ΠΟΥ: Ο κορονοϊός δεν είναι δικαιολογία, πρέπει να κινείστε

Μπορεί ο κορονοϊός να μας έχει κλείσει όλους μέσα, ωστόσο όπως υποστηρίζει ο ΠΟΥ αυτό δεν πρέπει να είναι δικαιολογία για να μην γυμναζόμαστε.

Όλοι οι ενήλικες θα πρέπει να κάνουν κάθε εβδομάδα 150 λεπτά έντονης άσκησης, η οποία είναι ακόμη πιο σημαντική για τη σωματική και ψυχική τους υγεία στη διάρκεια της πανδημίας του κορονοϊού, προειδοποίησε ο ΠΟΥ, ανακοινώνοντας τις νέες οδηγίες του για τη σωματική άσκηση.

“Αν δεν παραμείνουμε ενεργοί, κινδυνεύουμε να δημιουργήσουμε μια άλλη πανδημία κακής υγείας, το αποτέλεσμα της καθιστικής ζωής”, τόνισε ο Ρούντιγκερ Κρεχ υπεύθυνος για την προώθηση της υγείας στον ΠΟΥ.

“Και πριν την πανδημία οι άνθρωποι δεν κινούνταν αρκετά”

Η πανδημία και το lockdown περιόρισαν τις μετακινήσεις και ενθάρρυναν την καθιστική ζωή. Προς το παρόν δεν υπάρχουν αξιόπιστα στατιστικά στοιχεία, όμως το lockdown, οι περιορισμοί στις μετακινήσεις, το κλείσιμο γυμναστηρίων και χώρων άθλησης ώθησαν πολλούς ανθρώπους να παραμείνουν στα σπίτια τους και τους ανάγκασαν να διακόψουν τις τακτικές τους αθλητικές δραστηριότητες.

Ακόμη και πριν την πανδημία covid-19 οι άνθρωποι δεν κινούνταν αρκετά, υπογράμμισε ο ΠΟΥ.

“Η αύξηση της σωματικής δραστηριότητας όχι μόνο βοηθά στην πρόληψη και τη διαχείριση καρδιαγγειακών ασθενειών, του διαβήτη τύπου 2 και του καρκίνου, αλλά μειώνει τα συμπτώματα της κατάθλιψης και του άγχους, περιορίζει τη νοητική κατάπτωση –περιλαμβανομένου του Αλτσχάιμερ– και βελτιώνει τη μνήμη”, τόνισε ο Κρεχ.

Μια ώρα γυμναστικής κάθε μέρα για τα παιδιά

Ο ΠΟΥ συνέστησε όλα τα παιδιά και οι έφηβοι να έχουν κατά μέσο όρο καθημερινά μία ώρα σωματικής άσκησης και να περιορίσουν τις ώρες που περνούν μπροστά από τις οθόνες.

Και οι άνθρωποι όλων των ηλικιών πρέπει να αναπληρώνουν την καθιστική ζωή με σωματική δραστηριότητα ώστε να αποφεύγουν τις ασθένειες και να προσθέσουν χρόνια στη ζωή τους, τόνισε ο ΠΟΥ εγκαινιάζοντας την εκστρατεία “Κάθε κίνηση μετρά” (Every move counts).

Ωστόσο ένας στους τέσσερις ενήλικες και τέσσερις στους πέντε εφήβους δεν έχουν επαρκή σωματική δραστηριότητα, κάτι που μπορεί να περιλαμβάνει περπάτημα, ποδηλασία, ενασχόληση με την κηπουρική, ή ακόμη και καθάρισμα του σπιτιού, επεσήμανε ο ΠΟΥ.

click4more: Κορονοϊός: Αυτές οι ομάδες αίματος έχουν λιγότερες πιθανότητες να νοσήσουν

Τέσσερα με πέντε εκατομμύρια θάνατοι θα μπορούσαν να έχουν αποφευχθεί κάθε χρόνο, αν οι άνθρωποι ήταν πιο δραστήριοι σωματικά, εξήγησε.

“Το να είμαστε ενεργητικοί καθημερινά είναι καλό όχι μόνο για το σώμα μας, αλλά και για την ψυχική μας υγεία”, επεσήμανε η Φιόνα Μπουλ επικεφαλής της υπηρεσίας σωματικής άσκησης του ΠΟΥ.

“Πάρτε τηλέφωνο έναν φίλο σας και κάντε διαδικτυακά μαθήματα μαζί, βοηθήστε τα μέλη της οικογένειάς σας, κάντε το μαζί σαν οικογένεια. Και όταν μπορείτε, βγείτε έξω”, υπογράμμισε.

150-300 λεπτά άσκησης την εβδομάδα!

Σύμφωνα με τον ΠΟΥ, οι ενήλικες θα πρέπει να έχουν τουλάχιστον “150 με 300 λεπτά μέτριας αερόβιας άσκησης ή τουλάχιστον 75 με 150 λεπτά έντονης αερόβιας άσκησης ή έναν συνδυασμό των δύο κάθε εβδομάδα για να έχουν ουσιαστικά οφέλη”. Και κυρίως δεν θα πρέπει να ξεχνούν την ενδυνάμωση των μυών δύο φορές την εβδομάδα.

