Οικονομία

Ψυγεία και πλυντήρια αγοράζουν οι Έλληνες, σύμφωνα με έρευνα της ICAP

Ψυγεία και ψυγειοκαταψύκτες αποτελεί την κατηγορία των ηλεκτρικών συσκευών με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στην Ελλάδα. Ακολουθούν τα πλυντήρια ρούχων και οι ηλεκτρικές κουζίνες, ενώ αυξητική τάση καταγράφει η κατηγορία των «έξυπνων» συσκευών. 

Έπειτα από μια περίοδο συνεχούς πτώσης, η εγχώρια αγορά λευκών ηλεκτρικών οικιακών συσκευών παρουσιάζει σημάδια ανάκαμψης, κυρίως λόγω της σταθεροποίησης του οικονομικού κλίματος, αλλά και λόγω της αύξησης των τουριστικών καταλυμάτων.  Η βελτίωση της εικόνας, εντείνει τον ανταγωνισμό και σηματοδοτεί την είσοδο μεγάλων αλυσίδων λιανικής πώλησης.

Συνολικά, η αγορά των λευκών ηλεκτρικών οικιακών συσκευών κινείται ανοδικά, το ποσοστό αυτό, ωστόσο, δεν αναμένεται να υπερβεί το 5% σε ετήσια βάση, σύμφωνα, με την τελευταία έκδοση της κλαδικής μελέτης που εκπόνησε η Διεύθυνση Οικονομικών Μελετών της ICAP.

Όπως προκύπτει από τη μελέτη, η κατηγορία των ψυγείων – ψυγειοκαταψυκτών καταλαμβάνει το μεγαλύτερο μέρος της συνολικής αγοράς σε αξία (34%), ενώ ακολουθούν τα πλυντήρια ρούχων (28%) και οι ηλεκτρικές κουζίνες (21%).  Οι επιχειρήσεις του κλάδου αναμένουν το αγοραστικό ενδιαφέρον για «έξυπνες» συσκευές με υψηλή συνδεσιμότητα και αποδοτικότητα, να διευρυνθεί σημαντικά τα προσεχή έτη. Η ζήτηση για τα εν λόγω προϊόντα καθορίζεται από πληθώρα οικονομικών και δημογραφικών παραγόντων (διαθέσιμο εισόδημα, βαθμός δανεισμού των νοικοκυριών, οικοδομική δραστηριότητα νέων κατοικιών και ανακαινίσεις παλαιοτέρων, δημιουργία νέων νοικοκυριών, κλπ.).

Η συνολική αγορά λευκών  ηλεκτρικών οικιακών συσκευών θα συνεχίσει να κινείται ανοδικά, σε ποσοστό όμως, που δεν αναμένεται να υπερβεί το 5% (ετησίως) σε αξία, τη διετία 2019-2020. Η ανοδική πορεία της αγοράς τα τελευταία χρόνια και τα μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης που διαθέτει, επιβεβαιώνεται και από τη δυναμική είσοδο μεγάλων αλυσίδων λιανικής πώλησης στο εμπόριο λευκών ηλεκτρικών οικιακών συσκευών.

Τα οικονομικά μεγέθη των επιχειρήσεων

Στα πλαίσια της μελέτης έγινε εκτεταμένη χρηματοοικονομική ανάλυση των επιχειρήσεων του κλάδου, βάσει επιλεγμένων αριθμοδεικτών. Επίσης, από τη σύνταξη ομαδοποιημένου ισολογισμού αντιπροσωπευτικού δείγματος 16 επιχειρήσεων εισαγωγής λευκών ηλεκτρικών οικιακών συσκευών, με διαθέσιμα οικονομικά στοιχεία για τη διετία 2017-2018, προκύπτουν τα εξής: Το σύνολο του ενεργητικού των επιχειρήσεων του δείγματος παρουσίασε αύξηση κατά 8,1% το 2018/17, ενώ μειωμένα εμφανίζονται τα ίδια κεφάλαια (-7,5%). Τόσο οι μεσομακροπρόθεσμες όσο και οι βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις διευρύνθηκαν κατά 14,5% και 19,2% αντίστοιχα την ίδια περίοδο. Από την άλλη, oι συνολικές πωλήσεις παρουσίασαν αύξηση κατά 8,9% το 2018 σε σχέση με το προηγούμενο έτος, ενώ το συνολικό μικτό κέρδος αυξήθηκε με τον ίδιο ρυθμό περίπου. Το λειτουργικό αποτέλεσμα κατέγραψε κέρδη το 2018 έναντι ζημιών το 2017, με συνέπεια το καθαρό αποτέλεσμα να παρουσιάσει ανάλογη βελτίωση και το 2018 να αποκτήσει θετικό πρόσημο. Τέλος, τα EBITDA σημείωσαν εντυπωσιακή αύξηση (κατά 59% περίπου) το 2018/17. Από τις 16 εταιρείες του δείγματος, 11 ήταν κερδοφόρες το 2018.

