Τετ α τετ περίπου δύο ωρών είχε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης με την Τζώρτζια Μελόνι στην βίλα Παμφίλι, του 17ου αιώνα, όπου η Ιταλίδα πρωθυπουργός υποδέχεται όλους τους ξένους επίσημους. Οι δύο ηγέτες κάθονται δίπλα και στο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο. Ο Μητσοτάκης έχει εκφράσει την συμπάθεια του στην Μελόνι η οποία αν και ξεκίνησε από την άκρα δεξιά τελικά αποδείχτηκε καλή μαθήτρια του Μάριο Ντράγκι.
Στο επίκεντρο βρέθηκε το θέμα το οποίο ενδιαφέρει ιδιαίτερα τους Έλληνες. Κι αυτό είναι τι θα γίνει με τα τρένα ιδιαίτερα στην γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη όπου σημειώθηκε η εθνική τραγωδία των Τεμπών με την σύγκρουση των τρένων, πριν από δύο χρόνια, όπου χάθηκαν 57 άνθρωποι, ηλικίας 18-28 στην πλειονότητα τους.
Ferrari
Για να σας το γράψω απλά, αυτό που συμφώνησαν Μητσοτάκης – Μελόνι είναι ότι μια Ferrari δεν μπορεί να τρέξει σε χωματόδρομο. Δηλαδή, δεν μπορεί η Hellenic Train η οποία είναι θυγατρική των κρατικών ιταλικών σιδηροδρόμων, να στείλει στην Ελλάδα υπερσύγχρονα τρένα, εάν προηγουμένως δεν φτιαχτεί το σιδηροδρομικό δίκτυο. Εφόσον όμως το αποκτήσει η χώρα μας, η Hellenic Train δεν θα έχει κανένα άλλοθι για να καθυστερήσει τις επενδύσεις που δεσμεύτηκε να κάνει. Και την εγγύηση της υλοποίησης των υποσχέσεων ανέλαβαν οι δύο πρωθυπουργοί.
Με το βλέμμα στις κάλπες
Η κυβέρνηση πλήρωσε βαρύ πολιτικό κόστος για τα Τέμπη. Ο πρωθυπουργός αισθάνεται ότι εάν δεν απαντήσει στα βασανιστικά «γιατί» και δεν παραδώσει στους πολίτες ασφαλή και γρήγορα τρένα, δεν θα μπορέσει να ανατρέψει την εικόνα πριν από τις κάλπες. Δεν είναι τυχαίο ότι τα δύο πρώτα τρένα τύπου intercity που θα κάνουν την γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη σε 3.15´ θα έρθουν έως το τέλος του 2026. Στους σχεδιασμούς του Μαξίμου είναι οι πρώτες κάλπες να στηθούν στις αρχές του 2027. Ετσι θα υπάρχει η δυνατότητα να διεξαχθούν μέχρι τρεις εκλογικές αναμετρήσεις συνολικά εάν δεν επιτευχθεί αυτοδυναμία και χρειαστεί κυβέρνηση συνεργασίας. Η Ελλάδα έχει την προεδρία της ΕΕ το β´ εξάμηνο του 2027 και πρέπει μέχρι τότε να έχει κυβέρνηση και να μην είναι ακέφαλη.
23 τρένα
Σύμφωνα με πληροφορίες του LIVENEWS του Νίκου Ευαγγελάτου στο Mega, στη συνάντηση Μητσοτάκη- Μελόνι η Hellenic Train δεσμεύτηκε ότι θα επενδύσει πάνω από 400 εκατομ. ευρώ στα επόμενα χρόνια στους ελληνικούς σιδηροδρόμους. Πιο συγκεκριμένα:
360 εκατομ. ευρώ θα διαθέσει για την αγορά 23 νέων τρένων έως το 2028.
