Σήμερα, Παρασκευή 6 Ιουνίου 2025, οι υποψήφιοι των ΓΕΛ στις Πανελλήνιες εξετάσεις εξετάζονται σε Ιστορία (Ο.Π. Ανθρωπιστικών Σπουδών), Οικονομία (Ο.Π. Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής) και Φυσική (Ο.Π. Θετικών Σπουδών και Σπουδών Υγείας).
Τα σημερινά θέματα των Πανελλαδικών Εξετάσεων στην ΙΣΤΟΡΙΑ.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Το newsit.gr, σε συνεργασία με τον «Όμιλο Φροντιστηρίων ΔΙΑΚΡΟΤΗΜΑ», θα δημοσιεύει τα θέματα και τις απαντήσεις τους καθ’ όλη τη διάρκεια των Πανελλαδικών Εξετάσεων 2025. Προτεινόμενες λύσεις και απαντήσεις σε όλα τα θέματα και τα εξεταζόμενα μαθήματα μπορείτε να δείτε στην ειδική σελίδα στο Διακρότημα.
Εκτιμήσεις για το μάθημα της Ιστορίας
«Τα θέματα στην ιστορία κατεύθυνσης αξιολογούνται ως ιδιαίτερα απαιτητικά για μια ακόμη χρονιά.
Καλύπτουν το σύνολο σχεδόν της διδαχθείσης ύλης και έχουν κατανεμηθεί ισόποσα, αναλογικά με τα κεφάλαια του σχολικού βιβλίου.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Είναι διαβαθμισμένα, ωστόσο το επίπεδο δυσκολίας τους γενικά κρίνεται ιδιαίτερα υψηλό.
Επιπλέον, ο όγκος των απαντήσεων ίσως δημιουργήσει πρόβλημα στη διαχείριση του χρόνου από τους μαθητές.
Εν κατακλείδι, θεωρούμε ότι το μάθημα της Ιστορίας, εξαιτίας της πρωτοτυπίας και της δυσκολίας των φετινών θεμάτων, θα επηρεάσει αρνητικά την απόδοση των υποψηφίων.
ΓΕΩΡΓΕΛΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ
ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑ ΔΙΑΚΡΟΤΗΜΑ»
Σε ανακοίνωσή του το υπουργείο Παιδείας έκανε γνωστό ότι από τις φετινές Πανελλήνιες εξετάσεις θα εισαχθούν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση 68.788 τελειόφοιτοι.
Πρόκειται για ένα αριθμό ελάχιστα μικρότερο από εκείνον της περσινής σχολικής χρονιάς κατά την οποία μπήκαν στις σχολές 68.851 φοιτητές.
Μέχρι την Τετάρτη 25 Ιουνίου αναμένεται και η έκδοση των βαθμολογιών των μαθημάτων ΓΕΛ και ΕΠΑΛ της πρώτης φάσης, που αφορά την πλειονότητα όσων διαγωνίζονται στις Πανελλήνιες 2025.
Πώς εξετάζεται το μάθημα της Ιστορίας
Η Ιστορία ως μάθημα Προσανατολισμού, εξετάζεται με συνδυασμό ερωτήσεων, οι οποίες ταξινομούνται σε δύο ομάδες.
α) Στην πρώτη ομάδα περιλαμβάνονται δύο θέματα που μπορούν να αναλύονται σε ερωτήσεις με τις οποίες ελέγχονται οι ιστορικές γνώσεις των υποψηφίων (ιστορικές έννοιες, ιστορικά γεγονότα, χρονολογίες, δράση ιστορικών προσώπων, κοινωνικά, οικονομικά, πολιτικά και πολιτιστικά φαινόμενα, κ.τ.λ.) και η κατανόησή τους.
β) Στη δεύτερη ομάδα περιλαμβάνονται δύο (2) τουλάχιστον θέματα που απαιτούν σύνθεση ιστορικών γνώσεων και κριτική ικανότητα (αξιολογήσεις ιστορικών γεγονότων ή ιστορικών προσώπων, ανάλυση αιτιών ή συνθηκών που συντέλεσαν στη διαμόρφωση και εξέλιξη σημαντικών ιστορικών φαινομένων κ.τ.λ.). Στην περίπτωση αυτή μπορούν να χρησιμοποιούνται και ερωτήσεις επεξεργασίας ιστορικού υλικού, το οποίο δίνεται στους υποψηφίους σε φωτοτυπία. Το υλικό αυτό αφορά γραπτές ιστορικές πηγές, εικαστικά έργα, χάρτες, δια- γράμματα κ.τ.λ. που χρησιμοποιούνται ως αποδεικτικά στοιχεία ή ως μέσα άντλησης στοιχείων για την εξαγωγή ιστορικών συμπερασμάτων.
Η βαθμολογία κατανέμεται κατά 50% σε καθεμία από τις ομάδες αυτές. Η κατανομή της βαθμολογίας στις ερωτήσεις κάθε ομάδας, μπορεί να διαφοροποιείται ανάλογα με το βαθμό δυσκολίας σε καθεμία από αυτές, η οποία καθορίζεται κατά τη διατύπωση των θεμάτων και ανακοινώνεται στους υποψηφίους γραπτώς.