ΟΠΑΠ: Ξεκίνησε το rebranding
Σε Allwyn μετονομάζεται ο ΟΠΑΠ, του οποίου η διοίκηση, υπό τον Jan Karas (πρόεδρο και CEO), παρουσίασε στους εργαζομένους τον σχεδιασμό για rebranding, με ορίζοντα εφαρμογής τον Ιανουάριο του 2026. Από την παρουσίαση δεν έλειψε το στοιχείο του αιφνιδιασμού, καθώς οι άνθρωποι του ΟΠΑΠ είχαν τη δυνατότητα να δουν από κοντά το θρυλικό showcar της McLaren F1 Team – αυτό που οι περισσότεροι έχουμε δει στη φωτογραφία της καμπάνιας που «τρέχει» αυτή την περίοδο ο ΟΠΑΠ. Το brand Allwyn θα αρχίσει να εμφανίζεται στο retail δίκτυο και στις online πλατφόρμες του ΟΠΑΠ, καθώς και σε διάφορα σημεία επαφής με το κοινό, ενώ οι κοινωνικές πρωτοβουλίες θα συνεχιστούν υπό τη νέα επωνυμία. Σημειώνεται ότι η Eurobank Equities δίνει τιμή-στόχο για τη μετοχή του ΟΠΑΠ τα 19,04 ευρώ και σύσταση «hold».
Τα «καλά» και τα «κακά» του φορολογικού νομοσχεδίου
Όπως επισημαίνουμε τα «καλά» μιας φορολογικής μεταρρύθμισης, έτσι πρέπει να αναδεικνύονται και τα «κακά» – ή, για να είμαστε ακριβείς, οι ελλείψεις. Αυτό ακριβώς κάνει η Οικονομική και Κοινωνική Επιτροπή της Ελλάδας (ΟΚΕ), στις παρατηρήσεις που συνοδεύουν το νομοσχέδιο. Ο θεσμικός συμβουλευτικός οργανισμός του κράτους καταγράφει γνωμοδότηση με περισσότερες από 10 επισημάνσεις, που φτάνουν μέχρι και σε «επιβιώσεις» μνημονιακών νόμων. Ασκείται έντονη κριτική για τα τεκμήρια, το τέλος επιτηδεύματος, την έλλειψη τιμαριθμοποίησης της φορολογικής κλίμακας, αλλά και για τους έμμεσους φόρους — ζητήματα που αποτελούν καθημερινό παράπονο των πολιτών, αλλά δεν περιλαμβάνονται σε αυτό το φορολογικό νομοσχέδιο.
Παράταση για δύο οδικά ΣΔΙΤ
Για ένα μήνα θα παραταθεί η διαδικασία υποβολής δεσμευτικών προσφορών για δύο μεγάλα οδικά έργα που προωθούνται μέσω ΣΔΙΤ στη Βόρεια Ελλάδα. Πρόκειται για τον κάθετο οδικό άξονα Δράμα – Αμφίπολη (Παλαιοκώμη) και για την αναβάθμιση του οδικού άξονα που συνδέει τη Θεσσαλονίκη με την Έδεσσα. Η υποβολή των δεσμευτικών προσφορών είχε προγραμματιστεί για σήμερα, ωστόσο, όπως όλα δείχνουν, θα μετατεθεί για ένα μήνα. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι τα δύο έργα αναμένεται να προσελκύσουν ισχυρό επενδυτικό ενδιαφέρον, κάτι που θα φανεί στα τέλη Νοεμβρίου.
Μέτρα για τη λειψυδρία
Σήμερα ανακοινώνονται τα πολυαναμενόμενα μέτρα για την αντιμετώπιση της λειψυδρίας, με τα υφιστάμενα αποθέματα των ταμιευτήρων να επαρκούν, εφόσον δεν υπάρξουν βροχοπτώσεις, μόλις για έναν μήνα ακόμη. Τα μέτρα θα εξειδικεύσουν ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Σταύρος Παπασταύρου και ο CEO της ΕΥΔΑΠ Χάρης Σαχίνης, αμέσως μετά την εκδήλωση που θα πραγματοποιηθεί το πρωί, με αφορμή τη συμπλήρωση ενός αιώνα ζωής της εταιρείας ύδρευσης και αποχέτευσης. Μένει να φανεί ο χρονικός ορίζοντας υλοποίησης των έργων, δεδομένου ότι έχουν προηγηθεί πολλά χρόνια απραξίας.
Ανεβάζουν ταχύτητα στο υδρογόνο οι Άγγλοι της Hive Energy
Μεγάλο έργο πράσινης ενέργειας υλοποιεί στον Δομοκό η αγγλική Hive Energy, μέσω θυγατρικής της. Το σχέδιο προβλέπει την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών ισχύος 200 MW σε συνδυασμό με μπαταρίες 100 MW, καθώς και τη δυνατότητα παραγωγής υδρογόνου 50 MW. Πλέον, μέσω νέας αίτησης που υπέβαλε η εταιρεία, η ισχύς του υδρογόνου διπλασιάζεται στα 100 MW, με τη Hive να ποντάρει ιδιαίτερα στη συγκεκριμένη τεχνολογία, η οποία βρίσκεται ακόμη στα «γεννοφάσκια» της στη χώρα μας.
Έρχονται εξελίξεις στα δίκτυα
Η Κομισιόν έχει πλέον πάρει ζεστά το ζήτημα του ενεργειακού κόστους και των προβλημάτων που αντιμετωπίζει ιδίως η Νοτιοανατολική Ευρώπη. Μέσα στο επόμενο δίμηνο αναμένεται να παρουσιάσει πρωτοβουλίες για την ανάπτυξη των δικτύων και των ηλεκτρικών διασυνδέσεων. Παράλληλα, στις αρχές του 2026 προγραμματίζεται η έκδοση νέας «λευκής βίβλου» για την αρχιτεκτονική της αγοράς ηλεκτρισμού, η οποία θα εμβαθύνει στα υφιστάμενα προβλήματα. Εν μέσω αυτών των ευρωπαϊκών διεργασιών, παραμένει ανοικτό το ενδεχόμενο Αύξησης Μετοχικού Κεφαλαίου (ΑΜΚ) στον ΑΔΜΗΕ, κάτι που η αγορά θεωρεί επιβεβλημένο, λόγω της κλίμακας των επενδύσεων που καλείται πλέον να φέρει εις πέρας ο διαχειριστής.
Πώς θα ανταποκριθούν οι «μικροί» στις μηνιαίες δηλώσεις ΦΠΑ
Στο πλαίσιο της αλλαγής της φορολογικής πραγματικότητας εντάσσεται και η υποχρεωτική μετάβαση σε μηνιαίες δηλώσεις ΦΠΑ, αντί των καθιερωμένων τριμηνιαίων, μέτρο που τίθεται σε εφαρμογή από αυτόν τον μήνα. Παρά τα προφανή οφέλη για την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής και τον καλύτερο έλεγχο των εσόδων, υπάρχουν και «αγκάθια», κυρίως για τις μικρές επιχειρήσεις. Το πρόσθετο διοικητικό βάρος μεταφράζεται σε κόστος, σε χρόνο και χρήμα. Εκεί που ο μικρός επιχειρηματίας συνεργαζόταν με τον λογιστή του μία φορά το τρίμηνο, τώρα θα πρέπει να το κάνει κάθε μήνα – με ό,τι αυτό συνεπάγεται από οικονομικής και οργανωτικής πλευράς.