8 τρένα θα είναι τύπου Intercity που θα κάνουν την γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη σε 3.15´.Τα δύο πρώτα θα έρθουν στην Ελλάδα το αργότερο έως τα έλη του 2026.
15 τρένα θα είναι προαστιακού τύπου για μικρότερα δρομολόγια (Πειραιάς – Αεροδρόμιο, Λάρισα- Θεσσαλονίκη κλπ).
60-80 εκατομ. ευρώ θα επενδύσει για εργοστάσιο βάσης συντήρησης
30-40 εκατομ. ευρώ στο Θριάσειο για τα εμπορευματικά
Ελληνικές δεσμεύσεις
Η ελληνική κυβέρνηση δεσμεύτηκε ότι:
Θα έχει ολοκληρώσει τα έργα ύψους 400 εκατ.€ στη Θεσσαλία που κατέστρεψε ο Daniel σε 15 μήνες. Γι’ αυτό το λόγο μετά από απαίτηση των Ιταλών που ήθελαν να έχουν απέναντι τους έναν υπουργό που να εγγυάται ότι αυτά που λέει θα γίνονται, ο Κωνσταντίνος Κυρανάκης με παρέμβαση του αντιπροέδρου της κυβέρνησης Κωστή Χατζηδάκη, πήρε από τον υφυπουργό Υποδομών Νίκο Ταχιάο τις αρμοδιότητες για τα έργα που γίνονται στην Θεσσαλία σε αποκατάσταση των ζημιών στο σιδηροδρομικό δίκτυο.
Θα λειτουργούν σε όλο το δίκτυο τα συστήματα ασφαλείας.
Θα προσληφθεί στρατηγικός επενδυτής συντήρησης που θα εγγυάται την ασφάλεια του δικτύου για 20 χρόνια που είναι η ζωή των τρένων.
Θα δημιουργηθεί ένα σύγχρονο κέντρο εκπαίδευσης του προσωπικού με προσομοιωτές, σε πραγματικές συνθήκες.
Το στοίχημα
Για όλα αυτά ο Κωνσταντίνος Κυρανάκης πέρασε από το υπουργικό συμβούλιο σχετικό νομοσχέδιο. Οι διαπραγματεύσεις με τους Ιταλούς και του Κυρανάκη με τον ομόλογο του Ματέο Σαλβίνι διεξάγονταν υπό την συνεχή εποπτεία του αντιπρόεδρου της κυβέρνησης Κωστή Χατζηδάκη. Στην ουσία οι δύο τους έχουν αναλάβει το δύσκολο πιο δύσκολο στοίχημα της κυβέρνησης Μητσοτάκη όπου θα παιχτεί εν πολλοίς η αξιοπιστία της στη μάχη της κάθαρσης από ένα εθνικό πένθος.
Πενταπλάσιοι επιβάτες
Πριν από τα Τέμπη ταξίδευαν καθημερινά με τρένο Αθήνα – Θεσσαλονίκη γύρω στα 5000 άτομα κατά μέσο όρο. Μετά το δυστύχημα ο αριθμός μειώθηκε σημαντικά. Κινείται γύρω στα 2000. Εάν όμως γίνουν αυτά που υποσχέθηκαν η κυβέρνηση και η Hellenic train, τότε αναμένεται οι καθημερινοί επιβάτες να ξεπεράσουν τους 10.000. Αυτό θα κάνει ελκυστική την επένδυση στους ελληνικούς σιδηρόδρομους. Είναι χαρακτηριστικό ότι σε χώρες όπως η Σλοβενία η οποία διατηρεί από τους καλύτερους σιδηροδρόμους στην Ευρώπη, συγκεντρώνει τις επενδύσεις πολλών σιδηροδρομικών εταιρειών. Ο ανταγωνισμός έφερε στη χώρα 80 ξένες εταιρείες που έχουν αναλάβει διάφορες γραμμές.
