Site icon NewsIT
11:01 | 16.07.25

Air India: Σχέδια για κάμερες στα πιλοτήρια μετά την αεροπορική τραγωδία – «Δεν μπορεί να μεταδίδεται ο θάνατος πιλότου στις ειδήσεις»

H ουρά του αεροπλάνου που συνετρίβη στην Ινδία

H ουρά του αεροπλάνου που συνετρίβη στην Ινδία REUTERS/Adnan Abidi

Newsit Newsroom

Οι κάμερες θα λειτουργούν συμπληρωματικά των συσκευών καταγραφής φωνής και δεδομένων πτήσης στο πιλοτήριο - Αντιδρούν οι χειριστές

Η συντριβή του αεροσκάφους της Air India με τους 260 νεκρούς (241 επιβαίνοντες και 19 άτομα στο έδαφος) και τα ερωτήματα που παραμένουν αναπάντητα για τους χειρισμούς των πιλότων άνοιξαν τη συζήτηση για την τοποθέτηση καμερών στο πιλοτήριο των αεροσκαφών προκειμένου να καταγράφουν όλα όσα συμβαίνουν εκεί κατά τη διάρκεια της πτήσης.

Σύμφωνα με το Reuters η τραγωδία της Air India μπορεί να αλλάξει τα δεδομένα των πτήσεων. Η τοποθέτηση βιντεοκαμερών στα πιλοτήρια των αεροσκαφών είναι μία συζήτηση που απασχολεί τον κλάδο των αερομεταφορών εδώ και χρόνια.

Οι υποστηρικτές αναφέρουν πως πρόκειται για ακόμα ένα εργαλείο που θα συμβάλει στους κανόνες ασφαλείας, καθώς οι κάμερες θα λειτουργούν συμπληρωματικά των συσκευών καταγραφής φωνής και δεδομένων πτήσης στο πιλοτήριο που χρησιμοποιούνται ήδη από τους ερευνητές ατυχημάτων. Ωστόσο υπάρχουν και οι διαφωνούντες που θέτουν το θέμα της παραβίασης της ιδιωτικότητας.

Μια από τις πιο ισχυρές φωνές του κλάδου, ο επικεφαλής της Διεθνούς Ένωσης Αερομεταφορών Γουίλι Γουόλς, πρώην πιλότος αεροπορικής εταιρείας, δήλωσε σήμερα Τετάρτη (16.07.2025) στη Σιγκαπούρη ότι υπάρχει ισχυρό επιχείρημα για την εγκατάσταση βιντεοκάμερων στα πιλοτήρια των αεροσκαφών για την παρακολούθηση των ενεργειών των πιλότων.

Ειδικοί της αεροπορίας δήλωσαν ότι μια προκαταρκτική έκθεση από το Γραφείο Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων της Ινδίας (AAIB) εγείρει ερωτήματα σχετικά με το αν ένας από τους πιλότους της πτήσης 171 της Air India έκοψε τη ροή των καυσίμων στους κινητήρες του Boeing, οδηγώντας το αεροπλάνο σε μια κατάσταση μη αναστρέψιμη. Χωρίς ακόμα να έχει αποδειχθεί κάτι, η συντριβή του αεροσκάφους της Air India οδήγησε στο θάνατο 241 επιβαίνοντες και άλλους 19 ανθρώπους που ήταν στο έδαφος.

Από τώρα, «με βάση τα λίγα που γνωρίζουμε τώρα, είναι πολύ πιθανό ότι μια καταγραφή βίντεο, εκτός από την καταγραφή φωνής, θα βοηθούσε σημαντικά τους ερευνητές στη διεξαγωγή αυτής της έρευνας για το θέμα της ψυχικής υγείας», δήλωσε ο Γουόλς.

Ποιοι συμφωνούν και ποιοι διαφωνούν

Οι υποστηρικτές της τοποθέτησης βιντεοκάμερων στο πιλοτήριο υποστηρίζουν ότι το οπτικό υλικό θα μπορούσε να καλύψει τα κενά που αφήνουν οι καταγραφείς ήχου και πτήσης. Από την άλλη, οι επικριτές εκφράζουν έντονες ανησυχίες για την ιδιωτικότητα και τον κίνδυνο κατάχρησης, τις οποίες θεωρούν πιο σημαντικές από τα –κατά τη γνώμη τους– περιορισμένα οφέλη στις έρευνες.

Το βιντεοσκοπημένο υλικό ήταν «ανεκτίμητης αξίας» για τους Αυστραλούς ερευνητές δυστυχημάτων, προκειμένου να προσδιορίσουν τι οδήγησε στο να διαλυθεί το ελικόπτερο Robinson R66 στον αέρα το 2023, σκοτώνοντας τον πιλότο, το μοναδικό άτομο που επέβαινε στο αεροσκάφος, σύμφωνα με την τελική έκθεση του Αυστραλιανού Γραφείου Ασφάλειας Μεταφορών, ανοίγει νέα καρτέλα, η οποία δημοσιεύθηκε 18 ημέρες μετά τη συντριβή της Air India.

Το βίντεο έδειξε ότι «ο πιλότος ήταν απασχολημένος με εργασίες που δεν σχετίζονταν με την πτήση για μεγάλο μέρος αυτού του χρόνου, συγκεκριμένα με τη χρήση κινητού τηλεφώνου και την κατανάλωση φαγητού και ποτών», αναφέρεται στην έκθεση.

Η ATSB επαίνεσε την Robinson Helicopters για την παροχή εργοστασιακά εγκατεστημένων καμερών και δήλωσε ότι ενθάρρυνε άλλους κατασκευαστές και ιδιοκτήτες να εξετάσουν τα συνεχή οφέλη για την ασφάλεια από παρόμοιες συσκευές.

Το 2000, ο πρόεδρος του Εθνικού Συμβουλίου Ασφάλειας Μεταφορών (NTSB) των ΗΠΑ, Jim Hall, προέτρεψε την Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας να απαιτήσει τον εξοπλισμό των εμπορικών αεροσκαφών με καταγραφείς εικόνας στο πιλοτήριο.

Η σύσταση του Hall ήρθε στον απόηχο της συντριβής της πτήσης 990 της Egyptair το 1999, όταν ο πρώτος αξιωματικός έριξε σκόπιμα το Boeing 767, σύμφωνα με το NTSB, σκοτώνοντας και τους 217 επιβαίνοντες.

Ένας άλλος εμπειρογνώμονας σε θέματα αεροπορικής ασφάλειας, ο Άντονι Μπρικχάουζ, δήλωσε ότι ως ερευνητής ατυχημάτων είναι υπέρ της βιντεοσκόπησης στο πιλοτήριο, αλλά αναγνώρισε και τις ανησυχίες που εκφράζουν οι πιλότοι. Ενα βίντεο από την πτήση 171 της Air India «θα είχε δώσει απαντήσης σε πολλά ερωτήματα», είπε.

Από την πλευρά της Air India αρνήθηκε να σχολιάσει, ενώ και η AAIB της Ινδίας, η οποία αναμένεται να δημοσιεύσει τελική έκθεση εντός ενός έτους από τη συντριβή σύμφωνα με τους διεθνείς κανόνες, δεν θέλησε να προχωρήσει σε κάποιο σχόλιο.

Ό,τι απένειμε από το αεροσκάφος της Air India μετά την τραγωδία / REUTERS / Amit Dave / File Photo

Οι ενστάσεις των πιλότων για την τοποθέτηση καμερών στα πιλοτήρια

Από την πλευρά τους οι ενώσεις των πιλότων στις ΗΠΑ, όπως η ALPA και η APA, υποστηρίζουν ότι οι καταγραφείς φωνής και δεδομένων παρέχουν ήδη αρκετές πληροφορίες για τον προσδιορισμό των αιτιών μιας συντριβής, ενώ τονίζουν πως οι κάμερες θα αποτελούσαν παραβίαση της ιδιωτικής ζωής και θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν καταχρηστικά.

«Ο θάνατος ενός πιλότου που μεταδίδεται στις ειδήσεις των 6 δεν είναι κάτι που η οικογένεια του πιλότου δεν θα έπρεπε ποτέ να δει και να ζήσει», είπε και πρόσθεσε πως «εάν η εμπιστευτικότητα μπορεί να διασφαλιστεί παντού, τότε θα υπάρχει ένα σωστό επιχείρημα για την εγκατάσταση καμερών» δήλωσε ο δήλωσε ο Τζον Κοξ, ειδικός σε θέματα αεροπορικής ασφάλειας, συνταξιούχος πιλότος αεροπορικής εταιρείας και πρώην εκτελεστικός πρόεδρος της ALPA για την ασφάλεια των αερομεταφορών.

Τελευταίες ειδήσεις

Exit mobile version