Site icon NewsIT
07:08 Τρίτη 4 Νοεμβρίου 2025

Τα μυστήρια ενός εθνικού project ^ Θεσσαλία SOS ^ γιατί «παγώνει» το ενιαίο πιστοποιητικό ενημερότητας ^ στο κυνήγι του «βρώμικου» χρήματος ^ αλλαγή φρουράς στο «Ελ. Βενιζέλος» ^ σκοράρει ψηλά η βιομηχανία στον εξηλεκτρισμό ^ μηνύματα προς Βρυξέλλες ενόψει διατλαντικής συνόδου για την ενέργεια

Τα μυστήρια ενός εθνικού project

Η ελληνική βιομηχανία υπάρχει — αρκεί να της δοθούν τα κατάλληλα κίνητρα και, κυρίως, να υπάρχει η απαραίτητη βούληση για την ισχυροποίησή της. Για παράδειγμα, πόσοι γνωρίζουν ότι υπάρχουν ελληνικές εταιρείες — αρκετές με ιστορία άνω των 90 ετών — που κατασκευάζουν πλαίσια και αμαξώματα αυτοκινήτων; Κι όμως, ο συγκεκριμένος κλάδος όχι μόνο είναι υπαρκτός, αλλά διαθέτει και σπουδαία (εξαγωγική) δραστηριότητα, η οποία θα μπορούσε να ενισχυθεί περαιτέρω. Γι’ αυτό, ο Σύνδεσμος Κατασκευαστών Πλαισίων και Αμαξωμάτων Αυτοκινήτων, με επιστολή του προς τον Πρωθυπουργό Κ. Μητσοτάκη και τον Υπουργό Εθνικής Άμυνας Ν. Δένδια, ζητά να ολοκληρωθεί η διαδικασία για το «Εθνικό Όχημα», η οποία — παρά την περάτωση της αξιολόγησης — εξακολουθεί να εκκρεμεί από το 2023. Το «Εθνικό Όχημα» αποτελεί πρωτοβουλία του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας, που είχε παρουσιαστεί ήδη από το 2020, με στόχο την αντικατάσταση των πεπαλαιωμένων στρατιωτικών φορτηγών γενικής χρήσης — της θρυλικής «καναδέζας». Το σκεπτικό του προγράμματος προβλέπει ότι τμήμα του «εθνικού οχήματος» θα συμπαράγεται, σε ποσοστό τουλάχιστον 30%, στην Ελλάδα. Ωστόσο, αν και πρόκειται για έργο σημαντικής εθνικής σημασίας, το project αυτό παραμένει -μυστήριο γιατί- στα χαρτιά. Και σαν να μην έφτανε αυτό, πληροφορίες της στήλης κάνουν λόγο για παρασκηνιακές πιέσεις υπέρ κατασκευαστή, ο οποίος είχε αξιολογηθεί πολύ χαμηλά από το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας στις δοκιμές για το «Εθνικό Όχημα».

Θεσσαλία SOS

Επιτάχυνση των διαδικασιών για το ζήτημα του Αχελώου ζητά ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας, Δημήτρης Κουρέτας. Όπως τόνισε χθες, σε συνέντευξη Τύπου, «πρέπει να αρχίσει συντεταγμένα και χωρίς άλλη καθυστέρηση η σταδιακή εφαρμογή του ΣΔΛΑΠ Θεσσαλίας, καθώς και του αντίστοιχου της Στερεάς Ελλάδας (ΛΑΠ Αχελώου), ειδικά για το ορεινό τμήμα των Αγράφων, το οποίο υπάγεται στην Περιφέρεια Θεσσαλίας — εκεί όπου τα ημιτελή έργα του Αχελώου παραμένουν εγκαταλειμμένα εδώ και δεκαπέντε χρόνια». «Χωρίς νερό δεν μπορεί να υπάρξει αγροτική παραγωγή και χωρίς αγροτική παραγωγή δεν μπορεί να υπάρξει μέλλον για τη Θεσσαλία, αλλά και για ολόκληρη τη χώρα», σημείωσε ο Περιφερειάρχης, καλώντας την κυβέρνηση «να ενεργοποιηθεί άμεσα για την επανεκκίνηση των έργων Αχελώου». Παράλληλα, παρουσίασε σχέδιο για την αντιμετώπιση των υδατικών κινδύνων της Θεσσαλίας, με αφορμή την επικείμενη εκδίκαση — στις 3 Δεκεμβρίου — της προσφυγής που έχει υποβληθεί στο Συμβούλιο της Επικρατείας για την ακύρωση του Σχεδίου Διαχείρισης Υδάτων (ΣΔΛΑΠ) του Υδατικού Διαμερίσματος Θεσσαλίας. Το μόνο βέβαιο είναι ότι τα σενάρια είναι δυσοίωνα και ο χρόνος έχει τελειώσει.