Το μενού
Η στήλη εξασφάλισε για σας το μενού από το δείπνο που πρόσφερε η Ιταλίδα πρωθυπουργός στον Κυριάκο Μητσοτάκη. Παρατέθηκε μέσα στις εγκαταστάσεις της βίλας Παμφίλι. Περιελάμβανε τα εξής:
Non Stop
Η πρωθυπουργική αποστολή επέστρεψε χθες το βράδυ στην Αθήνα. Σήμερα το πρωί ο Κυριάκος Μητσοτάκης ανέβηκε και πάλι στο αεροπλάνο για να πετάξει για το Βερολίνο όπου θα συναντηθεί με τον νέο καγκελάριο Μέρτς. Γνωρίζονται από το ευρωπαϊκό λαϊκό κόμμα και διατηρούν φιλικές σχέσεις. Ο Μητσοτάκης είναι ο πρώτος ξένος ηγέτης των οποίων θα υποδεχτεί στην καγκελαρία ο Φρίντριχ Μερτς. Ιταλία και Γερμανία είναι δύο χώρες που έχουν ψηλά στην ατζέντα τους στο μεταναστευτικό αλλά και την κοινή ευρωπαΐκή άμυνα όπως και η Ελλάδα. Ο Ερντογάν θέλει να αγοράσει όπλα και από την Μελόνι και από τον Μερτς και η υπόμνηση του Έλληνα πρωθυπουργού είναι ότι δεν μπορεί ευρωπαϊκές σφαίρες να απειλούν κράτος – μέλος.
Το «μαστίγιο της πλειοψηφίας»
Ο υπουργός Ενέργειας και Περιβάλλοντος Σταύρος Παπασταύρου συνεχίζει το πρόγραμμα των υψηλών συναντήσεων του στην Ουάσιγκτον. Τετ-α-τετ διάρκειας 75 λεπτών -σπάνια διαθέτουν τόσο χρόνο οι Αμερικανοί πολιτικοί- είχε με τον υπουργό Εσωτερικών του Τραμπ, Νταγκ Μπέργκαμ που θεωρείται ο Νο 3 ισχυρός άνδρας στην κυβέρνηση των ΗΠΑ. Ο Μπέργκαμπ είναι επικεφαλής του Εθνικού Συμβουλίου Ενεργειακής Κυριαρχίας στο οποίο συμμετέχουν 8 υπουργοί, γεγονός που υποδηλώνει το μεγάλο ενδιαφέρον του Αμερικανού προέδρου για τον συγκεκριμένο τομέα. Ο Μπέργκσμ εξέφρασε στον Παπασταύρου τις ευχαριστίες του για την στρατηγική συμμαχία με την Ελλάδα.
Majority whip!
Χθες ο υπουργός Ενέργειας συναντήθηκε και με τον γενικό γραμματέα της ΚΟ των Ρεπουμπλικάνων Τζον Μπαράσο στο Κογκρέσο. Το αξίωμα έχει μεγάλη επιρροή. Δεν επιβάλει μόνο την κομματική πειθαρχία αλλά μπορεί να ανακόπτει και νομοσχέδια. Γι αυτό και αποκαλείται Majority whip, δηλαδή πλειοψηφία του μαστίγιου.
Μουσικό ταλέντο
Ο δημοσιογράφος Γιώργος Κουβαράς ήταν να μην ξεκινήσει την μουσική εκπομπή στην ΕΡΤ. Απελευθερώθηκε και ένα παιδικό του όνειρο το έκανε πράξη. Τραγουδάει. Και μάλιστα έχει ωραία φωνή. Δίνει και παραστάσεις. Μετά την βραδιά που αφιέρωσαν στον Μανώλη Μητσιά με την μπάντα «Δεύτερη Ευκαιρία» στην οποία παίζει ντραμς ο Ανδρέας Λοβέρδος ετοίμασε μια ακόμη έκπληξη, στο Μajor Seven.
Όσοι πιστοί προσέλθετε: Ιδού το πρόγραμμα: