Ελλάδα

Στο “στόχαστρο” οι πλατφόρμες για online παραγγελία φαγητού!

Στο "μικροσκόπιο" μπαίνουν οι πλατφόρμες online παραγγελίας φαγητού. Τι ήταν αυτό που "θορύβησε"τις αρμόδιες υπηρεσίες. Αλλαγές στο πλαίσιο λειτουργίας ζητά ο Συνήγορος του Καταναλωτή.

Στο στόχαστρο του Συνηγόρου του Καταναλωτή βρίσκονται οι πλατφόρμες για ηλεκτρονική παραγγελία φαγητού μετά από καταγγελία και την επιβολή προστίμου σε επιχείρηση συνεργαζόμενη με τέτοια πλατφόρμα.

Το θέμα προέκυψε μετά από καταγγελία καταναλωτή, συστηματικού χρήστη πλατφόρμας που παρέχει υπηρεσίες online παραγγελιών φαγητού, ο οποίος προσέφυγε στον Συνήγορο του Καταναλωτή, έχοντας διαπιστώσει ότι οι τιμές των προϊόντων που προμηθευόταν από συγκεκριμένη, συνεργαζόμενη με την πλατφόρμα, επιχείρηση εστίασης ήταν υψηλότερες, σε σύγκριση με τις τιμές που ίσχυαν για πώληση εντός του φυσικού της καταστήματος.

Σημειώνεται ότι αυτή η πρακτική συνιστά αγορανομική παράβαση και συνεπάγεται την επιβολή κυρώσεων, δεδομένου ότι απαγορεύεται από τον νόμο να υπάρχουν ή να προκύπτουν με οποιονδήποτε τρόπο σε ένα κατάστημα διαφορετικές τιμές πώλησης των αγαθών.

Στο πλαίσιο αυτό, σύμφωνα με πληροφορίες του ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο Συνήγορος του Καταναλωτή συνεργάστηκε για τη διερεύνηση της υπόθεσης με το αρμόδιο τμήμα Εμπορίου της οικείας Περιφερειακής Ενότητας, η οποία και προέβη σε καταλογισμό προστίμου στην ελεγχόμενη επιχείρηση, ύστερα από τη διενέργεια ελέγχων που επιβεβαίωσαν τους καταγγελτικούς ισχυρισμούς του καταναλωτή.

Νέο πλαίσιο δράσης

Παράλληλα, λαμβάνοντας υπόψη ότι οι υπηρεσίες ηλεκτρονικών παραγγελιών φαγητού μέσω πλατφόρμας γίνονται ολοένα πιο δημοφιλείς, καθώς και ότι ανάλογα φαινόμενα παράνομων πρακτικών καθιστούν αναγκαία την αποτελεσματικότερη προστασία των δικαιωμάτων των καταναλωτών, ο Συνήγορος του Καταναλωτή απηύθυνε σύσταση στην εταιρεία που διαχειρίζεται τη συγκεκριμένη πλατφόρμα, υποδεικνύοντας την ανάγκη διενέργειας εκτεταμένων δειγματοληπτικών ελέγχων επί των τιμοκαταλόγων των συνεργαζόμενων επιχειρήσεων, προκειμένου να διασφαλίζεται ότι οι τιμές των προϊόντων τους είναι ίδιες με εκείνες που ισχύουν για πώληση εντός των καταστημάτων τους και να αποφεύγονται, έτσι, περιστατικά αθέμιτων και κρυφών χρεώσεων εις βάρος των ανυποψίαστων καταναλωτών.

Η Αναπληρώτρια Συνήγορος του Καταναλωτή Αθηνά Κοντογιάννη ανέφερε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι “Ο Συνήγορος του Καταναλωτή παρακολουθεί το θέμα σε ό,τι αφορά γενικότερα τις ηλεκτρονικές πλατφόρμες, ώστε, εάν παρατηρηθεί συστηματικότητα τέτοιων παραβατικών φαινόμενων, να παρέμβει με πιο στοχευμένες Συστάσεις, και σε συνεργασία με τις αρμόδιες εποπτικές αρχές, προς τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στη συγκεκριμένη αγορά. Στόχος παραμένει πάντοτε είναι η αποτελεσματικότερη προστασία των καταναλωτών από τις κάθε είδους αθέμιτες εμπορικές πρακτικές”.

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Ελλάδα
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Ελλάδα: Περισσότερα άρθρα
Καιρός σήμερα: Ανεβαίνει η θερμοκρασία σε όλη τη χώρα – Βροχές στη δυτική Κρήτη
Οι άνεμοι θα είναι αρχικά μεταβλητοί 3 με 4, βαθμιαία θα πνέουν βορειοδυτικοί με την ίδια ένταση, τοπικά στα βόρεια πελάγη 5 μποφόρ και στο νοτιοανατολικό Αιγαίο από το απόγευμα έως 6 μποφόρ
Καιρός
«Στα 17 μου πήγα με 45άρα, ήταν τέλεια» έγραφε 56χρονος από τη Φθιώτιδα σε ανήλικη - Του επιβλήθηκε 3ετής ποινή φυλάκισης
Η υπόθεση έγινε γνωστή τον Απρίλιο του 2020, όταν ο τότε 56χρονος άνδρας, προσπάθησε να έρθει σε επαφή με 14χρονη μαθήτρια που του είχε κάνει αίτημα φιλίας μέσω social media
Φθιώτιδα: «Στα 17 μου πήγα με 45άρα, ήταν τέλεια» έγραφε 56χρονος σε ανήλικη – Του επιβλήθηκε 3ετής ποινή φυλάκισης
Στην εντατική ένας 12χρονος μετά από αιματηρό επεισόδιο μαθητών στην Τρίπολη - Βίντεο από τη στιγμή της συμπλοκής
Οι δύο ανήλικοι κατάφεραν τραύματα από μαχαίρι ο ένας στον άλλο - Αιτία του επεισοδίου φέρεται να ήταν προσβλητικά σχόλια για μια κοπέλα, φίλη του ενός από τους δύο μαθητές
Συμπλοκή μαθητών στην Τρίπολη
26