Για τα παιδιά και τους εφήβους συνιστά “τουλάχιστον 60 λεπτά ημερησίως μέτριας άσκησης (…) όλη την εβδομάδα”.

Οι έγκυες γυναίκες και οι λεχώνες θα πρέπει να έχουν μέτρια ή έντονη σωματική δραστηριότητα για 150 με 300 λεπτά την εβδομάδα. Αυτό έχει οφέλη τόσο για τη μητέρα όσο και για το παιδί, σύμφωνα με την Χουάνα Βίλουμσεν, αξιωματούχο του ΠΟΥ. “Για παράδειγμα μειώνονται κατά 30% οι πιθανότητες μία έγκυος να εμφανίσει διαβήτη, αν παραμένει δραστήρια στη διάρκεια της εγκυμοσύνης”, εξήγησε.

Οι ενήλικες άνω των 65 ετών θα πρέπει να ενισχύσουν το μυικό τους σύστημα και να επικεντρωθούν σε δραστηριότητες που βελτιώνουν τον συντονισμό και την ισορροπία τους ώστε να αποφεύγουν τις πτώσεις.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Υγεία Τελευταίες ειδήσεις

Κορονοϊός: Αν έχετε οποιοδήποτε από αυτά τα 5 συμπτώματα, μην το αμελήσετε!

Κορονοϊός: Αν έχετε οποιοδήποτε από αυτά τα 5 συμπτώματα, μην το αμελήσετε!

Πολλά από τα πιο συνηθισμένα συμπτώματα της COVID-19 είναι πιθανότατα γνωστά στους περισσότερους (π.χ. πυρετός, ρίγη, βήχας, πόνοι στο σώμα, ξαφνική απώλεια γεύσης και όσφρησης, ... Διαβάστε περισσότερα
Κικίλιας: Πανελλαδικό δίκτυο για την επιτήρηση μεταλλάξεων δημιούργησε το Υπουργείο Υγείας

Κικίλιας: Πανελλαδικό δίκτυο για την επιτήρηση μεταλλάξεων δημιούργησε το Υπουργείο Υγείας

Πανελλαδικό δίκτυο επιτήρησης για τα μεταλλαγμένα στελέχη του κορονοϊού, δημιούργησε το Υπουργείο Υγείας. Την ανακοίνωση έκανε μετά από ευρεία σύσκεψη με επιστημονικούς και υγειονομικούς φορείς, ... Διαβάστε περισσότερα
Παράλυτα ποντίκια περπάτησαν χάρη σε πρωτοποριακή θεραπεία

Παράλυτα ποντίκια περπάτησαν χάρη σε πρωτοποριακή θεραπεία

Μια σπουδαία ανακάλυψη από Γερμανούς επιστήμονες που κατάφεραν να κάνουν παράλυτα ποντίκια να περπατήσουν ξανά! Είχαν μείνει παράλυτα εξαιτίας τραυματισμού στη σπονδυλική τους στήλη. Οι ... Διαβάστε περισσότερα
Αλλεργίες στο εμβόλιο της Pfizer – Τι δείχνουν τα στοιχεία – Οι περιπτώσεις και τα συμπτώματα

Αλλεργίες στο εμβόλιο της Pfizer – Τι δείχνουν τα στοιχεία – Οι περιπτώσεις και τα συμπτώματα

Πόσες περιπτώσεις αλλεργικών αντιδράσεων έχουν εμφανιστεί παγκοσμίως και πως έχουν αντιμετωπιστεί. Δεν έχει αναφερθεί ούτε ένας θάνατος μετά από συμπτώματα αναφυλαξίας.
Κορονοϊός: «Κοκτέιλ» αντισωμάτων μειώνει το ιικό φορτίο σε ασθενείς με ήπια συμπτώματα

Κορονοϊός: «Κοκτέιλ» αντισωμάτων μειώνει το ιικό φορτίο σε ασθενείς με ήπια συμπτώματα

Ο συνδυασμός δύο μονοκλωνικών αντισωμάτων, των bamlanivimab και etesevimab, μείωσε σημαντικά το ιικό φορτίο σε ασθενείς με ήπια ή μέτρια Covid-19. Αυτό δείχνει μια κλινική ... Διαβάστε περισσότερα
Τρόμο στην Ευρώπη φέρνουν οι νέες μεταλλάξεις – Εξαπλώνονται τα κρούσματα και επιβραδύνονται οι εμβολιασμοί

Τρόμο στην Ευρώπη φέρνουν οι νέες μεταλλάξεις – Εξαπλώνονται τα κρούσματα και επιβραδύνονται οι εμβολιασμοί

Σε κρίσιμη καμπή βρίσκεται για μια ακόμη φορά η Ευρώπη εξαιτίας της πανδημίας του κορονοϊού. Το μεταλλαγμένο στέλεχος της Μεγάλης Βρετανίας με τη μεγάλη μεταδοτική ... Διαβάστε περισσότερα