Σάββατο, 27 Απρ.

Μούμια 5.300 ετών παίρνει τον… λόγο! Ακούστε πώς μιλούσε ο Ότζι! [vid]

Ήταν το 1991 που ανακαλύφθηκε σε έναν παγετώνα στις Άλπεις μια μούμια 5.300 ετών. Ο παγωμένος Ότζι έχει πλέον τον… λόγο και μάλιστα μπορούμε να τον ακούσουμε, καθώς οι επιστήμονες αναπαρήγαγαν τη χροιά της φωνής του!

Αξιοποιώντας την αξονική τομογραφία, οι επιστήμονες κατάφεραν να αναδημιουργήσουν τη βαθιά φωνή του ανθρώπου που πριν από 5.300 χρόνια. Ανακατασκεύσαν τις φωνητικές χορδές, τον λαιμό και το στόμα του και αναπαρήγαγαν ψηφιακά τους ήχους φωνηέντων του Ότζι.

“Δεν μπορούμε να πούμε ότι έχουμε ανακατασκευάσει την αυθεντική φωνή του Ότζι γιατί έχουμε χάσει κάποιες ζωτικής σημασίας πληροφορίες από τη μούμια”, δήλωσε ο Rolando Füstös, επικεφαλής ερευνητής και λαρυγγολόγος στο νοσοκομείο San Maurizio. “Με δύο όμως μετρήσεις, αυτή του μήκους της φωνητικής οδού και των φωνητικών χορδών, ήμασταν σε θέση να αναδημιουργήσουμε μια αρκετά αξιόπιστη προσέγγιση της φωνής της μούμιας. Αυτό είναι ένα σημείο εκκίνησης για περαιτέρω έρευνα”.

Τα αποτελέσματα της έρευνάς τους παρουσιάστηκαν την Τετάρτη κατά τη διάρκεια μεγάλου συνεδρίου για τον εορτασμό της 25ης επετείου ανακάλυψης της μούμιας στις Άλπεις Ötztal, στο νότιο Τιρόλο. Ο Ότζι ανακαλύφθηκε από δύο οδοιπόρους το 1991 και τα τελευτάια 25 χρόνια ανάλυσης της μούμιας έχουν προσφέρει στους ερευνητές μια σπάνια ματιά στη ζωή του 3.300 προ Χριστού, κατά τη διάρκεια της Χαλκολιθικής περιόδου.

Ο Ότζι, σύμφωνα με τους ερευνητές, είχε βίαιο θάνατο και βρέθηκε θαμμένος μέσα στο χιόνι. Έχουν καταλήξει στο συμπέρασμα πως πιθανότατα δολοφονήθηκε από βέλος που τον λάβωσε στον ώμο. Φορούσε ρούχα από πρόβειο, κατσικίσιο και αγελαδινό δέρμα και τα 61 τατουάζ στο σώμα του δημιουργήθηκαν με ένα μείγμα από ξυλάνθρακα και βότανα.

“Φυσικά δεν ξέρουμε τι γλώσσα μιλούσε πριν από 5.000 χρόνια”, δήλωσε ο ερευνητής Francesco Avanzini στο CNN. “Αλλά θα είμαστε σε θέση να αναδημιουργήσουμε το ηχόχρωμα των φωνηέντων του και ελπίζω ακόμα και να δημιουργήσουμε την προσομοίωση των συμφώνων”, είχε δηλώσει όταν η επιστημονική ομάδα ανακοίνωσε το νέο της πρότζεκτ.

Πηγή: Dailymail