Παρασκευή, 29 Μαρ.

Ανακάλυψαν πλάσμα που αλλάζει όσα ξέραμε για την εξέλιξη στη Γη!

Απίστευτα σημαντική ανακάλυψη επιστημόνων που πιστεύουν ότι βρήκαν τη “μητέρα όλων των σαυρών” στις ιταλικές Άλπεις.

Οι ερευνητές βρήκαν απολιθώματα σαύρας που ζούσε πριν από 240 εκατομμύρια χρόνια. Τότε που οι ήπειροι συνενώθηκαν σε μια ενιαία ξηρά και είχε μόλις ξεκινήσει η βασιλεία των δεινοσαύρων.

Πρόκειται για το Megachirella, πλάσμα που πιστεύεται ότι είναι ο πρόγονος όλων των σύγχρονων σαυρών και φιδιών, μιας ομάδας γνωστής ως squamates.

Το Megachirella αποδεικνύει ότι τα squamates είχαν χωριστεί από άλλα αρχαία είδη ερπετών πριν από την εξαφάνιση των ορίων των Permian-Triassic που έγινε πριν από περίπου 252 εκατομμύρια χρόνια.

Αυτή η καταστροφική μαζική εξαφάνιση γνωστή και ως “Great Dying” εξάλειψε το 95% της θαλάσσιας ζωής και το 75% όλων των χερσαίων ειδών στη Γη.

Μέχρι τώρα οι επιστήμονες πίστευαν ότι τα squmates προέκυψαν μετά την καταστροφή. Το Megachirella πρωτοανακαλύφθηκε πριν από 20 χρόνια από ερασιτέχνη συλλέκτη.

Τα απολιθωμένα υπολείμματα, που ανακαλύφθηκαν θαμμένα σε συμπιεσμένες στρώσεις άμμου και αργίλου στην οροσειρά Dolomites, στη βορειοανατολική Ιταλία, ταξινομήθηκαν αρχικά ως στενοί συγγενείς των σαυρών.

Ωστόσο, ο Tiago Simoes δημοσίευσε μελέτη στο περιοδικό Nature όπου εξέφρασε τις ανησυχίες του σχετικά με την ταξινόμηση των απολιθωμάτων.

Ο ερευνητής του πανεπιστημίου της Alberta δήλωσε πως όταν τα πρωτοείδε, συνειδητοποίησε ότι είχαν σημαντικά χαρακτηριστικά που θα μπορούσαν να τα συνδέσουν με την πρόωρη εξέλιξη των σαυρών.

Ώρα για κατανόηση θεμελιωδών πτυχών της εξέλιξης

Συγκέντρωσε μια ομάδα συναδέλφων του από όλο τον κόσμο για μια λεπτομερέστερη ανάλυση του μικροσκοπικού σκελετού που είναι γύρω στα 25-30 εκατοστά από τη μύτη μέχρι την ουρά του.

Οι ερευνητές χρησιμοποίησαν μια τεχνική ακτίνων X γνωστή και ως CT-scanning. “Είμαστε σίγουροι ότι είναι σαύρα από τον ιδιαίτερο συνδυασμό χαρακτηριστικών” δήλωσε ο Simoes.

Για τον Simoes, η σωστή ταξινόμηση του Megachirella είναι κάτι περισσότερο από την ιστορία των σαυρών. “Υποφέρουμε επί του παρόντος από μια κρίση στον κόσμο λόγω έλλειψης εμπιστοσύνης σε επιστημονικά στοιχεία και γεγονότα. Η άρνηση των επιστημονικών πληροφοριών αυξάνεται και αντικαθίσταται από γεγονότα που δεν υποστηρίζονται από την επιστήμη. Αυτή η μελέτη, μαζί με άλλες, προσπαθούν να κατανοήσουν τις θεμελιώδεις πτυχές της εξέλιξης. Ελπίζουμε ότι θα αντλήσουν την περιέργεια και την προσοχή των ανθρώπων στον φυσικό κόσμο και το πώς αλλάζει εδώ και εκατοντάδες εκατομμύρια χρόνια”.

Πηγή: Dailymail