Ελλάδα

Τέμπη: «Δεν χρησιμοποιήθηκαν οι δυο λέξεις «κλειδιά» τη μοιραία νύχτα» λέει πρώην διευθυντής ασφαλείας της ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Για λέξεις «κλειδιά» στη γλώσσα των σιδηροδρομικών που δεν χρησιμοποιήθηκαν τη μοιραία νύχτα στα Τέμπη κάνει λόγο ο Χρήστος Ρετσινάς, πρώην διευθυντής ασφάλεια κυκλοφορίας αμαξοστοιχιών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

«Όταν κάνεις κυκλοφορία, είτε είσαι σταθμάρχης, είτε είσαι μηχανοδηγός, υπάρχουν δύο λέξεις κλειδιά “κανονικά και άνοδος” “αντίθετα και κάθοδος”. Κανένας δεν τις είπε. Άρα δεν εφαρμόστηκε ο Γενικός Κανονισμός Κυκλοφορίας», τόνισε ο κ. Ρετσινάς στην ΕΡΤ, σχολιάζοντας τους ηχογραφημένους διαλόγους το μοιραίο βράδυ του δυστυχήματος στα Τέμπη, που είδαν το φως της δημοσιότητας.

Για το κλίμα χαλαρότητας που διαφαίνεται στους διαλόγους ξεκαθάρισε πως  «αυτό είναι ευθύνη των εταιρειών. Ποτέ δεν υπήρχε πρωτόκολλο επικοινωνίας αλλά και να υπήρχε δεν θα το ακολουθούσαν. Το θέμα είναι να αυστηροποιηθούν οι εσωτερικοί κανονισμοί λειτουργίας των εταιρειών και όταν έχουμε τέτοιες συμπεριφορές να πηγαίνουν απευθείας στο πειθαρχικό και να απολύονται».

Για το γεγονός πως ο μηχανοδηγός της επιβατικής τρένου προσπαθούσε να μιλήσει από το κινητό του τηλέφωνο με πιθανούς μηχανοδηγούς του εμπορικού τρένου, ο κ. Ρετσινάς έκανε λόγο για έλλειμμα στη λειτουργία της εταιρείας καθώς όπως είπε «θα έπρεπε να υπάρχει η δυνατότητα στους μηχανοδηγούς της Hellenic Train να μπορούν να επικοινωνήσουν με τηλεφωνικό κέντρο δικό τους 24 ώρες το 24ωρο».

Μάλιστα όπως τόνισε χαρακτηριστικά «η ουσία είναι ότι αυτά τα πολυδιαφημισμένα τρένα που ήρθαν, δεν είναι συμβατά με το σύστημα»

Για τον έναν από τους δύο άλλους σταθμάρχες που φέρεται να έφυγε νωρίτερα και να μην παρέμεινε έως τις 23:00, στον σταθμό στη Λάρισας σημείωσε πως «δεν ήταν έμπειρος. Ήταν ένας από τους συμβασιούχους που είναι με μπλοκάκι και δεν πληρώνονται υπερωρίες. Κανονικά σχόλαγε στις 22:00».

Όμως για τον δεύτερο σταθμάρχη, τον μόνιμο και πιο έμπειρο σχολίασε πως «όφειλε να καθίσει μέχρι τις 23:00. Εγώ θα καθόμουν μία ώρα παραπάνω για να διώξω τα τρένα».

Για τον προφυλακισμένο σταθμάρχη επανέλαβε ότι «δεν ήξερε να κάνει αυτόματη χάραξη δρομολογίου» και πως «είναι παραμύθια οι δικαιολογίες του για το κλειδί».

Και κατέληξε λέγοντας πως «η έρευνα πρέπει να προχωρήσει σε βάθος. Φταίνε όλοι» και πως «δέχομαι επιθέσεις επειδή μιλάω για τις δικλείδες ασφαλείας που αφαίρεσε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ».

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Ελλάδα
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Ελλάδα: Περισσότερα άρθρα
Έμπειρος ορειβάτης από την Πάτρα μεταξύ των τεσσάρων νεκρών από την χιονοστιβάδα στα Βαρδούσια Όρη – Τελευταία στιγμή δεν πήγε μαζί τους και πέμπτος
Οι επαγγελματικές υποχρεώσεις κράτησαν μακριά από το βουνό τον 5ο της παρέας και σώθηκε - Ήταν εκείνος που ειδοποίησε τις αρχές ότι οι φίλοι του αγνοούνται
ΦΩΤΟ tempo24.news
Ένα κρυμμένο μπιτόνι πρόδωσε τον γιο της Ελένης Παπαδοπούλου που συνελήφθη για τη δολοφονία της - «Σχέδιο σε 3 φάσεις» περιγράφει η Αγγελική Νικολούλη
Σύμφωνα με την Αγγελική Νικολούλη που ερεύνησε σε βάθος την υπόθεση μέσα από την εκπομπή της, «πέρα από τα χάπια, της προκάλεσε ασφυκτικό θάνατο και έβαλε φωτιά»
Ελένη Παπαδοπούλου: Ένα κρυμμένο μπιτόνι πρόδωσε τον γιο της που συνελήφθη για τη δολοφονία της – «Σχέδιο σε 3 φάσεις» περιγράφει η Αγγελική Νικολούλη
«Ετοιμάσαμε την τελευταία της βαλίτσα, δεν γύρισε ποτέ» λέει ο σύντροφος της 42χρονης αεροσυνοδού του μοιραίου Falcon
Την ίδια ώρα, οι τουρκικές αρχές εξετάζουν κάμερες ασφαλείας, προκειμένου να δουν αν υπήρξε εξωτερική παρέμβαση από τρίτους πριν από τη μοιραία πτήση
Μαρία Παππά