Ελλάδα

Εξεταστική για τα Τέμπη: «Όταν ο Γενικός Κανονισμός δεν εφαρμόζεται κανένα σύστημα δεν μπορεί να σε σώσει»

Με την κατάθεση του Παναγιώτη Θεοχάρη, ο οποίος διετέλεσε πρόεδρος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ (2016-2018) και διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ (3/2018-9/2019), συνεχίστηκαν οι εργασίες της εξεταστικής επιτροπής της Βουλής για την εθνική τραγωδία στα Τέμπη.

«Όταν ο Γενικός Κανονισμός Κυκλοφορίας δεν εφαρμόζεται από τον άνθρωπο, «κανένα σύστημα δεν μπορεί να σε σώσει», τόνισε ο Παναγιώτης Θεοχάρης, ο οποίος διετέλεσε πρόεδρος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ (2016-2018) και διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ (3/2018-9/2019), στο πλαίσιο κατάθεσής του στην εξεταστική επιτροπή για τη «διερεύνηση του εγκλήματος των Τεμπών».

Ο κ. Θεοχάρης ανέφερε ότι ο Γενικός Κανονισμός Κυκλοφορίας είναι ο βασικός κανόνας λειτουργίας του σιδηροδρόμου, σημειώνοντας πως «ό,τι συστήματα βάζουμε στο σιδηρόδρομο, [..] επιβάλλουν την αυστηρή εφαρμογή του Γενικού Κανονισμού Κυκλοφορίας». Όπως είπε, ο ΓΚΚ είναι ένας πολύ αυστηρός κανονισμός, ο οποίος προέρχεται από τους στρατιωτικούς κανονισμούς του 19ου αιώνα και η αυστηρή εφαρμογή του, ακόμα και με τρόπους στρατιωτικού τύπου, είναι βασικό προκειμένου να μην υπάρξει πρόβλημα στο, σιδηρόδρομο. Ως παράδειγμα ανέφερε ότι «στην επιστράτευση του 1940, χωρίς κανένα σύστημα, μόνο με τον τηλέγραφο, περάσανε 180 τρένα μέσα σε μια μέρα, χωρίς να συμβεί κανένας εκτροχιασμός. Αυτό δείχνει τις δυνατότητες που μπορεί να παράσχει η λειτουργία του κανονισμού».

Κληθείς να μιλήσει για τα προβλήματα που βρήκε όταν ανέλαβε, επεσήμανε τον μειωμένο αριθμό προσωπικού λόγω εθελούσιων και υποχρεωτικών αποχωρήσεων: «Την περίοδο που ανέλαβα υπήρχαν γύρω στα 200 άτομα σταθμάρχες, στους μηχανοδηγούς ήταν μία αντίστοιχη τάξη μεγέθους, ενώ υπήρξε, με την ιδιωτικοποίηση, μία διαδικασία προσλήψεων 80 μηχανοδηγών, οι οποίοι εκπαιδεύτηκαν στη σιδηροδρομική ακαδημία, η οποία είχε σταματήσει τη λειτουργία της από το 2010.

Σε ερώτηση του προέδρου της επιτροπής, Δ. Μαρκόπουλου, εάν η περίοδος 2009-11, με κυβέρνηση Γιώργου Παπανδρέου και αρμόδιο υπουργό τον Δημήτρη Ρέππα, «ήταν καθοριστικής σημασίας για την τύχη των σιδηροδρόμων», ο κ. Θεοχάρης απάντησε «πράγματι» και πρόσθεσε: «Όλη η περίοδος που ξεκινά μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες, και συνεχίζει μέχρι και το 2014, είναι καθοριστική, και θα έλεγα μη αντιστρεπτή, σε μεγάλο βαθμό για τις εξελίξεις στον σιδηρόδρομο».

