Οικονομία

Σούπερ μάρκετ: «Εκτόξευση» μέσα στο 2020 – Σε ποιες περιοχές ήταν μεγαλύτερη η αύξηση των πωλήσεων

Στο 10,4% διαμορφώνεται ο ρυθμός ανάπτυξης των πωλήσεων για τα σούπερ μάρκετ από την αρχή του 2020, με το δεύτερο κύμα της πανδημίας, το κλείσιμο της εστίασης και το νέο lockdown να διατηρούν ψηλά τη ζήτηση.

 

 

Τα στοιχεία που δημοσιοποίησε η εταιρεία ερευνών IRI έδειξαν ότι την εβδομάδα που έληξε στις 3 Ιανουαρίου 2021 σημειώθηκε αύξηση τζίρου 13,7% στο οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων, αγγίζοντας τα 128,16 εκατ. ευρώ σε σχέση με την αντίστοιχη εβδομάδα του 2020 (αυτή που τελείωσε στις 5 Ιανουαρίου) που ήταν 112,76 εκατ. ευρώ. Η ανάπτυξη της αγοράς τη συγκεκριμένη εβδομάδα, οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην αγορά της Αττικής, που ελέγχει μερίδιο 52,3% και η οποία «έτρεξε» με ρυθμό 8,9%.

 

 

Αναλυτικότερα, την εβδομάδα που έληξε στις 3 Ιανουαρίου 2021, στις 340 κατηγορίες προϊόντων που πωλούνται εντός των αλυσίδων σούπερ μάρκετ (μη συμπεριλαμβανομένων προϊόντων μεταβλητού βάρους) 168 ήταν τρόφιμα (ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία 15,7%), 41 προϊόντα νοικοκυριού (9,1% ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία), 45 προϊόντα προσωπικής υγιεινής (ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία 7,5%) και 86 όλα τα άλλα (ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία 9,9%).

click4more: Μεγάλοι οίκοι μόδας κρατάνε στις αποθήκες ολόκληρες κολεξιόν – Σχεδιάστηκαν φέτος, θα λανσαριστούν του χρόνου

 

Παρατηρώντας την κατανάλωση στα σημεία πώλησης, διαπιστώνεται ότι η Αττική, με μερίδιο 52,3% σημείωσε αύξηση πωλήσεων 8,9%, τα καταστήματα της Θεσσαλονίκης με μερίδιο 10,4% εμφάνισαν ανάπτυξη 18,5%, ενώ της Κεντρικής Ελλάδας με μερίδιο 13,4% εμφάνισαν αύξηση πωλήσεων 16,4%.

Η Βόρεια Ελλάδα με μερίδιο 9,2% παρουσίασε αύξηση πωλήσεων 22,4%, η Πελοπόννησος με μερίδιο 7,9% ανάπτυξη 15% και η Κρήτη με μερίδιο 6,8% εμφάνισε ανάπτυξη 28,2%.

 

   Σε ό,τι αφορά τη διασπορά της κατανάλωσης ανά κατηγορία καταστήματος, τα υπερμάρκετ (καταστήματα άνω των 2.500 τ.μ.) παρουσίασαν αύξηση πωλήσεων κατά 21,7%, τα μεσαία (2.500 έως 1.000 τ.μ.) παρουσίασαν αύξηση πωλήσεων 14,3%, τα μικρότερα (1.000 τ.μ έως 400 τ.μ.) αύξηση 10,8% και τα μίνι μάρκετ (έως 400 τ.μ.) αύξηση πωλήσεων 9,1%.

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Οικονομία
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Οικονομία: Περισσότερα άρθρα
4 «μνηστήρες» για την Ακτή Βουλιαγμένης - Κατατέθηκαν οι προσφορές για μακροχρόνια μίσθωση
Αντικείμενο του διαγωνισμού είναι η εκμίσθωση, για 20 έτη με δυνατότητα παράτασης για ακόμη 10 έτη, της μοναδικής διαθέσιμης προς αξιοποίηση και εκμετάλλευση οργανωμένης παραλίας στον Δήμο Βάρης – Βούλας – Βουλιαγμένης
Η Ακτή Βουλιαγμένης
Παπαθανάσης: Νέο Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης στα 22,4 δισ. ευρώ για πρώτη φορά στην Ελλάδα
Ο Αναπληρωτής Υπουργός αναφέρθηκε και στην πορεία υλοποίησης του Ταμείου Ανάκαμψης, τονίζοντας ότι η Ελλάδα εξακολουθεί να βρίσκεται στις πρώτες θέσεις απορρόφησης μεταξύ των 27 κρατών - μελών της ΕΕ.
Ο Νίκος Παπαθανάσης
ΑΑΔΕ: Παράταση έως τις 1.5.2026 για την έναρξη της Α’ φάσης ψηφιακού δελτίου αποστολής για τους ελαιοπαραγωγούς
Η νέα ημερομηνία που ανακοίνωσε το υπουργείο και η ΑΑΔΕ διευκολύνει τους ελαιοπαραγωγούς – αγρότες που υπάγονται στο κανονικό καθεστώς ΦΠΑ, προσφέροντάς τους περισσότερο χρόνο προετοιμασίας
REUTERS
Κύκλοι υπουργείου Ενέργειας: Δικαίωση Μητσοτάκη η πρόταση της Κομισιόν για αναβάθμιση των ενεργειακών υποδομών με σκοπό τη μείωση των λογαριασμών και την ενίσχυση της ανεξαρτησίας
Η ραχοκοκαλιά του ευρωπαϊκού ενεργειακού συστήματος, η υποδομή δικτύων, θα εκσυγχρονιστεί και θα επεκταθεί ώστε να αξιοποιηθεί πλήρως το δυναμικό της
Σημαίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης