Ελλάδα

Συγχωνεύονται οι συγκοινωνίες-Ακριβαίνει το εισιτήριο

Σε σύσκεψη που βρίσκεται σε εξέλιξη στο Υπουργείο Υποδομών, παρουσία του...

αντιπροέδρου της κυβέρνησης και με τη συμμετοχή των κυρίων Παμπούκη και Ρέππα, “κλειδώνουν” οι αλλαγές στις αστικές συγκοινωνίες, ανάμεσα στις οποίες η αναδιάταξη των δρομολογίων, οι μετατάξεις προσωπικού και -πιθανότατα- η αύξηση της τιμής των εισιτηρίων, που κατά το Υπουργείο Υποδομών είναι τα φτηνότερα της Ευρώπης.

Το σχέδιο εξυγίανσης προβλέπει ότι ο ΟΑΣΑ θα μετατραπεί σε μητροπολιτικό φορέα υπό τη σκέπη του οποίου θα ενταχθούν η ΕΘΕΛ, ο ΗΛΠΑΠ, ο ΗΣΑΠ, το μετρό, το τραμ και ενδεχομένως ο προαστιακός σιδηρόδρομος.

Εκεί θα στηθεί ο «εγκέφαλος» που θα κινεί τα μέσα μαζικής μεταφοράς και θα κατευθύνει αναλόγως των αναγκών το προσωπικό. Το πλαίσιο όμως θα είναι απολύτως καθορισμένο. Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, οι συγκοινωνιακοί φορείς θα έχουν αυστηρά καθορισμένο έργο. Σε περίπτωση κατά την οποία κάποιος από αυτούς αδυνατεί να αντεπεξέλθει, θα υπάρχει «πέναλτι», δηλαδή είτε θα μειώνεται, είτε ακόμη και θα περικόπτεται η επιδότησή του, ή θα μειώνεται το έργο του το οποίο θα αναλαμβάνει άλλος φορέας που ανταποκρίνεται επαρκέστερα στις απαιτήσεις.

Κατά το υπουργείο Υποδομών, τα ελλείμματα των αστικών συγκοινωνιών -περίπου 700 εκατομμύρια κάθε χρόνο !- οφείλονται κυρίως στους εξής παράγοντες:

* Κακός σχεδιασμός των δρομολογίων. Μπορεί μια περιοχή να εξυπηρετείται από τρία διαφορετικά μέσα και μια άλλη από ένα ή ακόμη και κανένα.

* Κακή διαχείριση του προσωπικού. Σε έναν φορέα μπορεί να λείπουν, π.χ., εργοδηγοί και σε έναν άλλο να είναι υπεράριθμοι.

* Ανορθολογική κατανομή μεταξύ της κύριας και της δευτερεύουσας αμοιβής του προσωπικού- αντί η δεύτερη να καλύπτει το 15% της κύριας αμοιβής, όπως συμβαίνει στην Ευρώπη, εδώ το ποσοστό φθάνει κατά μέσον όρο στο 30% και σε ορισμένους φορείς ακόμη και στο 50%.

* Το ζήτημα της επιδότησης. Σε όλες τις χώρες, επισημαίνουν πηγές από το υπουργείο Υποδομών, οι αστικές συγκοινωνίες ακόμη και οι ιδιωτικές επιδοτούνται. Η σχέση της επιδότησης προς τα έσοδα των φορέων στις χώρες της ΕΕ είναι κατά μέσον όρο 60 προς 40. Στην Ελλάδα είναι 75 προς 25.

Επιπλέον, μια αιτία απώλειας εσόδων για τους φορείς συγκοινωνιών είναι οι «τζαμπατζήδες», οι οποίοι εξαιτίας των σποραδικών ελέγχων προκαλούν ζημιές που υπολογίζονται στο 25% των προσδοκώμενων εσόδων.

Έτσι, εξετάζεται η ιδέα να δοθεί όλο το κομμάτι που αφορά τα εισιτήρια (εκτύπωση, πώληση και έλεγχος) σε ιδιωτικές εταιρείες.

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Ελλάδα
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Ελλάδα: Περισσότερα άρθρα
Κίνηση στους δρόμους: Κυκλοφοριακό κομφούζιο σε Κηφισό, Αττική οδό και κέντρο - Στο «κόκκινο» Πειραιάς και Κηφισίας
Στη λεωφόρο Κηφισού, «δεν πέφτει καρφίτσα» λόγω της κυκλοφοριακής συμφόρησης που επικρατεί και στα δύο ρεύματα, από το ύψος της Μεταμόρφωσης και φτάνει μέχρι το Αιγάλεω στην άνοδο και κάθοδο
Κίνηση
Οι καταγγελίες 29χρονου μοναχού κατά της κρητικής μαφίας για τα 175 στρέμματα, η αδιαφορία του εισαγγελέα και η «διάβρωση» 4 αστυνομικών
Ο 29χρονος διαπίστωσε την αρπαγή των στρεμμάτων το 2016, όμως κατηγορήθηκε και του απαγορεύτηκε η είσοδος στο μοναστήρι καθώς στο κελί του βρέθηκαν εκκλησιαστικά αντικείμενα μέχρι και σφαίρες
Τα κατασχεμένα από την εγκληματική οργάνωση στην Κρήτη 14
Βροχές και καταιγίδες σε Μακεδονία, Θράκη, Ήπειρο, Ιόνιο και Εύβοια - Μικρή πτώση της θερμοκρασίας
Τοπικές βροχές αναμένονται και στα ορεινά και ημιορεινά της Κεντρικής και Δυτικής Μακεδονίας, της Ηπείρου, της Βόρειας και Δυτικής Θεσσαλίας, της Κεντρικής και Δυτικής Στερεάς και της Πελοποννήσου
Καιρός