Αλλαγή φρουράς στο «Ελ.Βενιζέλος»

Ισχυρές επιδόσεις εμφάνισε στο εννεάμηνο του 2025 ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών, ο οποίος πέτυχε αύξηση εσόδων και λοιπών εισοδημάτων κατά 3,5%, στα 526,9 εκατ. ευρώ, αντανακλώντας την άνοδο της κίνησης και την αναπροσαρμογή των τελών. Το προσαρμοσμένο EBITDA διαμορφώθηκε σε 335,6 εκατ. ευρώ, παραμένοντας εντός των στόχων της εταιρείας, ενώ τα καθαρά κέρδη ανήλθαν σε 185,8 εκατ. ευρώ. Η επιβατική κίνηση ανήλθε σε 26,2 εκατ. επιβάτες, αυξημένη κατά 6,7% σε σχέση με το 2024, με ιδιαίτερη ενίσχυση από τις αγορές των ΗΠΑ και της Μέσης Ανατολής. Παράλληλα, προχωρούν σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα τα έργα κατασκευής του πολυώροφου χώρου στάθμευσης και του νέου χώρου στάθμευσης αεροσκαφών, καθώς και η διαγωνιστική διαδικασία για την επέκταση του Κύριου Αεροσταθμού. Να σημειωθεί ότι από την 1η Φεβρουαρίου 2026 τον κ. Γιάννη Παράσχη, ύστερα από 19 χρόνια, στη θέση του CEO θα αντικαταστήσει ο κ. Γιώργος Καλλιμασιάς. Η χρονιά, όπως φαίνεται, κλείνει με μία ακόμη ιστορική αλλαγή σκυτάλης σε επίπεδο C-level, μετά από εκείνη του Μιχάλη Τσαμάζ στον ΟΤΕ.

Στον «πάγο» το ενιαίο πιστοποιητικό ενημερότητας

Επ’ αόριστον αναβάλλεται το μεγαλεπήβολο κυβερνητικό σχέδιο για την κατάργηση της παλιάς φορολογικής και ασφαλιστικής ενημερότητας, μέσα από την ενοποίηση σε ένα νέο, κοινό πιστοποιητικό. Το αρχικό σχέδιο εκπονήθηκε το 2022 και προέβλεπε υλοποίηση έως τον Σεπτέμβριο 2024. Από τότε παρατάθηκε για εντός του 2025 και τώρα μετατίθεται «στις καλένδες», χωρίς να υπάρχει κανένα νέο χρονοδιάγραμμα.

Η εξήγηση για αυτό είναι οι «τεχνικές δυσκολίες». Αρμόδιες πηγές, ωστόσο, με τις οποίες είχε επικοινωνήσει η στήλη, είχαν τονίσει πως το πρόβλημα δεν έγκειται στο τεχνικό «στήσιμο» της εφαρμογής — το οποίο έχει αναλάβει το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης — αλλά στο προηγούμενο βήμα της διαδικασίας, δηλαδή στην αποστολή των αναγκαίων στοιχείων από τις βάσεις δεδομένων των αρμόδιων φορέων.

Στο κυνήγι του «βρώμικου» χρήματος

Γεγονός είναι, πάντως, πως οι δημόσιοι φορείς και οι Αρχές δεν «κάθονται», ειδικά αυτή την περίοδο και μετά την υπόθεση του ΟΠΕΚΕΠΕ. Το οικονομικό επιτελείο έχει κηρύξει τον πόλεμο στην παραοικονομία, που ξεκινά από την απλή φοροδιαφυγή και φτάνει έως το λαθρεμπόριο και το ξέπλυμα «βρώμικου» χρήματος. Σύμφωνα με το Tax Administration Monitor, σχεδόν 1.300 άτομα βρίσκονται υπό έλεγχο από την ΑΑΔΕ και την Αρχή Καταπολέμησης Νομιμοποίησης Εσόδων, με αυξητική τάση στο οκτάμηνο Ιανουαρίου–Αυγούστου 2025. Η Αρχή διαβίβασε στην ΑΑΔΕ 26 φακέλους ύποπτων κινήσεων για περαιτέρω φορολογικό έλεγχο, που αφορούν 177 πρόσωπα. Το δίκτυο είναι εκτεταμένο, καθώς τον Αύγουστο διαβιβάστηκαν 3 υποθέσεις με 53 εμπλεκόμενους, τον Ιούλιο 4 με 26, ενώ τον Μάιο 2 με 44 — αριθμοί που αποκαλύπτουν όχι μεμονωμένους παραβάτες, αλλά ολόκληρα δίκτυα ξεπλύματος.

