις στα υποκαταστήματα των τραπεζών.
Κατά τον κ. Μαρκόπουλο, ο μέσος χρόνος πώλησης ενός ακινήτου είναι 6 έως 12 μήνες, με τις ευκαιρίες να εντοπίζονται, κατά βάση, στα παλαιά διαμερίσματα και κατοικίες. «Νεόδμητο στο κέντρο της Αθήνας δεν υπάρχει, ενώ το 60% των διαθέσιμων προς πώληση ακινήτων είναι παλαιά», διευκρινίζει ο ιδρυτής και CEO της Prosperty. Στα νεόδμητα, η τιμή πώλησης ξεκινά από 4.000 ευρώ στα Βόρεια Προάστια, αγγίζει τις 15.000 ευρώ, ανάλογα με την τοποθεσία και τα χαρακτηριστικά των ακινήτων, και είναι έως και 30% υψηλότερη στα Νότια Προάστια. «Στα Νότια Προάστια, τα νεόδμητα προσελκύουν μεγάλη ζήτηση, κυρίως από ξένους αγοραστές», σχολιάζει ο κ. Μαρκόπουλος.
Μικρή επίπτωση στις τιμές
Όπως ακόμη εξηγεί, τα προγράμματα παροχής στεγαστικών δανείων με ευνοϊκούς όρους για απόκτηση πρώτης κατοικίας –όπως το «Σπίτι μου 2»– έχουν προκαλέσει πολύ μικρή αύξηση τιμών, παρά την κοινή αίσθηση περί του αντιθέτου.
Όπως διευκρινίζει, η συζήτηση που γίνεται βασίζεται στις ζητούμενες τιμές, όπως αυτές προκύπτουν από τις δημοσιευμένες αγγελίες, καθώς πρόσβαση στις τιμές των συμβολαίων διαθέτουν μόνο το Κτηματολόγιο και η ΑΑΔΕ. Οι αρχικές προσδοκίες των πωλητών προσγειώθηκαν, όπως τονίζει, για έναν ακόμη λόγο: «Όταν ένα ακίνητο οδηγούνταν για προέγκριση δανείου, η εκτίμηση της τράπεζας ήταν πολύ χαμηλότερη από την αρχικώς συμφωνηθείσα. Τι σημαίνει αυτό; Ότι αφού η εκτίμηση της τράπεζας είναι χαμηλότερη, η αξία του δανείου θα είναι επίσης χαμηλότερη – γεγονός που, σε πολλές περιπτώσεις, χαλάει τα deals», τονίζει.