Βιομηχανία: Κι όμως η ενέργεια δεν είναι το πρόβλημα

Μπορεί η κυβέρνηση να έχει στρέψει τελευταία την προσοχή της στο ενεργειακό κόστος της βιομηχανίας, ωστόσο αυτό δεν είναι το μοναδικό μεγάλο της πρόβλημα. Στην ομιλία του την περασμένη εβδομάδα, σε συνέδριο του ΣΒΕ, ο διοικητής της ΤτΕ Γιάννης Στουρνάρας τόνισε πως «το 75% των επενδύσεων χρηματοδοτείται με ίδια κεφάλαια – ποσοστό αισθητά υψηλότερο από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο». «Αυτή η εξάρτηση από ίδιους πόρους (…) αναδεικνύει την ανάγκη ενίσχυσης εναλλακτικών μορφών χρηματοδότησης, ιδίως μέσω των κεφαλαιαγορών και στοχευμένων χρηματοδοτικών εργαλείων», συμπλήρωσε ο κ. Στουρνάρας.

Πολύ σκληρός για να πεθάνει ο Τραμπ(ισμός) – Η προφητεία Μερτς

Μπορεί ορισμένοι στις Βρυξέλλες, όπως πληροφορείται η στήλη, να ελπίζουν στη σταδιακή απαλλαγή από τον Τραμπ και τον «τραμπισμό» με τις επερχόμενες ενδιάμεσες εκλογές στις ΗΠΑ, το φθινόπωρο του 2026, αλλά ο Γερμανός Καγκελάριος Φρίντριχ Μερτς (ο οποίος δεν τα πάει και άσχημα με τον Τραμπ) έχει διαφορετική άποψη. Σε επιχειρηματικό συνέδριο (Schwarz Ecosystem Summit) την περασμένη εβδομάδα, δήλωσε ευθέως πως «οι αλλαγές που βλέπουμε αυτή τη στιγμή στις ΗΠΑ δεν ήρθαν από τη μια μέρα στην άλλη και δεν θα εξαφανιστούν από τη μια μέρα στην άλλη. Δεν θα εξαφανιστούν ξαφνικά με τις επόμενες εκλογές».

Γερμανο-βρετανικός «άξονας»;

Στο ίδιο συνέδριο ο Μερτς ανέφερε ότι αποτελεί «μεγάλη του λύπη» που η Βρετανία δεν είναι πλέον μέλος της ΕΕ. Δεν είναι μάλιστα η πρώτη φορά που εκφράζει δημόσια τη λύπη του για το Brexit. Η στήλη σημειώνει πως όποτε αναφέρεται στην ΕΕ, ο ηγέτης της μεγαλύτερης οικονομίας της ευρωζώνης δεν παραλείπει να ρίξει και ένα «δάκρυ» για την αποχώρηση της Βρετανίας. Δεν μένει, ωστόσο, μόνο στα λόγια: έχει υπογράψει συνθήκη συνεργασίας με τη Βρετανία (την πρώτη μεταπολεμικά) και δύσκολα θα βρει κανείς άλλον Ευρωπαίο ηγέτη –πέραν του ίδιου και του Στάρμερ– τόσο πρόθυμο να συνεργαστεί με τον Τραμπ σε όλα τα πεδία, και πρωτίστως στο αμυντικό. Λέτε η στροφή της Ευρώπης προς τον πόλεμο να φέρει έναν γερμανο-βρετανικό άξονα στη θέση του «ειρηνικού» γαλλο-γερμανικού;

Ανοδικά η Cosmodata

Σταθερούς ρυθμούς ανάπτυξης καταγράφει η Cosmodata, όπως προκύπτει από τα οικονομικά αποτελέσματα για το 2024. Ο κύκλος εργασιών αυξήθηκε κατά 6,49% και ανήλθε σε 37,77 εκατ. ευρώ, ενώ το μικτό κέρδος βελτιώθηκε σημαντικά (+27%), ενισχύοντας το περιθώριο κερδοφορίας. Τα κέρδη προ φόρων παρέμειναν σχεδόν αμετάβλητα, φτάνοντας τα 1,06 εκατ. ευρώ, με τον δείκτη EBITDA να διαμορφώνεται στο 3,94% έναντι 4,30% το 2023, δείχνοντας ήπια συμπίεση στα λειτουργικά περιθώρια. Τα έξοδα διοίκησης αυξήθηκαν κατά 35%, γεγονός που περιόρισε την πλήρη αξιοποίηση της αύξησης πωλήσεων. Η καθαρή θέση ενισχύθηκε κατά 2,8% στα 3,22 εκατ. ευρώ, ενώ οι συνολικές υποχρεώσεις μειώθηκαν ελαφρά, βελτιώνοντας τη διάρθρωση του ισολογισμού. Συνολικά, η εταιρεία εμφανίζει ικανοποιητική οικονομική εικόνα, διατηρώντας επαρκή ρευστότητα (2,27 εκατ. ευρώ ταμειακά διαθέσιμα) και επιλέγοντας να διανείμει μέρισμα 800.000 ευρώ, στοιχείο που δείχνει εμπιστοσύνη στη μελλοντική της κερδοφορία

