Τρίτη, 23 Απρ.
21oC Αθήνα

H Toyota δοκιμάζει με… τρεις τροχούς για το Le Mans

H Toyota δοκιμάζει με… τρεις τροχούς για το Le Mans

Η Toyota δοκίμασε την TS050 HYBRID με τρεις τροχούς εν όψει της προετοιμασίας της για το Le Mans, ελπίζοντας ότι και με αυτό έχει πλέον καλύψει κάθε ενδεχόμενο από πράγματα που μπορεί να πάνε στραβά.

Στο πλαίσιο προσομοίωσης ενός αγώνα αντοχής στην πίστα Aragon της Ισπανίας, η ομάδα έβγαλε ένα αυτοκίνητο από τα pits χωρίς τον έναν από τους δύο εμπρός τροχούς ώστε οι μηχανικοί να φτιάξουν ένα σενάριο αντίδρασης ακόμη και σε αυτό το ενδεχόμενο, σε περίπτωση που τους τύχει και αυτό τον Ιούνιο στο Le Mans.

«Κάναμε έναν γύρο με τρεις τροχούς και ζητήσαμε από την ομάδα να καταφέρει να φέρει το αυτοκίνητο πίσω στα pits. Καταλάβαμε έτσι τα προβλήματα που θα προκύψουν αν συμβεί κάτι τέτοιο στον αγώνα, πέρα από το προφανές, ότι λείπει δηλαδή ένας τροχός και ότι γίνεται ζημιά στο πάτωμα και στο αμάξωμα, είδαμε τι συμβαίνει και με το διαφορικό και τα άλλα μηχανικά μέρη», δήλωσε ο Pascal Vasselon, αγωνιστικός διευθυντής της Toyota.

«Φέτος δεν είχαμε τόσο μεγάλη ανάγκη να βάλουμε χιλιόμετρα. Φέτος επικεντρωθήκαμε στην επίλυση προβλημάτων. Πλέον το απρόοπτο δεν είναι και τόσο απρόοπτο, αν και η αδρεναλίνη την ώρα του αγώνα κάνει πιο δύσκολη την αντιμετώπιση διαφόρων καταστάσεων για τις οποίες νομίζεις ότι είσαι προετοιμασμένος», δήλωσε ο Vasselon. Το πρόγραμμα προσομοίωσης καταστάσεων κινδύνου περιελάμβανε επίσης αιφνίδια διακοπή της ραδιοεπικοινωνίας με τα pits και ταυτόχρονη αναπαραγωγή διαφόρων ήχων που συνδέονται με βλάβες, όπως ο θόρυβος που ακούγεται όταν κοπεί ένα ημιαξόνιο ή ο άξονας μετάδοσης.

Ο Vasselon εξήγησε ότι η ξαφνική απώλεια ισχύος που ακινητοποίησε το αυτοκίνητο της ομάδας που πήγαινε για τη νίκη στον προτελευταίο γύρο του αγώνα σχετίζονταν με την απόφαση της Toyota να εξελίξει έναν τούρμπο κινητήρα για το 2016 την τελευταία στιγμή. Και δήλωσε βέβαιος ότι την επόμενη χρονιά δεν θα είχε συμβεί κάτι τέτοιο: «Όταν χάσαμε το κολάρο από το τούρμπο στο intercooler ο εγκέφαλος δεν μπορούσε να διαχειριστεί την κατάσταση και χάσαμε τελείως την ισχύ. Τον επόμενο χρόνο αλλάξαμε το σύστημα και πλέον αν συμβεί κάτι τέτοιο θα έχουμε την ισχύ από την άλλη σειρά κυλίνδρων και θα καταφέρουμε να κάνουμε έναν γύρο με χρόνο περίπου 4 λεπτά αντί 3’20”. Είναι ένα καλό παράδειγμα του πόσο καλά μπορείς να αντιδράσεις στα προβλήματα αν είσαι προετοιμασμένος».

Τα “παραλίγο” της Toyota στο Le Mans
Η Toyota έχει καταφέρει να χάσει το Le Mans ακόμη και όταν αγωνιζόταν μόνη της στην κορυφαία κατηγορία LMP1, πέρσι. Τη νύχτα, ενώ το φανάρι στην έξοδο των pits ήταν κόκκινο, ο Kobayashi είδε κάποιον να του κάνει νόημα να προχωρήσει. Όπως αποδείχτηκε, δεν ήταν κριτής αλλά ένας άλλος οδηγός. Ο Kobayashi παραβίασε το κόκκινο, η ομάδα τον σταμάτησε αμέσως αλλά όταν τελικά ήρθε η ώρα να ξεκινήσει ξανά έκαψε τον συμπλέκτη.

Νωρίτερα το 2016 είχε συμβεί το περιστατικό που περιγράψαμε. Το αυτοκίνητο που οδηγούσε ο Nakajima έχασε την ισχύ του στον προτελευταίο γύρο, ενώ πήγαινε με άνετο προβάδισμα για τη νίκη.

Το 2014 η Toyota είχε κρατήσει ένα μικρό προβάδισμα έναντι της Audi στη διάρκεια της νύχτας, αλλά ένας αισθητήρας της FIA προκαλεί την εγκατάλειψη του πρωτοπόρου Kazuki Nakajima. Η ομάδα είχε προγραμματίσει pitstop για να τον αντικαταστήσει στο τέλος του γύρου που συνέβη το μοιραίο.

Αγώνες Τελευταίες ειδήσεις