Υγεία

Νέα έρευνα: Ποια συμπληρώματα βιταμίνης μειώνουν τον κίνδυνο επιθετικού μεταστατικού καρκίνου

Προσθήκη του newsit.gr ως προτεινόμενη πηγή στην Google

Η λήψη συμπληρωμάτων βιταμίνης D3 μειώνει κατά 17% τον κίνδυνο ενός ανθρώπου για επιθετικό μεταστατικό καρκίνο και πρόωρο θάνατο. Αυτό έδειξε νέα αμερικανική επιστημονική έρευνα.

Ωστόσο, σημειώνεται ότι τα συμπληρώματα βιταμίνης D3 δεν μειώνουν τον κίνδυνο να προσβληθεί κάποιος από καρκίνο.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής την επίκουρη καθηγήτρια Επιδημιολογίας Πολέτ Τσάντλερ της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ και του Νοσοκομείου Brigham and Women’s της Βοστώνης, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο αμερικανικό ιατρικό περιοδικό «JAMA Network Open», ανέλυσαν στοιχεία για σχεδόν 26.000 ανθρώπους στο πλαίσιο της συνεχιζόμενης μελέτης VITAL (Vitamin D and Omega 3 Trial). Από αυτούς, περίπου οι μισοί έπαιρναν συμπληρώματα βιταμίνης D3 καθημερινά, ενώ οι υπόλοιποι εικονική βιταμίνη (πλασίμπο).

Στη διάρκεια μίας πενταετίας περίπου το 6% των συμμετεχόντων και στις δύο ομάδες εμφάνισαν κάποιον καρκίνο, ιδίως προστάτη, μαστού και πνευμόνων, συνεπώς η λήψη βιταμίνης D3 δεν επηρέασε την πιθανότητα εμφάνισης καρκίνου. Διαπιστώθηκαν, όμως, οφέλη της βιταμίνης D3 στη μείωση των μεταστάσεων σε άλλα όργανα του σώματος σε όλα τα είδη καρκίνων, ιδίως σε καρκινοπαθείς με φυσιολογικό βάρος.

Το 1,7% των συμμετεχόντων στην ομάδα της βιταμίνης εμφάνισε μεταστατικό καρκίνο ή πέθανε εξαιτίας του, έναντι ποσοστού 2,1% στην ομάδα του πλασίμπο. Στα άτομα με φυσιολογικό βάρος (με δείκτη μάζας σώματος κάτω του 25) που έπαιρναν D3, η μείωση του κινδύνου για μεταστατικό ή θανατηφόρο καρκίνο έφθανε το 38%.

«Το πρωταρχικό μήνυμα της μελέτης μας είναι ότι η βιταμίνη D μπορεί να μειώσει την πιθανότητα ανάπτυξης μεταστατικού ή θανατηφόρου καρκίνου μεταξύ των ενηλίκων χωρίς διάγνωση καρκίνου. Επίσης, δείχνει ότι η παχυσαρκία μπορεί να δημιουργεί αντίσταση στα οφέλη της βιταμίνης D», ανέφερε η δρ Τσάντλερ.

Πρόσφατες έρευνες έχουν δείξει ότι έως το 60% των ενηλίκων έχουν ανεπαρκή επίπεδα βιταμίνης D, πράγμα που αυξάνει, μεταξύ άλλων, την πιθανότητα σοβαρής λοίμωξης Covid-19. Η έλλειψη βιταμίνης D είναι συχνή στους καρκινοπαθείς. Η βιταμίνη D πιστεύεται ότι ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα, όμως μία πρόσφατη μελέτη βρήκε ότι δεν μειώνει τον κίνδυνο λοίμωξης στους ηλικιωμένους.

Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Υγεία
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Υγεία: Περισσότερα άρθρα
Έδωσαν «μαγικά μανιτάρια» σε 80χρονη ασθενή με Αλτσχάιμερ στη Βραζιλία και βελτιώθηκε προσωρινά η κατάστασή της
Παρά την «παροδική λειτουργική βελτίωση» της ασθενούς, οι επιστήμονες προειδοποιούν: «Μην δοκιμάσετε να χορηγήσετε στο σπίτι την ουσία σε ασθενείς με νόσο Αλτσχάιμερ»
Sad senior old woman. Lonely from loss or sick with headache. Upset patient in retirement home with stress or pain. Alzheimer, depression, senility or dementia. Disorder, migraine or insomnia.
Laser για μυωπία το καλοκαίρι: Μύθοι και αλήθειες για την ιδανική εποχή της επέμβασης
Οι σύγχρονες διαθλαστικές επεμβάσεις με λέιζερ επιτρέπουν γρήγορη ανάρρωση και ασφαλή αποθεραπεία όλο τον χρόνο, αρκεί να τηρούνται οι μετεγχειρητικές οδηγίες και η σωστή προστασία των ματιών
Πηγή φωτό: iStock
Hydra Shot και New Born C: Το δίδυμο της λάμψης για υγιή και ανανεωμένη επιδερμίδα το καλοκαίρι
Η βαθιά ενυδάτωση και η αντιοξειδωτική προστασία συνδυάζονται σε δύο σύγχρονες, μη επεμβατικές θεραπείες που χαρίζουν άμεσα φωτεινότητα, φρεσκάδα και νεανική όψη στην επιδερμίδα
Πηγή φωτό: iStock