Όσο για την πορεία της σύμβασης «717» και για τους λόγους που δεν ολοκληρώθηκε έως το 2019, ο κ. Θεοχάρης είπε ότι διαπιστώθηκε η έλλειψη βασικών ανταλλακτικών, που δεν είχαν προβλεφθεί στη σύμβαση. Επίσης, υπογράμμισε ότι η «717» είναι έργο της ΕΡΓΟΣΕ, η οποία έχει και την προϊσταμένη Αρχή και τη διευθύνουσα υπηρεσία και τον επιβλέποντα μηχανικό, και άρα τα πρακτικά ζητήματα η διοίκηση το ΟΣΕ δεν μπορεί να τα δει στη λεπτομέρεια που απαιτείται.

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Ελλάδα
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Ελλάδα: Περισσότερα άρθρα
COSMOTE Fiber Τo Τhe Room: Οπτική ίνα σε κάθε δωμάτιο του σπιτιού για κορυφαία εμπειρία internet παντού
Για 1η φορά στην Ελλάδα, αποκλειστικά από την COSMOTE TELEKOM, αξεπέραστη εμπειρία συνδεσιμότητας με κάλυψη WiFi και Internet σε κάθε γωνιά του σπιτιού με σταθερά υψηλές Gigabit ταχύτητες - Εύκολη και δωρεάν εγκατάσταση εξοπλισμού από εξειδικευμένους τεχνικούς, με διακριτικές παρεμβάσεις στον χώρο χάρη στη διάφανη οπτική ίνα
COSMOTE Fiber Τo Τhe Room: Οπτική ίνα σε κάθε δωμάτιο του σπιτιού για κορυφαία εμπειρία internet παντού
Δίκη Χρυσής Αυγής: Συνεχίζει το «ράπισμα» στους κατηγορούμενους η εισαγγελέας – «Κοινό modus operandi, κίνητρό τους το φυλετικό μίσος»
«Κόλαφος» υπήρξε η εισαγγελέας της έδρας στη δίκη της Χρυσής Αυγής και τη δεύτερη ημέρα αγόρευσής της, επί της ενοχής των 42 κατηγορουμένων....
Ο Γιάννης Λαγός 18
Η διαδρομή του σκάφους με τους τόνους κοκαΐνης του «Έλληνα Εσκομπάρ» και οι συλλήψεις σε Κατερίνη, Θήβα και Αθήνα
Όλα ξεκίνησαν πριν μερικές εβδομάδες όταν οι πληροφορίες του ελληνικού FBI, μιλούσαν για μεταφορά τόνων κοκαΐνης με το συγκεκριμένο σκάφος με αποτέλεσμα το σκάφος να «λοκαριστεί» και να τεθεί υπό παρακολούθηση
Ο «Έλληνας Εσκομπάρ» μετά από παλαιότερη σύλληψή του 5
Φοινικούντα: Ο γρίφος των 11 δευτερολέπτων, το συμβόλαιο θανάτου και οι άγνωστες κινήσεις των ηθικών αυτουργών – Απολογούνται ανιψιός και επιχειρηματίας
Στην υπόθεση εμπλέκεται και ακόμα ένα άτομο ο οποίος φέρει το ρόλο του συνεργού και ο οποίος καταζητείται από τις αστυνομικές αρχές
O 33χρονος ανιψιός του ιδιοκτήτη κάμπινγκ και ο 32χρονος επιχειρηματίας οδηγούνται στον εισαγγελέα εκτέλεσης ποινών
Μιχάλης Χρυσοχοΐδης: Συνάντηση με νέους τσιγγάνους ενεργούς πολίτες της Αγίας Βαρβάρας – Στόχος η ενίσχυση της κοινωνικής συμβίωσης
Με νέους τσιγγάνους ενεργούς πολίτες στην Αγία Βαρβάρα συναντήθηκε ο Υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης. συνοδευόμενος...
Μιχάλης Χρυσοχοΐδης: Συνάντηση με νέους τσιγγάνους ενεργούς πολίτες της Αγίας Βαρβάρας – Στόχος η ενίσχυση της κοινωνικής συμβίωσης