Υγεία

Το ελληνικό βότανο που προστατεύει από διαβήτη και καρκίνο

Προσθήκη του newsit.gr ως προτεινόμενη πηγή στην Google

Το να χρησιμοποιείτε μπαχαρικά και βότανα στη μαγειρική, χωρίς αμφιβολία είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να ενισχύσετε την γεύση και την εμφάνιση ενός πιάτου χωρίς την προσθήκη νατρίου (αλάτι).

Την ίδια στιγμή, όμως, είναι ένας εξαιρετικός τρόπος για να πάρετε πρόσθετες θρεπτικές ουσίες και σημαντικά οφέλη για την υγεία σας ταυτόχρονα.

Ένα βότανο που χρησιμοποιούμε εκτενώς στην μεσογειακή κουζίνα είναι και ο μαϊντανός.

Σύμφωνα με την Εθνική Βάση Δεδομένων Θρεπτικών Συστατικών του αμερικανικού υπουργείου Γεωργίας, τα 10 κλωναράκια μαϊντανού περιέχουν:

  • 4 θερμίδες
  • 0,3 γραμμάρια πρωτεΐνης
  • 0,1 γραμμάρια λίπους
  • 0,6 γραμμάρια υδατανθράκων
  • 0,3 γραμμάρια φυτικών ινών και
  • 0,1 γραμμάρια ζάχαρης

Επίσης παρέχουν:

  • το 205% της ημερήσιας ανάγκης ενός ενήλικα σε βιταμίνη Κ
  • το 22% της βιταμίνης C και
  • το 17% της βιταμίνης Α

Βότανο: Οφέλη του μαϊντανού για την υγεία του ανθρώπου

Πρόληψη του καρκίνου

Η μυρικετίνη, μία φλαβονόλη που περιέχει ο μαϊντανός, έχει αποδειχθεί ότι έχει χημειοπροληπτική επίδραση για τον καρκίνο του δέρματος. Οι γλυκοπατάτες, ο μαϊντανός, τα μαύρα φραγκοστάφυλα και τα βακκίνια (είδος μούρων) είναι μεταξύ των τροφών με την υψηλότερη συγκέντρωση μυρικετίνης ανά 100 γραμμάρια.

Ο μαϊντανός περιέχει επίσης υψηλές ποσότητες χλωροφύλλης, η οποία έχει αποδειχτεί ότι μπλοκάρει τις καρκινογόνες επιδράσεις των ετεροκυκλικών αμινών, οι οποίες παράγονται κατά το ψήσιμο των τροφών σε υψηλή θερμοκρασία.

Εάν έχετε την τάση να ψήνετε τις τροφές σας στη σχάρα και να τις “καρβουνίζετε” αρκετά, φροντίστε να τις συνδυάζετε με πράσινα λαχανικά για να “ακυρώσετε” αυτά τα αποτελέσματα.

Επίσης, μια φυσική χημική ουσία που βρίσκεται στο μαϊντανό, γνωστή ως απιγενίνη, έχει αποδειχτεί ότι μειώνει το μέγεθος ενός όγκου σε μια επιθετική μορφή καρκίνου του μαστού, σε μια έρευνα που διεξήχθη στο πανεπιστήμιο του Μιζούρι των ΗΠΑ. Οι ερευνητές υποστηρίζουν ότι αυτό δείχνει πως η απιγενίνη είναι μια πολλά υποσχόμενη μη τοξική θεραπεία για τον καρκίνο στο μέλλον.

Πρόληψη του διαβήτη

Η μυρικετίνη έχει επίσης αξιολογηθεί για την αποτελεσματικότητά της στην θεραπεία και την πρόληψη του διαβήτη. Έρευνες τύπου “in vitro” σε ζώα έδειξαν ότι η μυρικετίνη μπορεί να μειώσει την συγκέντρωση σακχάρων στο αίμα, καθώς και να μειώσει την αντίσταση στην ινσουλίνη, ενώ έχει αντιφλεγμονώδη δράση και μειώνει τα επίπεδα λιπιδίων στο αίμα.

Μετγάφραση: iatropedia.gr / Πηγή: http://www.medicalnewstoday.com

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Υγεία
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Υγεία: Περισσότερα άρθρα
Laser για μυωπία το καλοκαίρι: Μύθοι και αλήθειες για την ιδανική εποχή της επέμβασης
Οι σύγχρονες διαθλαστικές επεμβάσεις με λέιζερ επιτρέπουν γρήγορη ανάρρωση και ασφαλή αποθεραπεία όλο τον χρόνο, αρκεί να τηρούνται οι μετεγχειρητικές οδηγίες και η σωστή προστασία των ματιών
Πηγή φωτό: iStock
Hydra Shot και New Born C: Το δίδυμο της λάμψης για υγιή και ανανεωμένη επιδερμίδα το καλοκαίρι
Η βαθιά ενυδάτωση και η αντιοξειδωτική προστασία συνδυάζονται σε δύο σύγχρονες, μη επεμβατικές θεραπείες που χαρίζουν άμεσα φωτεινότητα, φρεσκάδα και νεανική όψη στην επιδερμίδα
Πηγή φωτό: iStock
Ενέσιμες θεραπείες κατά της παχυσαρκίας: Τι προσφέρουν και τι πρέπει να γνωρίζουν οι ασθενείς
Οι νέες φαρμακευτικές επιλογές συμβάλλουν σημαντικά στη διαχείριση του σωματικού βάρους, αλλά η αποτελεσματικότητά τους εξαρτάται από την ιατρική παρακολούθηση και τον συνδυασμό τους με σωστή διατροφή και άσκηση
Πηγή φωτό: iStock