Χρηστικά

Courier: Υποχρεωτικές ηλεκτρονικές πληρωμές από τον Οκτώβριο – «Τσουχτερά» πρόστιμα

Η πρωτοβουλία αυτή συμπεριλαμβάνεται στην γενικότερη απόπειρα περιορισμού των πληρωμών με μετρητά και ενίσχυσης των ψηφιακών συναλλαγών
Προσθήκη του newsit.gr ως προτεινόμενη πηγή στην Google

Σημαντικές αλλαγές στις πληρωμές με κούριερ περιλαμβάνει το νέο νομοσχέδιο του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών που τέθηκε σε διαβούλευση χθες (7.10.2026) αργά το βράδυ

Η διαβούλευση θα παραμείνει ανοιχτή έως τις 22 Οκτωβρίου στο opengov.gr, γεγονός που επιταχύνει την άμεση ψήφιση του νομοσχεδίου και την ενεργοποίηση των ρυθμίσεών του εντός του ίδιου μήνα.

Το άρθρο 299, που αφορά τη διασφάλιση και τον έλεγχο των συναλλαγών, προβλέπει ότι:

  1. Συναλλαγές πώλησης αγαθών ή παροχής υπηρεσιών σε ιδιώτες, συνολικής αξίας πεντακοσίων (500) ευρώ και άνω, εξοφλούνται από τους αγοραστές των αγαθών ή των υπηρεσιών, αποκλειστικώς με τη χρήση μέσων πληρωμής με κάρτα ή άλλου ηλεκτρονικού μέσου πληρωμής, όπως ενδεικτικά άλλα όχι περιοριστικά τραπεζικό έμβασμα, πληρωμή μέσω λογαριασμού πληρωμών, χρήση ηλεκτρονικού πορτοφολιού. Δεν επιτρέπεται εξόφληση των συναλλαγών αυτών με μετρητά.
  2. Συναλλαγές κατά τις οποίες η αποστολή και η παράδοση των αγαθών στον ιδιώτη αγοραστή διενεργούνται με χρήση υπηρεσιών επιχειρήσεων ταχυμεταφοράς και η καταβολή της αξίας της συναλλαγής πραγματοποιείται κατά την παράδοση των αγαθών, εξοφλούνται με τα μέσα πληρωμής που αναφέρονται στο παραπάνω, ανεξαρτήτως ποσού.

Οι συναλλαγές με παράδοση μέσω κούριερ

Η εν λόγω ρύθμιση σχετίζεται με τις συναλλαγές κατά την παράδοση δεμάτων από εταιρείες κούριερ.

Ειδικότερα, το νομοσχέδιο θέτει κανόνες για τις πληρωμές στις παραδόσεις, με την οδηγία να είναι η υποχρεωτική χρήση ηλεκτρονικών μέσων πληρωμής, όπως κάρτες και e-banking, αντί για μετρητά.

Εταιρεία ταχυμεταφορών που δέχεται μετρητά θα αντιμετωπίζει πρόστιμο ίσο με το διπλάσιο της αξίας της συναλλαγής.

Ειδικότερα, το άρθρο 300 που διασαφηνίζει την εν λόγω ρύθμιση αναφέρει ότι:

  1. Σε επιχείρηση που, κατά παράβαση της παρ. 3 του άρθρου 20 του ν. 3842/2010 (Α΄ 58), δέχεται πληρωμή με μετρητά που αντιστοιχεί σε συναλλαγές πώλησης αγαθών ή παροχής υπηρεσιών σε ιδιώτες συνολικής αξίας πεντακοσίων (500) ευρώ και άνω, επιβάλλεται για κάθε παράβαση πρόστιμο ίσο με το διπλάσιο της καταβληθείσας με μετρητά αξίας των συναλλαγών.
  2. Σε επιχείρηση παροχής υπηρεσιών ταχυμεταφοράς που, κατά παράβαση της παρ. 3 του άρθρου 20 του ν. 3842/2010, αποδέχεται καταβολή της αξίας της συναλλαγής με μετρητά κατά την παράδοση των αγαθών σε ιδιώτες, επιβάλλεται για κάθε παράβαση πρόστιμο ίσο με το διπλάσιο της καταβληθείσας με μετρητά αξίας της συναλλαγής.

Η συγκεκριμένη πρωτοβουλία συμπεριλαμβάνεται στην γενικότερη προσπάθεια μείωσης των συναλλαγών με μετρητά και ενίσχυσης των ηλεκτρονικών πληρωμών.

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Χρηστικά
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Χρηστικά: Περισσότερα άρθρα