Μακρο-οικονομία

Πόσα θα πληρώσουν οι μικρές επιχειρήσεις λόγω της β’ φάσης του συστήματος εμπορίας ρύπων

Αποκαλυπτικές οι εκτιμήσεις του ινστιτούτου IEECP για την επίδραση στη χώρα μας

Πλησιάζει πλέον η στιγμή που θα τεθεί σε ισχύ η δεύτερη φάση του ευρωπαϊκού συστήματος εμπορίας δικαιωμάτων εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, το λεγόμενο ETS 2.0.

Από τις αρχές του 2027, οι καταναλωτές ορυκτών καυσίμων σε Ευρώπη και Ελλάδα πρόκειται να επιβαρυνθούν στους τομείς της θέρμανσης και των μεταφορών, λόγω της επέκτασης εφαρμογής του συστήματος εκπομπών αερίων. Έκθεση που εκπόνησε το Ινστιτούτο Ευρωπαϊκής Ενεργειακής και Κλιματικής Πολιτικής (IEECP) δείχνει ποιες ακριβώς θα είναι οι συνέπειες για τις μικρές επιχειρήσεις της χώρας μας.

Συγκεκριμένα, σε κτίρια όπου λειτουργούν ευάλωτες πολύ μικρές επιχειρήσεις, το μέσο πρόσθετο κόστος υπολογίζεται ότι θα αυξηθεί σημαντικά για όσες χρησιμοποιούν πετρέλαιο θέρμανσης σε σύγκριση με αυτές που χρησιμοποιούν φυσικό αέριο. Πρόκειται για μια επιβάρυνση 80 ευρώ ετησίως στην πρώτη περίπτωση και 40 ευρώ στη δεύτερη για το έτος 2030.

Επιχειρήσεις που διαθέτουν στόλο μεγάλων φορτηγών θα χρειαστεί να πληρώσουν 2.300 – 3.800 ευρώ ετησίως, εφόσον καταναλώνουν ντίζελ.

Οι αντίστοιχες με μικρά φορτηγά θα επωμισθούν 500 ευρώ. Μικρότερη θα είναι η επιβάρυνση σε στόλους με καύσιμο τη βενζίνη, καθώς εκτιμάται σε 140 ευρώ.

Στα ταξί με κινητήρες ντίζελ, αναμένεται ένα επιπλέον κόστος περί τα 850 ευρώ, ενώ στα λεωφορεία 4.200 ευρώ.

Καταλήγοντας, η επίδραση θα είναι εντονότερη στις εταιρείες εκείνες με έντονη μεταφορική δραστηριότητα, επισημαίνει το IEECP. Συνολικά οι πολύ μικρές επιχειρήσεις θα έχουν επιπλέον κόστος 2 δισ. ευρώ για τα καύσιμά τους από την εφαρμογή του ETS 2.0.

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Μακρο-οικονομία
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Μακρο-οικονομία: Περισσότερα άρθρα
Γέφυρα στο Ταμείο Ανάκαμψης μετά το 2026 με μεταφορά πόρων του στo Eυρωπαϊκό Πρόγραμμα Αμυντικής Βιομηχανίας και αδιάθετα ΕΣΠΑ
Ορισμένες δαπάνες που χρηματοδοτούνται από το Σχέδιο Ανάκαμψης ενδέχεται να πραγματοποιηθούν μετά το 2026, ιδίως στην περίπτωση χρηματοοικονομικών μέσων που παρέχουν χρηματοδότηση για επενδύσεις στον ιδιωτικό τομέα
Ένα γαλλικό άρμα μάχης Leclerc
Κομισιόν: Φρένο στην ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας από το τέλος του Ταμείου Ανάκαμψης – Καμπανάκι για ΟΠΕΚΕΠΕ και τουρισμό
Η αύξηση του ΑΕΠ προβλέπεται να μετριαστεί στο 1,7% το 2027, καθώς το RRF (Ταμείο Ανάκαμψης) πλησιάζει στο τέλος του, σημειώνει η φθινοπωρινή έκθεση της Κομισιόν
Falling stock exchange statistics with red arrow on screen. Trade and finance depression concept. 3D Rendering 5
Εκτέλεση κρατικού προϋπολογισμού: Πρωτογενές πλεόνασμα 10,3 δισ. στο δεκάμηνο Ιανουαρίου – Οκτωβρίου
Το πρωτογενές αποτέλεσμα του κρατικού προϋπολογισμού, σε τροποποιημένη ταμειακή βάση, διαμορφώθηκε σε πλεόνασμα ύψους 10,298 δισ. ευρώ, έναντι στόχου για πρωτογενές πλεόνασμα 7,192 δισ. ευρώ
iStock