Εισαγόμενα προϊόντα

Οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον κλάδο διακινούν σημαντικό αριθμό προϊόντων και εμπορικών σημάτων και είναι στη συντριπτική τους πλειοψηφία εισαγωγικές. Η εγχώρια παραγωγή των λευκών ηλεκτρικών οικιακών συσκευών είναι συγκεντρωμένη σε ελάχιστες επιχειρήσεις και περιορίζεται σε συγκεκριμένες κατηγορίες προϊόντων.

Ο ανταγωνισμός μεταξύ των επιχειρήσεων είναι έντονος και επιδεινώνεται από τον σχετικά υψηλό βαθμό συγκέντρωσης που παρατηρείται σε ορισμένες κατηγορίες συσκευών, καθώς πολύ λίγες επιχειρήσεις (με όλα τους τα εμπορικά σήματα) αποσπούν το μεγαλύτερο μέρος της αγοράς. 

Σύμφωνα με τη Σταματίνα Παντελαίου, Διευθύντρια Οικονομικών – Κλαδικών Μελετών της ICAP: Η αγορά των λευκών ηλεκτρικών οικιακών συσκευών κατέγραψε σημαντικές απώλειες τα προηγούμενα έτη. Η δραστική μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος των καταναλωτών λόγω της οικονομικής συγκυρίας κατά την τρέχουσα δεκαετία, έπληξε καίρια το σύνολο της εμπορικής δραστηριότητας και κατ’ επέκταση, το εμπόριο των εν λόγω συσκευών.

Ωστόσο, η σταθεροποίηση που παρουσιάζει το οικονομικό περιβάλλον το τελευταίο χρονικό διάστημα, έχει επιδράσει θετικά στο εγχώριο χονδρικό εμπόριο. Η αύξηση των τουριστικών καταλυμάτων (ενοικιαζόμενα δωμάτια, airbnb, κλπ.) προκειμένου να ικανοποιηθεί η αυξανόμενη τουριστική κίνηση και ο εξοπλισμός τους με ηλεκτρικές οικιακές συσκευές, είχε ως αποτέλεσμα τη συγκράτηση της πτωτικής πορείας της αγοράς.

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Οικονομία
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Οικονομία: Περισσότερα άρθρα
Η UniCredit αυξάνει τη συμμετοχή της στην Alpha Bank στο 26% – Ψήφος εμπιστοσύνης στην τράπεζα και την ελληνική οικονομία
Η εξέλιξη αυτή εντάσσεται στο πλαίσιο των εποπτικών εγκρίσεων που έχει ήδη ζητήσει η UniCredit ώστε να δύναται να φτάσει μέχρι το 29,99% του μετοχικού κεφαλαίου της Alpha Bank
ATM της Unicredit
Απάντηση Τσάπαλου στον Guardian: Οι Έλληνες εξακολουθούν να μπορούν να πηγαίνουν θερινές διακοπές
Η πιο πρόσφατη έκδοση της ΕΛΣΤΑΤ για τον Ιουλίου 2025, καταγράφει ότι τα ταξίδια και οι διανυκτερεύσεις των Ελλήνων κατοίκων σε ταξίδια αναψυχής και διακοπών έχουν αυξηθεί σημαντικά από το 2021, ανέφερε ο Όμηρος Τσάπαλος
Όμηρος Τσάπαλος 12
Στρατηγική Συναλλαγή LAMDA – Όμιλος ION ύψους €450 εκατ. για τη δημιουργία ενός Διεθνούς Κέντρου Έρευνας & Καινοτομίας στο The Ellinikon
H συμφωνία αυτή ενισχύει τον διεθνή χαρακτήρα του Έργου του Ελληνικού και ενδυναμώνει την εικόνα της Ελλάδας στον παγκόσμιο επενδυτικό χάρτη ως επιχειρηματικού προορισμού μεγάλης κλίμακας
Ο Οδυσσέας Αθανασίου CEO της LAMDA Development