Σκοράρει ψηλά η βιομηχανία στον εξηλεκτρισμό

Ένα από τα υψηλότερα ποσοστά εξηλεκτρισμού στην Ευρώπη καταγράφει η ελληνική βιομηχανία, σύμφωνα με νέα έκθεση της Schneider Electric. Στην περίπτωση της Ελλάδας, ο δείκτης εξηλεκτρισμού ανέρχεται στο 40%, έναντι 21% του ευρωπαϊκού μέσου όρου και στόχου 35% για το 2030. Η ειρωνεία, βέβαια, είναι ότι η ελληνική βιομηχανία, αν και αποφεύγει το κόστος των ορυκτών καυσίμων, παραμένει αντιμέτωπη με το υψηλό κόστος ηλεκτρικής ενέργειας.

Μηνύματα ΗΠΑ στην Ε.Ε. ενόψει της συνάντησης στην Αθήνα

Εκτός από ελληνικό, η Διατλαντική Σύνοδος P-TEC που θα πραγματοποιηθεί στην Αθήνα στις 6 Νοεμβρίου, παρουσιάζει και έντονο διεθνές ενδιαφέρον. Αυτή τη στιγμή υπάρχουν σημεία έντονης τριβής μεταξύ Βρυξελλών και Ουάσιγκτον στον ενεργειακό τομέα. Ένα από αυτά αφορά τη νέα νομοθεσία αειφορίας της Ε.Ε. και τη στάση των αμερικανικών πετρελαϊκών ομίλων. Ενδεικτικά, η ExxonMobil απείλησε χθες ότι θα αποχωρήσει από την Ευρώπη, εάν εφαρμοστεί το νέο πλαίσιο, το οποίο προβλέπει πρόστιμα 5% επί του ετήσιου τζίρου της. Ο υπουργός Εσωτερικών των ΗΠΑ, Νταγκ Μπέργκαμ, που θα συμμετάσχει στη σύνοδο, έστειλε ήδη το προηγούμενο διάστημα σαφές μήνυμα: τόνισε ότι «η καινοτομία είναι πιο σημαντική από τη ρύθμιση» και ότι «δεν υπάρχει ενεργειακή μετάβαση, αλλά διαρκής ενεργειακή πρόσθεση». Ο ίδιος, μαζί με τον υπουργό Ενέργειας Κρις Ράιτ, αναμένεται να θέσουν αυτά τα στρατηγικά ζητήματα στις επαφές τους με Ευρωπαίους αξιωματούχους.

Τελευταίες ειδήσεις

«Παγώνουν» τα όρια συνταξιοδότησης; Ταμεία Επαγγελματικής Ασφάλισης: Έρχονται (όχι τόσο τολμηρές) αλλαγές πονοκέφαλος η τρέχουσα έλλειψη ρευστότητας η Aegean προσλαμβάνει το χρυσάφι της Αιτωλοακαρνανίας κατεβάζει ρολά (προσωρινά) η Σπιτική Κουζίνα παράταση – εξπρές στο Πόθεν Έσχες φόρτος εργασίας στο ΥΠΟΙΚ λόγω ΣτΕ
Το μήνυμα της μη κοινής ανάληψης του κινδύνου για τα ρωσικά assets η άγνωστη γεω-οικονομία τι σημαίνει η εξαγορά Βακάκη τι μας θυμίζει η εθελούσια της ΔΕΗ ΤΙΤΑΝ: νέα ψήφος εμπιστοσύνης πού είναι η λογιστική μεταρρύθμιση «γκάζια» ΤτΕ σε servicers παιδικές ασθένειες στους έξυπνους μετρητές
Exit mobile version