Οικονομία

To ΔΝΤ έχει κακά μαντάτα για όλη την ευρωζώνη

Η ανάπτυξη στην ευρωζώνη θα είναι χαμηλή μεσοπρόθεσμα και η ΕΚΤ ενδέχεται να χρειασθεί να παρατείνει το πρόγραμμα αγοράς ομολόγων για περισσότερο απ' ό,τι σχεδίαζε, ανακοίνωσε σήμερα το ΔΝΤ.

Στην ετήσια έκθεσή του για την περιοχή, το ΔΝΤ αναφέρει πως η ανάκαμψη της ευρωζώνης ενισχύεται λόγω των χαμηλότερων πετρελαϊκών τιμών, της μείωσης της ισοτιμίας του ευρώ και της δράσης της κεντρικής τράπεζας, όμως οι μεσοπρόθεσμες προοπτικές δείχνουν μέση δυνητική ανάπτυξη μόλις 1%.

Ο Μαχμούντ Πράνταν, αναπληρωτής διευθυντής του Ευρωπαϊκού τμήματος του ΔΝΤ, δήλωσε πως η ΕΚΤ πρέπει να φέρει πλήρως σε πέρας το πρόγραμμα ποσοτικής χαλάρωσης, που έχει στόχο να αγορασθούν κυβερνητικά ομόλογα και άλλα στοιχεία ύψους περίπου 1 τρισεκ. ευρώ.

“Το σημαντικό είναι ότι η ΕΚΤ προτίθεται να παραμείνει σ’ αυτή την πορεία έως τον Σεπτέμβριο του 2016 και πιστεύουμε πως αυτό θα είναι απαραίτητο. Μπορεί να χρειασθεί να προχωρήσει και πέραν αυτού”, δήλωσε.

Στην έκθεσή του, το ΔΝΤ αναφέρει πως το ΑΕΠ της ευρωζώνης αναμένεται ότι θα αυξηθεί κατά 1,7% τον ερχόμενο χρόνο από 1,5% το 2015, με πληθωρισμό 1,1% από μηδενικό, αντανακλώντας ένα κενό στην παραγωγή που εξακολουθεί να είναι μεγάλο.

“Όμως η μεσοπρόθεσμη προοπτική είναι χαμηλή, καθώς μια χρόνια έλλειψη ζήτησης, η εξασθένηση των εταιρειών και των τραπεζικών ισολογισμών και η εξασθένηση της παραγωγικότητας συνεχίζουν να συγκρατούν την απασχόληση και τις επενδύσεις”.

Η εν δυνάμει ανάπτυξη, που κατά μέσο όρο θα είναι μακροπρόθεσμα μόνο 1%, είναι αρκετά κάτω απ’ αυτό που χρειάζεται για να μειωθεί η ανεργία σε αποδεκτά επίπεδα σε πολλές χώρες, αναφέρεται στην έκθεση, στην οποία προστίθεται πως η ευρωζώνη είναι ευάλωτη σε αρνητικά σοκ και παρατεταμένη χαμηλή ανάπτυξη.

Το ΔΝΤ αναφέρει πως η ευρωζώνη χρειάζεται να καθαρίσει τους ισολογισμούς των τραπεζών της για να ενθαρρύνει τις τελευταίες να δανείζουν και τις εταιρείες να επενδύουν.

Μεταρρυθμίσεις χρειάζονται επίσης για να βελτιωθούν οι αγορές εργασίας και η παραγωγικότητα, ενώ απαιτείται περισσότερη προσπάθεια για την πλήρη εφαρμογή των κανόνων της ΕΕ για τη δημιουργία μιας ενιαίας αγοράς υπηρεσιών και για την εγκαθίδρυση ενιαίων αγορών για τις μεταφορές, την ενέργεια και την ψηφιακή οικονομία.

“Στην ευρωζώνη, ο σημαντικός τομέας είναι οι διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις. Εκεί είναι που η ευρωζώνη, όταν συγκρίνεται για παράδειγμα με τις χώρες του ΟΟΣΑ, υστερεί. Είναι ανάγκη να βρούμε έναν τρόπο για να δώσουμε κίνητρα στις χώρες να προχωρήσουν ταχύτερα”, δήλωσε ο Πράνταν.

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Οικονομία
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Οικονομία: Περισσότερα άρθρα
Οι περισσότερες περικοπές Οκτωβρίου εδώ και δύο δεκαετίες στις ΗΠΑ λόγω τεχνητής νοημοσύνης και περικοπών δαπανών
Οι αμερικανικές εταιρείες, ανακοίνωσαν 153.074 περικοπές θέσεων εργασίας τον περασμένο μήνα, σχεδόν τριπλάσιες σε σχέση με τον ίδιο μήνα πέρυσι και οφείλονται στους τομείς της τεχνολογίας και της αποθήκευσης
Xρηματοοικονομικά γραφήματα
Βρετανία: «Χιλιομετρικό φόρο» στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα συζητά η κυβέρνηση για να αυξήσει τα κρατικά έσοδα
Σύμφωνα με την εφημερίδα Daily Telegraph, η υπουργός Οικονομικών Ρέιτσελ Ριβς, που θα παρουσιάσει τον προϋπολογισμό στις 26 Νοεμβρίου, εξετάζει το ενδεχόμενο να επιβληθεί φόρος ύψους 3 πενών (3,5 λεπτά του ευρώ) για κάθε μίλι (1,6 χλμ.)
Ηλεκτρικά οχήματα
Μανουσάκης (ΑΔΜΗΕ): Η ανάπτυξη των ηλεκτρικών δικτύων να συμβαδίσει με την επενδυτική έκρηξη της Τεχνητής Νοημοσύνης
Ο κ. Μανουσάκης ανέφερε ότι η επενδυτική έκρηξη των τελευταίων χρόνων στη βιομηχανία της Τεχνητής Νοημοσύνης, δημιουργεί την ανάγκη αξιοποίησης όλων των απαραίτητων δικτυακών υποδομών ώστε να εξυπηρετούνται οι πελάτες υψηλού φορτίου
Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ΑΔΜΗΕ κ. Μάνος Μανουσάκης
Πιερρακάκης: Κλειδί για την αναδιάρθρωση των ΕΛΤΑ ο διάλογος με τις τοπικές κοινωνίες
Η εικόνα αυτή αδικεί τη σημαντική πρόοδο των τελευταίων ετών, σημειώνοντας ότι η απερχόμενη διοίκηση παρέλαβε τα ΕΛΤΑ στην πέμπτη θέση της αγοράς ταχυμεταφορών και τα ανέβασε στη δεύτερη, είπε ο ΥΠΟΙΚ
Ο Κυριάκος Πιερρακάκης