Ayvens: Το deal με ALD έφερε υψηλές ταχύτητες

Μένοντας στις οικονομικές επιδόσεις των μη εισηγμένων εταιρειών, υψηλή διψήφια ανάπτυξη κατέγραψε η Ayvens Greece (πρώην LeasePlan Hellas) το 2024, αν και οι μακροοικονομικές συνθήκες υπήρξαν δύσκολες. Ο κύκλος εργασιών αυξήθηκε κατά 46,8%, στα 346,8 εκατ. ευρώ, χάρη στη σημαντική επέκταση του στόλου (+24,6%, σε 59.877 οχήματα) και στις συνέργειες από τη συγχώνευση με την ALD Automotive. Η εταιρεία δηλαδή, κερδίζει μερίδιο αγοράς και αξιοποιεί τις οικονομίες κλίμακας. Τα κέρδη μετά φόρων διαμορφώθηκαν σε 34,7 εκατ. ευρώ, ενισχυμένα κατά 11% λόγω υψηλότερης κερδοφορίας από την πώληση μεταχειρισμένων οχημάτων και βελτιωμένης απόδοσης υπηρεσιών. Η καθαρή θέση αυξήθηκε στα 195,8 εκατ. ευρώ, ενισχύοντας τη χρηματοοικονομική ευρωστία, ενώ ο δανεισμός (κυρίως ενδοομιλικός) ανήλθε σε 850,9 εκατ. ευρώ, χρηματοδοτώντας επενδύσεις στόλου. Η διοίκηση παραμένει αισιόδοξη για το 2025, θέτοντας στόχο την περαιτέρω αύξηση του μεριδίου αγοράς, τη μείωση λειτουργικών εξόδων και την ενίσχυση της κερδοφορίας μέσω καλύτερης διαχείρισης υπολειμματικών αξιών. Θα λέγαμε ότι η Ayvens βρίσκεται σε φάση επιθετικής ανάπτυξης, με καλή κερδοφορία και σημαντική τοποθέτηση στην αγορά, αλλά θα πρέπει να συνεχίσει να διαχειρίζεται προσεκτικά τον αυξημένο δανεισμό.

Η ισχυρή ρευστότητα της ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ

Ακτινογραφία αποτελεσμάτων Νο3. Αυτή τη φορά για την ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ, η οποία το 2024 παρουσίασε σημαντική αύξηση εσόδων (27,4 εκατ.), με ισχυρή συμβολή από υπηρεσίες (17 εκατ. ευρώ), ύδρευση (4,7 εκατ. ευρώ) και πωλήσεις οικοπέδων (3,5 εκατ. ευρώ). Παρά τη βελτίωση μικτού περιθωρίου (30,3%), η απομείωση συμμετοχής σε συγγενείς εταιρείες οδήγησε σε ζημίες μετά φόρων 0,39 εκατ. ευρώ, μειώνοντας οριακά τα ίδια κεφάλαια σε €194,1 εκατ. Ωστόσο, η εταιρεία διατηρεί πολύ υψηλή ρευστότητα (59 εκατ. διαθέσιμα, δείκτης άμεσης ρευστότητας >500%) και χαμηλή μόχλευση (υποχρεώσεις/ίδια κεφάλαια 21%). Το επενδυτικό της πλάνο ύψους 50,4 εκατ. επεκτείνεται, με έμφαση σε νέα επιχειρηματικά πάρκα, αναβαθμίσεις υφιστάμενων υποδομών μέσω RRF και ενεργειακά έργα (ΑΠΕ). Οι προοπτικές κρίνονται θετικές, καθώς η διοίκηση επιδιώκει να λειτουργήσει ως “one-stop shop” για τις εγκατεστημένες επιχειρήσεις και να αυξήσει τα επαναλαμβανόμενα έσοδα μέσω δικαιωμάτων επιφανείας και υπηρεσιών διαχείρισης. Συνολικά, η ΕΤΒΑ ΒΙ.ΠΕ. παραμένει ισχυρός παίκτης στον χώρο των επιχειρηματικών πάρκων, με υγιή κεφαλαιακή βάση και ξεκάθαρη στρατηγική ανάπτυξης.

Η παγίδα των επιδομάτων

Η κυβέρνηση στοχεύει να αντισταθμίσει τις επιπτώσεις της ακρίβειας μέσω ενίσχυσης των εισοδημάτων των πολιτών. Το επόμενο διάστημα θα διοχετευτούν στην οικονομία 2,5 δισ. ευρώ για να «γεμίσουν» οι κουμπαράδες των νοικοκυριών. Εδώ όμως κρύβεται η παγίδα: σύμφωνα με στελέχη του ΥΠΟΙΚ, το οικονομικό επιτελείο αναμένει ότι αυτός ο πακτωλός χρημάτων θα προκαλέσει νέες πληθωριστικές πιέσεις. Η αύξηση της κατανάλωσης θα ανοίξει την όρεξη στα «κοράκια» της αισχροκέρδειας, γι’ αυτό οι μηχανισμοί του υπ. Ανάπτυξης θα πρέπει να είναι έτοιμοι να παρέμβουν ώστε οι ενισχύσεις να μην χαθούν σε ένα σπιράλ μισθών, τιμών και αισχροκέρδειας.

Boost στη «ραχοκοκαλιά» του φυσικού αερίου

Οι διασυνδέσεις με τις γειτονικές χώρες είναι σημαντικές, αλλά εξίσου κρίσιμη είναι και η αναβάθμιση του εγχώριου δικτύου φυσικού αερίου που διαχειρίζεται ο ΔΕΣΦΑ. Η εταιρεία προκήρυξε χθες διαγωνισμό ύψους 115 εκατ. ευρώ για την προμήθεια σωλήνων για τον αγωγό υψηλής πίεσης Καρπερή –  Κομοτηνή, μήκους 215 χλμ. Σύμφωνα με τον ΔΕΣΦΑ, ο αγωγός θα ενισχύσει τις ροές στο ελληνικό σύστημα και θα είναι έτοιμος να μεταφέρει και υδρογόνο.

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
αποCRYPTOγράφος
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας